Zaista, Kur’an sadrži pravi lijek za sve bolesti srca, kao što je Allah rekao u prijevodu značenja:
“Mi objavljujemo u Kur’anu ono što je lijek i milost vjernicima.” (17:82)
Kur’an sadrži islamski monoteizam; Allahova obećanja, upozorenja i naređenja, priče prošlih naroda i propise najljepšeg vladanja i ponašanja. Ove različite kur’anske teme imaju različite efekte na srce. Neke sure u Kur’anu više uplaše od drugih. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Hud (sura 11) i njene sestre (sure 56, 77, 78 i 81) su me osijedile prije vremena.” Hud i njene sestre su osijedile Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, zbog onoga što one govore o imanu. Ove sure, kao i ostatak Kur’ana su ostavile utisak na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegove ashabe onako kako je naređeno u Kur’anu:
“Ti idi Pravim putem, kao što ti je naređeno, i nek tako postupe i vjernici koji su uz tebe.”  (11:112)
Ashabi su također bili duboko pogođeni emocijama kada bi učili Kur’an. Ebu Bekr, radijallahu anhu, na primjer, koji je bio čovjek mehka srca, bi plakao dok bi učio Kur’an kada bi predvodio muslimane u namazu. Jednom prilikom se Omer, radijallahu anhu, razbolio zbog učenja ajeta:
“Kazna Gospodara tvoga će se sigurno desiti, i ništa je neće spriječiti!”
Drugom prilikom Omer ,radijallahu anhu, je plakao dok  je učio ajet: “Ja tugu svoju i jad svoj pred Allaha iznosim.” (12:86) i to su jasno čuli oni koji su stajali iza njega. Dalje, Osman ibn Afan, radijallahu anhu, je rekao: “Da su naša srca čista nikada se ne bi zasitila učenja Kur’ana”.
Iz kasnijih generacija – Ejub je rekao: “Čuo sam Sada ibn Džubejra, radijallahu anhu, da uči ajet: ‘I bojte se Dana kada ćete se svi Allahu vratiti’. Ponovio ga je više od dvadeset puta.” Ovo je posljednji ajet koji je objavljen Allahovom poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i završava riječima: “kada će se svakome ono što je zaslužio isplatiti – nikome krivo neće učinjeno biti.” (2:281)
Također, Ibrahim ibn Bešar je rekao:” A da ti je vidjeti kako će, kad pred vatrom budu zadržani, reći: ‘Da nam je da povraćeni budemo‘ (6:27) je bio ajet kojeg je Ali ibn Fuzejl učio na samrti. Bio sam među onima koji su mu klanjali dženazu, Allah mu se smilovao.” Štaviše,  kada bi naši dobri prethodnici proučili ajet sa sedždom (Sedžda tilavet), tretirali su ovaj slučaj drugačije od ostalih ljudi. Čovjek je jednom proučio, “I padaju licem na tle plačući, i On im uvećava strahopoštovanje.” (17:109), a onda je pao na sedždu. Zatim je sebi rekao, “Evo te, činiš sedždu, pa gdje ti je plakanje?”
Ibn Kajjim je rekao sljedeće u pogledu onoga što čovjek treba da radi kako bi liječio slab iman pomoću Kur’ana: ”Prvo što bi trebao jeste odvojiti svoje srce od života na ovom svijetu i vezati ga za vječni život. Zatim, usmjeri punu pažnju na traženje značenja Kur’ana, i pokušaj da ih dokučiš i razumiješ zbog čega su oni objavljeni. Onda pokušaj njegovim razumijevanjem liječiti bolest svoga srca, jer on zaista otklanja bolest i liječi srce Allahovom voljom.”
Prijevod i obrada: islambosna.ba

By teha5

Leave a Reply