Zbog toga su odlučili ne samo da redizajniraju školski namještaj, nego i da u potpunosti ukinu koncept učionice.

Brojni stručnjaci širom svijeta do sada su predlagali redizajnirani namještaj za učionice koji će probuditi najbolje u učenicima i podstaći ih da budu kreativniji, ali sada je švedski školski sistem otišao i korak dalje.
Kompanija “Vitra”, koja drži više od 30 škola u Švedskoj, predlaže da se učenje odvija u prostoriji nalik na kamp, a da se tradicionalna učionica potpuno elimiše.
Najnovija “Vitra” škola pod nazivom “Telefonplan” počela je sa radom u avgustu prošle godine u Stokholmu. Škola koju je projektovala arhitektonska kompanija “Rosan Boš” više liči na kreativan prostor kakav ćete naći u kompanijama poput Google-a ili “Piksara”, nego na tradicionalne škole.

Učenici samostalno mogu da rade na svojim laptopovima, dok sjede na maštovito osmišljenim ostrvima. Ukoliko treba da sarađuju sa svojim drugarima na određenim projektima, oni u tom slučaju koriste prostor nazvan “selo” u kome se nalaze male kuće za grupni rad, ili otvoren prostor koji može da primi više učenika.
Filozofija “učenje kroz igru” podstiče radoznalost i kreativnost

Jeni Jepesen, direktorka škole “Vitra Telefonplan”, kaže da novi dizajn školskog namještaja ima za cilj da podstakne kreativnost i radoznalost kod djece, kao i da im ponudi kako vrijeme za samostalni rad, tako i ono koje će koristiti za rad u kolektivu. Djeca nisu klasično podijeljena u razrede prema uzrastu, već su grupisana u različite grupe prema nivou znanja, što predstavlja prilično naprednu ideju.
Kampusi nalik na prirodu i neobičan namještaj podržavaju filozofiju da “djeca treba da uče kroz igru, na osnovu njihovih potreba, radoznalosti i sklonosti”. Kako kažu u “Vitri”, to ne važi samo za djecu u Švedskoj, već i za onu širom svijeta zbog čega bi ta filozofija trebalo da se primjenjuje i u drugim zemljama.
IslamBosna.ba/Agencije