Stid je sastavni dio vjerovanja
STID JE SASTAVNI DIO VJEROVANJA
24. PRIČAO NAM JE Abdullah ibn Jusuf i rekao da ga je obavijstio Malik ibn Enes, prenoseći od Ibnu-Šihaba, (on) od Salima b. Abdullaha, a (ovaj) od svog oca, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,
naišao pokraj jednog ensarije, koji savjetovaše svog brata1 u pogledu stida,2 pa mu je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
„Ostavi ga! Stid je, uistinu, dio vjerovanja (imana).“3
1. Moguće da je čovjek savjetovao svog rođenog brata, ili brata po vjeri, s obzirom da nigdje nisu spomenuta imena ove dvojice ljudi.
2. Ibn-Hadžer kaže da je ovdje čovjek korio svoga brata zbog pretjeranog stida koji ga je sprječavao da ostvari svoja prava, a na ovo značenje ukazala je druga predaja ovoga hadisa koju Buhari bilježi u poglavlju o etici u kojem je rečeno da je čovjek korio (ju’atibu) svoga brata zbog stida.
3. U prethodnom poglavlju istaknuti su stepeni vjernika na osnovu njihovih dobrih djela. Ovime se skreće pažnja da stid uzidže čovjeka na viši moralni stepen, čuva ga od moralnog pada i čini opće-korisnim društvenim bićem.
islambosna.ba