Škola iz snova u Švedskoj: Nema učionica i propitivanja

0

Blic Online | Škola iz snova u Švedskoj: Nema učionica ipropitivanja

Švedski naučnici su zaključili da tradicionalne učionice, koje podrazumjevaju redove klupa i stolica, ne podstiču kreativnost i saradnju kod djece.

Zbog toga su odlučili ne samo da redizajniraju školski namještaj, nego i da u potpunosti ukinu koncept učionice.

 

alt

Prostor za individualno i grupno učenje

Brojni stručnjaci širom svijeta do sada su predlagali redizajnirani namještaj za učionice koji će probuditi najbolje u učenicima i podstaći ih da budu kreativniji, ali sada je švedski školski sistem otišao i korak dalje.

 

Kompanija “Vitra”, koja drži više od 30 škola u Švedskoj, predlaže da se učenje odvija u prostoriji nalik na kamp, a da se tradicionalna učionica potpuno elimiše.

alt

Najnovija “Vitra” škola pod nazivom “Telefonplan” počela je sa radom u avgustu prošle godine u Stokholmu. Škola koju je projektovala arhitektonska kompanija “Rosan Boš” više liči na kreativan prostor kakav ćete naći u kompanijama poput Google-a ili “Piksara”, nego na tradicionalne škole.

alt

“Selo”: male kuće za grupni rad

Učenici samostalno mogu da rade na svojim laptopovima, dok sjede na maštovito osmišljenim ostrvima. Ukoliko treba da sarađuju sa svojim drugarima na određenim projektima, oni u tom slučaju koriste prostor nazvan “selo” u kome se nalaze male kuće za grupni rad, ili otvoren prostor koji može da primi više učenika.

Filozofija “učenje kroz igru” podstiče radoznalost i kreativnost

alt

Namještaj koji podstiče kreativnost i maštu

Jeni Jepesen, direktorka škole “Vitra Telefonplan”, kaže da novi dizajn školskog namještaja ima za cilj da podstakne kreativnost i radoznalost kod djece, kao i da im ponudi kako vrijeme za samostalni rad, tako i ono koje će koristiti za rad u kolektivu. Djeca nisu klasično podijeljena u razrede prema uzrastu, već su grupisana u različite grupe prema nivou znanja, što predstavlja prilično naprednu ideju.

Kampusi nalik na prirodu i neobičan namještaj podržavaju filozofiju da “djeca treba da uče kroz igru, na osnovu njihovih potreba, radoznalosti i sklonosti”. Kako kažu u “Vitri”, to ne važi samo za djecu u Švedskoj, već i za onu širom svijeta zbog čega bi ta filozofija trebalo da se primjenjuje i u drugim zemljama.

IslamBosna.ba/Agencije

Leave a Reply