O nezahvalnosti supružnika

0
NEZAHVALNOST SUPRUŽNIKU I (TERMINOLOŠKI), A NE STVARNI KUFR (KOJI IZVODI IZ ISLAMA)

O ovome prenosi i Ebu-Seid Hudri od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem.

29. PRIČAO NAM JE Abdullah b. Mesleme prenoseći od Malika, (on) od Zejda b. Eslema, ovaj od Ataa b. Jesara, a on opet od Ibni-Abbasa, da je rekao:
– Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao je: „Predočen mi je Pakao i vidio sam da su u njemu najbrojnije žene. One su nezahvalne.“
– Da li one niječu Allaha? – upitano je.
– One niječu – rekao je on – dobročinstvo (svoga) supruga. One su nezahvalne na dobročinstvu. Kada bi kojoj od njih cijelog života činio dobročinstvo, pa kasnije kod tebe vidi nešto sitno (što joj se ne sviđa), rekla bi: „Nisam od tebe nikad ni vidjela nekog dobra.“

1. Oni su ovo pitali s obzirom da izraz kufr podrazumijeva više značenja.
2. Izraz „kufrun“ znači pokriti. Od ovog korijena dolazi riječ „kafir“ – zemljoradnik, jer on zemljom pokriva zasijano sjeme; nevjernik jer pokriva istine vjere. „Kufrun“ znači griješiti, biti nezahvalan na učinjenom dobročinstvu i poricati tuđe pravo.
Nevjerstvo biva:
– zbog fanatičnog čuvanja svog starog konzervativnog shvaćanja za koje je u Kur’anu rečeno: „Oni su okorjeli nevjernici i njima je svejedno, da li ti njih opominjao ili ne opominjao, oni neće vjerovati“;
– zbog oholosti. Ovdje spada nevjerstvo Iblisa, zatim Bel’ama, Umejje b. Salta i njima sličnih;
– zbog prkosa (inada). Razuman čovjek shvaća istine vjere, ali ih, iz svoje umišljenosti, odbija kao što je činio Ebu-Talib;
– formalno neiskreno vjerovanje dolazi iz ličnih interesa. To su činili dvoličnjaci u prvim danima širenja islama. Oni su prividno iskazivali svoju privrženost islamu, a potajno radili protiv islama i islamske zajednice.
Iz hadisa se može zaključiti još:
– zabranjeno je (haram) negirati tuđe pravo i biti nezahvalan na ukazanom daru. Nezahvalna osoba zaslužuje paklenu vatru. Nezahvalnost supruge na dobru i pažnji svoga muža i nepriznavanje njegovih napora, spada, kaže Nevevi, u velike grijehe. Ibni-Bettal gornjim hadisom dokazuje da će nezahvalna osoba biti kažnjena i da zahvalnost dobrotvoru spada u vjersko-moralnu dužnost daroprimca;
– domaćin, starješina porodice, ili vođa dužan je davati savjete svojim podanicima i, stalno ih podsticati na pokornost;
– supruga je dužna priznavati prava svog muža, a muž vršiti dosljedno svoje obaveze prema supruzi;
– onaj ko uči treba tražiti objašnjenje od učenjaka ako nije dobro razumio njegove riječi, a isto tako to treba tražiti podanik od rukovodioca;
– postojanje pakla i odgovornost ljudi za učinjena djela, ne smije se negirati;
– griješenje ne dovodi vjernika u ateizam, ali mu slabi vjersko osjećanje.
U tome se slažu svi učenjaci islamskog svijeta.
islambosna.ba

Leave a Reply