Federalni ministar transporta i komunikacija Enver Bijedić potvrdio je za “Dnevni avaz” informacije da “BH Telecom” za sada gubi tržišnu utakmicu od “M:tela”.
Bijedić, u intervjuu za naš list, ekskluzivno najavljuje kontranapad, odnosno pokušaj “BH Telecoma” da prodre na tržište Republike Srpske i Srbije te druge mjere za spas posrnule sarajevske kompanije.
Loši rezultati
“BH Telecom” u posljednje vrijeme bilježi loše rezultate. Kada je riječ o tržišnom udjelu, “M:tel” ga je pretekao. Osim toga, profit “BH Telecoma” opao je u prvoj polovini godine za 11 posto. Zbog čega se to dešava?
– Tačne su informacije da je “M:tel” pretekao na domaćem tržištu “BH Telecom”. Odgovor bi mogao biti da “M:tel” na bosanskom tržištu djeluje kao privatna firma, za razliku od druga dva operatera, koja su u većinskom državnom vlasništvu.
To znači da “M:tel” ne podliježe Zakonu o javnim nabavkama i da svoje odluke može mnogo brže donositi te da razni postupci, poput nabavke opreme, mnogo kraće traju. To je ogromna prednost “M:tela”, koji djeluje vrlo efikasno, to se mora priznati.
Zar ne mislite da je razlog ovakvog pada to što “M:tel” bira isključivo najstručnije ljude na rukovodeće pozicije, dok se u “BH Telecom” dolazi po stranačkoj liniji, a razne odluke u tom preduzeću donose se pod političkim utjecajem?
– Ako je neko politički izabran, to ne znači da nije stručan. On mora biti stručan, ali i društveno odgovoran.
Znači li ovo što govorite da nema rješenja za ovu situaciju, već da će se ovaj trend slabljenja “BH Telecoma” nastaviti?
– Ne. Izvršit ćemo analizu da se spriječi daljnji trend rasta “M:tela” u odnosu na “BH Telecom” i preduzeti neke mjere. Jedna od aktivnosti je da agresivnije napadnemo tržište Republike Srpske, pa čak i okolnih zemalja. Prije svega mislim na Srbiju.
Vjerovatno mislite na Sandžak?
– To ste vi rekli (smijeh). Ne možemo se samo povlačiti. Idemo u kontranapad. Osim toga, prijedlog je da se za sve javne kompanije koje tržišno posluju donesu specijalni propisi. Ako neko posluje tržišno, moramo mu omogućiti i tržišne uvjete. U suprotnom, doći ćemo u situaciju da će ih privatne kompanije pregaziti.
Ubrzati procedure
Šta ćete učiniti da ubrzate pripremne procedure za gradnju autoputeva, koje trenutno oduzimaju najviše vremena?
– To je ubrzano zahvaljujući novoj Upravi “Autocesta FBiH”. Da je išlo naslijeđenim tempom, ne bi to još za godinu bilo potpisano. Inače, procedure izbora izvođača, projektovanja, eksproprijacije i ostale pripremne aktivnosti traju godinama. To moramo skratiti. Primjera radi, prilikom izbora firme za projektovanje neke dionice jedan od uvjeta treba biti i vrijeme za koje će ona to uraditi.
Do 2014. novih 60 kilometara autoputa
Koliko će kilometara autoputa biti izgrađeno za vrijeme Vašeg mandata?
– Ja se nadam da ćemo do 2014. napraviti 60 novih kilometara autoputa na koridoru 5C. Mada, uz malo povoljnije kreditiranje i brže projektovanje, možemo dobiti još toliko kilometara izgradnjom autoputa od Tuzle do Orašja.
(dnevniavazba)