Print mediji u FBiH „poklonili“ Dodiku više od 33.000 KM
Kvantitativna analiza medijskih objava print medija FBiH tokom jedne sedmice
Mark IN agencija za komunikacije objavila je i više nego interesantnu kvantitativnu analizu medijskog prostora u BiH. Naime, želivši ukazati na količinu medijskog prostora koji mediji svakodnevno posvećuju političarima iz BiH, agencija je odlučila napraviti kvantitativnu medijsku analizu objava u pojedinim print izdanjima u FBiH.
Prema rezultatima, samo u sedam dana, print mediji u FBiH su premijeru Republike Srpske „poklonili” prostora nominalne vrijednosti od 33.000 KM! Tako se pokalazo da ne prođe niti jedan dan, a da Oslobođenje i Dnevni Avaz ne spomenu Milorada Dodika, a BH Dani su samo u jednom izdanju posvetili čak deset različitih tekstova premijeru RS-a.
U toku sedam dana press clipping služba agencije Mark IN pratila je ključnu riječ „Milorad Dodik” u tekstovima print medija iz Federacije BiH. Obzirom da medijski prostor, kao i sve drugo, ima svoju vrijednost koja se može izraziti u novcu, urađena je analiza koliko bi premijer Republike Srpske morao platiti dobijeni medijski prostor u slučaju da je želio raditi zakup tog istor prostora u vidu plaćenih PR članaka po važećim cjenovnicima medija. Ova analiza ujedno je i dio standardnih praksi i alata, kojom PR agencije svojim klijentima kvantificiraju medijsko zastupanje, te količinu obezbjeđenog medijskog prostora željenog sadržaja. Bitno je napomenuti da kvantitativna analiza ne ulazi u sam sadržaj prostora, dakle kontekst u kojem se ključna riječ spominje. Tako je magazin BH Dani, u samo jednom izdanju Dodiku posvetio jedanaest članaka nominalne vrijednosti 15.600 KM, a Dnevni avaz, zajedno sa Oslobođenjem u svakom izdanju ima tekst o premijeru Republike Srpske. Puni izvještaj možete pogledati na www.markin.ba.
Ukoliko bi se jedna sedmica uzela kao pokazatelj prosječne zastupljenosti ključne riječi tokom mjeseca i cijele godine, dolazi se do cifre od 132.000 KM mjesečno, te 1,5 miliona KM nominalne vrijednosti medijskog prostora kojeg će mediji u FBiH posvetiti Miloradu Dodiku u 2012 godini! Važnost ovih podataka treba sagledati kroz prizmu različitih konteksta, a treba se postaviti i pitanje šta se moglo uraditi sa tim medijskim prostorom?
Naime,u BiH trenutno ne postoji industrija političkog PR-a tj. odnosa sa javnošću za političke partije i političare. Jedan od glavnih razloga, a koji je potvrđen ovim mini istraživanjem, jeste i činjenica da su političari medijske zvijezde, te im se neselektivno i nekritički posvećuje ogroman medijski prostor za njihove istupe. Iz tih razloga, nemaju potrebe da angažuju PR profesionalce da to čine planski. To znači da se ovakvom praksom direktno uskraćuje mogućnost stvaranje nove industrije, te novih radnih mjesta unutar marketinških, PR, te agencija za komunikacije.
Drugi, za medije bitniji aspekt, jeste da ovom praksom mediji sami sebi uskraćuju za određeni novčani prihod. Naime, u slučaju kada bi bili selektivniji sa „poklanjanjem” medijskog prostora, primorali bi političare, te njihove agencije da se bore za njihov medijski prostor putem kojeg mogu zastupati svoje stavova, mišljenja itd. A treba imati na umu da i pored angažovanja PR agencije (koja ima obavezu obezbjediti besplatan medijski prostor), klijenti moraju određenu količinu medijskog prostora i kupiti u vidu oglasa, plaćenih PR tekstova itd. Čak i da je odnos 1: 10 (plaćeni : besplatni), to znači da mediji u FBiH na godinu dana samo na objavama vezanim za Milorada Dodika gube 13.000 mjesečno, te 130.000 KM godišnje. A šta je sa prostorom vezanim za ostale političare?
Treći aspekt je i činjenica da se privatnom sektoru, taj prostor mogao ili prodati ili pokloniti. Prvi slučaj je dio standardne prakse tj. tradicionlano oglašavanje, a u drugom slučaju mediji su mogli domaćim kompanijama, udruženjima, koje kreiraju stvarnu vrijednost, zapošljavaju ljude, taj isti prostor ustupiti besplatno. To bi opet imalo pozitivan efekat na njihovu prodaju, ukupno poslovanje, te otvaranje novih radnih mjesta. Zamislite kada bi dnevne novine, svaki dan pisale o nekoj uspješnoj BH firmi, kada bi sedmični magazini objavljivali moguće načine rješavanja zaposlenosti – prijedloge institucijama u količini kojom izvještavaju o političarima.
Mark IN agencija za komunikacije će u 2012 nastaviti sa analizom i objavama rezultata istraživanja i za druge političare i medije u cijeloj BiH. Kako bi potvrdili sve navedene mogućnosti iskorištavanja medijskog prostora u produktivnije svrhe, agencija Mark IN će svim medijima u BiH ponuditi otkup navedenog prostora za novac, pod uslovom da taj medijski prostor oduzmu direktno od političara.
(tipba)