Mladost i vjera
IslamBosna.ba – Mladi obično nisu svjesni vrijednosti mladosti te načina na koji se trebaju prema njoj odnositi.
Jednog dana došla mi je grupa bistrih, mladih ljudi koji su tražili savjet kako da se zaštite od opasnosti koje proizilaze iz modernog, ovosvjetskog života, mladosti i životinjskih poriva. Rekao sam im kao što sam rekao i onima prije njih koji su došli tražiti savjet: “Vaša mladost će defnitivno nestati, i ako se ne ograničite na granice dozvoljenog, bit će izgubljena. Donijet će vam patnju i neugodnosti na ovom svijetu, u grobu, i na onom svijetu prije nego zadovoljstvo. Ako u okviru islama koristite blagodati mladosti odano, zahvalno, časno i pošteno zasigurno će biti uzrokom da steknete vječnu mladost. Kada je čovjek bez vjere, ili je njegova vjera nedjelotvorna usljed buntovništva, mladost će mu donijet bol, tugu i žalost daleko veću od površne, prevazilazeći uživanja i zadovoljstva koja može donijeti. Za razliku od životinja, čovjek kao inteligentno, misleće biće istinski je povezan sa prošlošću i budućnošću, kao i sadašnjošću. On iz njih izvlači i bol i užitak.
S obzirom na to da životinje ne misle, ni tuga koja proizilazi iz prošlosti, niti strahovi i tjeskobe koji se odnose na budućnost ne mogu pokvariti njihovo trenutno zadovoljstvo. Ali u slučaju da čovjek padne u zabludu, tuga zbog onoga što je učinio ili propustio da učini u prošlosti kao i brige zbog budućnosti pokvarit će njegovo nedozvoljeno zadovoljstvo i razvodniti ga patnjom. Takvo zadovoljstvo je poput otrovanog meda. To znači da, s obzirom na užitke života, zabludjeli ljudi su stotinu puta niži od životinja. S druge strane, kada ljudi grade svoje živote na vjeri u Uzvišenog Allaha, njihova prošlost, sadašnjost i budućnost – u suštini, cijeli njihov život bit će osvijetljen tom vjerom, i ispunjen istinskim zadovoljstvom i svjetlošću za njihovu dušu i srce.
Gdje leži čar života?
Takav je dakle život. Ako želite pravi smisao zadovoljstva i uživanja na ovom svijetu, nadahnite svoj život vjerom, nakitite ga vjerskim obavezama i održavajte ga suzdržavajući se od grijeha. Što se tiče smrti kao strašne realnosti, koja se pokazuje smrtnim slučajevima svaki dan, na svakom mjestu i u svaka doba, to ću objasniti poređenjem, kako sam objasnio i nekim mladim prije vas. Pretpostavimo da su ispred naših očiju postavljena vješala, a do njih je ured za lutriju koji dijeli karte za izuzetno velike nagrade. Ima nas deset ljudi, koji će htijući ili ne, biti pozvani. Mogu nas pozvati u bilo kojem momentu – ne znamo kada, te nam reći: “Osvojili ste kartu vrijednu milione eura, dođite da je preuzmete!” ili će nam reći: “Dođite i podesite vješala za smaknuće!”. Dok čekamo jedan od ta dva poziva, najednom se pojave dvije osobe. Jedna od njih je oskudno odjevena žena, lijepa i privlačna. U svojoj ruci drži i nudi neke naizgled ukusne slatkiše, koji su ustvari otrovani i želi da ih pojedemo. Druga osoba je iskren, svečano odjeven čovjek koji ide iza nje i govori: “Donio sam vam hamajliju, poruku. Ako ga proučite, i ne budete jeli slatkiše, bit ćete spašeni od vješala. Uz ovu hamajliju dobit ćete karticu za nagradu koja se ne da s ničim porediti.”
