Novi protest mašinovođa RS zbog iznevjerenih obećanja

0

Novi protest mašinovođa RS zbog iznevjerenihobećanja

Dogovor da mašinovođe prekinu višednevnu obustavu rada postignut je početkom novembra 2011.

Mašinovođe „Željeznica Republike Srpske“ danas su na protestu u Banjoj Luci upozorili da je ponovo moguć štrajk u tom preduzeću jer uprava nije ispunila obaveze na koje se obavezala, nakon što je prekinut štrajk koji je obilježio kraj prošle godine u tom javnom preduzeću.

S protesta oko 80-ak mašinovođa u banjalučkom Parku „Mladen Stojanović“, mjestu u kojem je jedino po važećem zakonu u RS-u, dozvoljeno okupljanje, upućeno je i pitanje predsjedniku RS-a Miloradu Dodiku i premijeru RS-a Aleksandru Džombiću ko je krajnji autoritet u RS-u, ako se ni ono što je dogovoreno uz njihovo posredovanje ne ispunjava.

Dogovor da mašinovođe prekinu višednevnu obustavu rada postignut je početkom novembra 2011., uz arbitražu predsjednika RS-a Milorada Dodika.

Međutim, mašinovođe naglašavaju da rukovodstvo „Željeznica RS“  nije ispoštovalo nijednu obavezu, pa ni obeštećenje mašinovođama po osnovu isplate kilometar sata, što je i bio povod za obustavu rada u oktobru i novembru prošle godine.

„Umjesto toga direktor Dragan Savanović i njegov menadžment nastavili su s mjerama disciplinovanja mašinovođa izricanjem kazni“, tvrde mašinovođe i navode da njihove kolege nemaju više novaca ni da dolaze na posao i prehrane porodice, iako obavljaju odgovorne poslove.

Ponovo primaju i umanjenje plaće, koje su za oktobar i novembar obračunate i isplaćene s, kako navode, umanjenjem od 50 do 90 posto, a od obećanog obeštećenja za izrečene kazne nije bilo ništa, kao što ništa nije bilo ni od obećanja da se nastave razgovori s predsjednikom Vlade i resornim ministrom.

Predstavnik mašinovođa Radenko Marić pojasnio  je da su na protest u Banju Luku došle sve mašinovođe koje su završile smjenu i trenutno ne obavljaju dužnost, tako da se saobraćaj odvijao po redu vožnje.

On je naglasio da, ukoliko se njihov položaj uskoro ne promijeni, iz sigurnosnih razloga bit će prinuđeni da ponovo obustave posao.

I oni izražavaju zabrinutost za budućnost „Željeznica RS“ i zaposlenih u ovom javnom preduzeću, koje je, kako su naveli, pod direktnim stranačkim uticajem Demokratskog narodnog saveza (DNS), stranke čiji je član i generalni direktor Dragan Savanović.

Marić je iznio podatak da mnogi zaposleni u tom preduzeću ne obavljaju nikakve poslove, ali primaju plaću, dok oni koji „vuku“  u preduzeću nisu adekvatno plaćeni.

Da su ŽRS pretvorene u porodičnu firmu, upozorio je i Draško Ilić, predstavnik mašinovođa, koji kaže da ti nikada ne protestiraju, a da su problem tog preduzeća sindikati, čiji čelni ljudi su u DNS-u.

„Željeznice RS“ prošlu godinu završile su s novih 18,5 miliona maraka gubitka i kada se taj iznos pridoda akumuliranom “minusu” od čak 166,5 miliona ukupni gubitak iznosi više od 185,1 milion maraka.

Zabrinjavajuća je činjenica da je ukupni kapital te kompanije 206,9 miliona maraka.

U tom javnom preduzeću na kraju 2011. bilo je zaposleno 3.559 radnika i taj broj je povećan u odnosu na raniju godinu, iako je uprava tvrdila da će preduzeti mjere reorganizacije i sistematizacije, budući da je „višak“ oko 1.000 radnika u „Željeznicama RS“.

Samo na plaće lani su imali troškove od 59,3 miliona KM, navodi se u finansijskom izvještaju za 2011.

Međutim, menadžment preduzeća ima čak 26 miliona obaveza koje nije bilo izmirilo po osnovu zarada i naknada.

(dnevniavazba)

Leave a Reply