„Ko prati umrlog muslimana vjerujući (iskreno) i računajući, samo na Allahovu nagradu, bude s njim dok mu se klanja dženaza-namaz i završi njegov pokop, povratit će se s nagradom od dva kirata. Svaki kirat je težine Uhuda. Ko umrlom klanja dženazu, pa se povrati prije nego on bude pokopan, vratit će se s jednim kiratom.“
U drugom senedu njega, tj. Revha, slijedi Osman Muezzin, koji je rekao:
„Pričao nam je Avf prenoseći od Muhammeda, (on) od Ebu-Hurejre, (a ovaj) od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, slično tome.“1
1. Gornji hadis podstrekava na klanjanje dženaze umrlom muslimanu, praćenje i prisustvovanje njegovom pokopu.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, nukao je muslimane na međusobno posjećivanje dok su zdravi, riječima: „Obilazi i onoga koji je tebe napustio, i daji i onome ko tebi ne daje.“ I rekao je: „Ne cijepajte se i ne okrećite leđa jedni drugima!“
Iz hadisa se vidi da je bolje ići za dženazom, nego ispred nje; da je bolje iči pješice, nego prijevoznim sredstvom. Klanjanje dženaze je prvostepena kolektivna dužnost muslimana (fardi-kifaje), a za učestvovanje u pratnji umrlog i zakopavanju stječe se velika Allahova nagrada.
islambosna.ba