Edhem Fočo, generalni direktor “Al Jazeere Network”: Ideja “Al Jazeere Balkans” rodila se na odmoru
Početak emitiranja “Al Jazeere Balkans” među uposlenicima ove regionalne informativne TV stanice dočekan je s velikim uzbuđenjem. Snažne emocije su, kako sam priznaje, tresle i Edhema Foču, bh. biznismena najzaslužnijeg za pokretanje ovog multimilionskog medijskog projekta. Razgovor za “Dnevni avaz” otvorio je upravo od samog početka stvaranja “Al Jazeere Balkans”, odnosno trenutka kada se sama ideja rodila.
Bolji prijedlog
– Cijela priča počinje u januaru prošle godine, kada sam došao na odmor u Sarajevo iz Malezije, gdje sam živio i radio posljednje dvije decenije. Jedan prijatelj mi je tada rekao da se NTV 99 nalazi u očajnoj situaciji zbog velikih dugova. Tu sam vidio priliku i otišao na razgovor s vlasnikom te stanice Adilom Kulenovićem koji mi je rekao kako nema ništa protiv prodaje.
Nakon toga sam, umjesto u Maleziju, promijenio avionsku kartu i otišao u Dohu te se našao s generalnim direktorom “Al Jazeere”, inače mojim prijateljem Vadadom Hanfarom, kako bih ga pitao da li bi mi pružio neku tehničku podršku prilikom stvaranja nove TV stanice u Sarajevu. On je, na moje oduševljenje, iznio bolji prijedlog, da “Al Jazeera” uđe u naš region i otvori centralu u Sarajevu. Siguran sam, da tada nisam čuo za slučaj NTV 99 i iznio ideju Hanfaru, “Al Jazeera” ne bi ovdje došla ni u narednih 10 godina – govori Fočo.
Ovaj biznismen iz Sarajeva ističe da put izgradnje “Al Jazeere Balkans” nije bio lagan, ali je, uz podršku bh. institucija, ipak, prijeđen za relativno kratak period. Danas je Fočo generalni direktor kompanije “Al Jazeera Network d.o.o. Sarajevo” koja je vlasnik “Al Jazeere Balkans.”
– Ustvari, najbolja formulacija bi glasila – moja kompanija predstavlja vlasnike “Al Jazeere Balkans”, koji su, naravno, čelnici globalne informativne mreže “Al Jazeera”. Sve što radimo u Sarajevu i našim studijima u ostalim velikim gradovima regiona, radimo u skladu sa standardima “Al Jazeere” i uz konsultacije s centralom u Kataru. Čak su i sve aplikacije kandidata za posao na “Al Jazeeri Balkans”, a bilo ih je na hiljade, procesuirane u Dohi. Mislim da smo na kraju izabrali dobar tim, a čine ga uglavnom hrabri mladi ljudi koji se mogu prilagoditi novim tehnologijama – ističe Fočo.
Urbane sredine
On otkriva da je do sada “Al Jazeera” u regionalni projekt uložila 35 miliona KM te da svake godine namjerava uložiti još po 30 miliona KM.
– Dakle, govorimo, recimo, o cifri od 150 miliona KM za pet godina, ali možda bude i više. Sve zavisi koliko investitori iz Dohe budu zadovoljni razvojem “Al Jazeere Balkans”. Međutim, ovdje ne govorim o ekonomskoj opravdanosti projekta; njima je mnogo važnije da pojačavamo dobar imidž “Al Jazeere” u ovom dijelu svijeta. Nećemo se zamarati ni statistikama o gledanosti u smislu da imamo pred sobom preciznu cifru koju moramo dosegnuti, ali nam je bitno da nas gledaju ljudi željni informacija i oni koji mogu utjecati na situaciju u regionu. Dakle, naš “target” nije baš svako, prioritet su urbane sredine – zaključuje Fočo.
Primjer drugima
Edhem Fočo smatra da će “Al-Jazeera Balkans” značajno poboljšati “krvnu sliku” ostalih televizijskih stanica na prostoru bivše Jugoslavije.
– Siguran sam da će se mnoge druge televizije u regionu ugledati na “Al Jazeeru” i probati implementirati naše standarde. Ne kažem da bi doslovno trebali imitirati stil “Al Jazeere”, ali mislim da mogu dosta naučiti o pristupu informaciji. Smatram da će mnogi na našem primjeru vidjeti kako nema potrebe tražiti skandale i senzacije da bi imali uspješnu i gledanu televiziju – ističe prvi čovjek “Al Jazeere Balkans”.
(dnevniavazba)