Možete vidjeti svojim očima da oni koji jedu slatkiše neizbježno idu na vješala te dok ih postavljaju pate od strašnih bolova u stomaku uzrokovanih otrovom iz slatkiša. Što se tiče onih koji dobiju karte za velike nagrade, čini se da i oni postavljaju vješala. Ali milion očevidaca svjedoče da oni nisu obješeni na vješala već da ih koriste da dođu do arene gdje se nagrade dodjeljuju. Pogledajte sa prozora! Najviši Osobe zadužene za ovu manifestaciju objavljuju glasno: “Isto kao što jasno vidite svojim očima ove koji postavljaju vješala da budu obješeni, zasigurno vidite i ove sa hamajlijama koji dobijaju karte za nagrade.” Kao u ovom poređenju, razuzdani, vjerski zabranjeni porivi mladih koji su poput otrovanih slatkiša, uzrokom su gubljenja vjere koja je ulaznica za vječnu riznicu i sreću koja će zauvijek trajati. Oni koji se upuštaju u “uživanje slatkiša”, podložni su smrti (koja je ovdje predstavljena vješalima) i patnjama u grobu koje znače vječnu tamu. Vrijeme smrti se ne zna stoga dželat ne razlikujući mladog od starog može doći u bilo koje vrijeme i odsjeći nam glavu. Odustanite od zabranjenih užitaka (“slatkiša”) i držite se “hamajlije” (vjera u Allaha i izvršavanje vjerskih obaveza). Svemogući Allah poslao je mnoge vjerovjesnike i poslanike (alejhim selam) da bi vam objavili da ćete ući u riznicu vječne sreće ako odaberete pravi put, što su precizno objasnili uz jasne znakove i dokaze, a što je također rečeno od strane ogromnog broja pobožnih ljudi.
Mladost provedena u prepuštanju nedozvoljenim uživanjima
Mladost će zasigurno proći. Ako je protraćena u nedozvoljenim uživanjima, rezultirat će hiljadama nesreća i patnji i na ovom i na idućem svijetu. Možda želite shvatiti kako takva omladina završi u bolnicama sa fizičkim i mentalnim bolestima – uglavnom zbog njihove zloupotrebe, te u zatvorima ili oskudici uglavnom zbog njihovog pretjerivanja, te u barovima zbog njihovih duševnih tjeskoba. Nakon toga otiđite i raspitajte se po bolnicama, zatvorima i grobljima. Sigurno ćete čuti od većine bolnica da su jauci i stenjanje onih bolesnih proizašle iz nekontroliranih apetita mladih. Također ćete od zatvorenika čuti pokajničke uzdahe, uzdahe jadnih nesretnika koji pate zbog nezakonitih radnji uzrokovanih pretjerivanjima u mladosti. Zaista, kaburske patnje – to srednje područje čija se vrata neprekidno otvaraju i zatvaraju za one koji ulaze – su rezultat proćerdane mladosti.
O tome možete saznati istinu iz Kur’ana i hadisa, kao i od ispravnih učenjaka. Pitajte o tome stare i bolesne, velika većina će vam odgovoriti sa tugom u žaljenjem: “Dovraga! Protraćili smo mladost u lakomislenim stvarima, šteta! Budi oprezan, nemoj raditi kao što smo mi!” Čovjek bez vjere ili mudrosti može se podvrgnuti – zbog zabranjenih zadovoljstava u kratkom periodu mladosti – godinama tuge i žaljenja na ovom svijetu te mučenja u kaburu, te ozbiljne kazne u Džehennemu, na onom svijetu. Uprkos tome što su u jadnoj situaciji, oni ne zaslužuju sažaljenje. To je zato što onaj koji slobodno pristaje uživati u štetnim i nezakonitim radnjama nije vrijedan sažaljenja. Da nas dragi Allah sačuva od primamljivih iskušenja ovog vremena. Amin!
Napisao: Bediuzzaman Said Nursi
Izvor: onislam.net
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba