Novi udarac domaćim građevinskimkompanijama: Autoput ne mogu graditi bh. firme!

0

Novi udarac domaćim građevinskimkompanijama: Autoput ne mogu graditi bh. firme!

Gradnja dionice na koridoru 5C, vrijedne 300 miliona maraka, pripast će strancima zato što su uvjeti takvi da ih ne ispunjava niko iz BiH

Dionicu autoputa na koridoru 5C od Vlakova do Tarčina, čija je vrijednost oko 300 miliona maraka, neće moći graditi naše firme zato što nijedna ne ispunjava tražene uvjete.

Ova dionica podijeljena je na tri poddionice, a izbor izvođača trenutno je u toku.

Nosilac posla

Primjerice, na poddionici Vlakovo – Lepenica uvjet je da je firma u posljednjih pet godina imala godišnji promet od 52 miliona eura. Drugim riječima, to je promet od pola milijarde maraka za pet godina. S obzirom na to da nijedna naša kompanija ni izbliza ne ispunjava ovaj uvjet, one neće moći konkurirati za ovaj posao. Slična je situacija i s poddionicama Lepenica – Suhodol i Suhodol – Tarčin. 

U sva tri slučaja naše kompanije mogu konkurirati samo u konzorciju s nekom stranom firmom, koja će biti nosilac posla – one bi bile samo partneri, ili naknadno mogu sklopiti ugovore kao podizvođači.

Naš sagovornik blizak ovoj problematici pojasnio nam je da je riječ o uvjetima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB), s kojima je sporazum sklopila vlast u prethodnom mandatu. Svi naši sagovornici ističu da se trenutna vlast ne može kriviti za ovo, ali da treba vidjeti šta će ona uraditi u budućnosti da zaštiti domaće kompanije.

Godišnji promet

– Uvjet banaka je da je firma u posljednjih pet godina imala godišnji promet dvostruko veći od vrijednosti projekta za koje se raspisuje tender. Naprimjer, ako je projekt vrijedan 50 miliona eura, uvjet je da godišnji promet bude 100 miliona – pojašnjava naš sagovornik.

Dodaje da su za BiH kriteriji sniženi na “jedan naprema jedan”. Vrijednost poddionice Vlakovo – Lepenica je pedesetak miliona eura, pa je uvjet da je firma imala isti toliki godišnji promet u posljednjih pet godina. Ipak, ostaje činjenica da će sav kajmak na ovoj dionici, južno od Sarajeva, pokupiti strane firme, a da će naše kompanije kupiti samo mrvice s poda.

Ustamujić: Vlada mora reagirati

S tenderima je upoznat i poslanik SBB BiH u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije BiH Mirza Ustamujić, koji je, kako kaže, o ovome već razgovarao s predstavnicima nekih domaćih građevinskih kompanija. Smatra da Vlada mora zaštititi naše građevinare.

– Tražit ćemo od Federalne vlade da ponovo razgovara sa EBRD-om o ovome i da pokuša dobiti povoljnije uvjete za domaće kompanije. Koridor 5C velika je razvojna šansa za naše građevinske firme i za kompletnu privredu BiH. Ne smije se dozvoliti da novac odlazi vani, dok naše kompanije propadaju – kazao nam je Ustamujić.

(dnevniavazba)

Leave a Reply