Ovi poražavajući podaci pokazuju da je po kvalitetu puteva iza nas samo Moldavija, s nešto manjom ocjenom, a da su u boljoj poziciji čak i države poput Burundija, Burkine Faso, Nepala, Mozambika, Zimbabvea, Tanzanije i drugih.

Takođe, ispred nas su i zemlje regiona, pa je tako u najboljoj poziciji Hrvatska, koja zauzima 27. poziciju, te Slovenija na 44. mjestu, zatim Crna Gora na 99. i Srbija kao 131. svjetska zemlja po kvalitetu puteva.

Stručnjaci navode da su podaci poražavajući, ali i da ih treba uzeti s rezervom jer kvalitet puteva zavisi i od geografskog položaja zemlje. Smatraju da njihov kvalitet, između ostalog, zavisi od količine zavoja, broja pristupnih puteva i naseljenih mjesta.

Kako je kazao Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje saobraćaja RS, evropski standardi o izgradnji brzih cesta u BiH su najmanje zastupljeni. On je naveo da je sličnu analizu sprovela i “EuroRAP”, kojs se bavi i bezbjednošću drumskog saobraćaja, i da je potvrdila da su putevi u BiH jedni od najrizičnijih u Evropi.

“Problem je u održavanju putne mreže, mnoštvu udarnih rupa, nepreglednih krivina, zatim nedostataku oznaka na kolovozu, a često su prisutni i odroni kamenja”, rekao je on i dodao da su analize evropskih stručnjaka pokazale da oko 51 odsto magistralnih puteva u BiH spada u puteve visokog rizika.

Iza nas je samo Moldavija, a u boljoj poziciji su čak i države poput Burundija, Burkine Faso, Nepala, Zimbabvea i Tanzanije

Iz “EuroRAP”-a je ocijenjeno da je mogućnost pogibije na putevima u BiH dva do tri puta veća nego na evropskim putevima.

Muhamed Šaćiragić, predsjednik Udruženja inženjera saobraćaja i komunikacija BiH, rekao je da su u BiH većinom asfaltni putevi, te da ima nešto betonskih. On je naveo da posjedujemo vrlo malo autoputeva, u čemu se razlikujemo od dosta zemalja i zbog čega smo u dosta lošijoj poziciji.

“Razvojem putne mreže došlo bi do razvoja zemlje, ali mi imamo samo nekoliko dionica puteva”, rekao je Šaćiragić.

U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su kazali da nisu zvanično upoznati s ovim izvještajem i parametrima koji su uzeti u obzir tokom analize, tako da nisu željeli komentarisati rezultate. Naveli su da institucije RS čine maksimalne napore na unapređenju saobraćajne infrastrukture, što je jedan od najvećih prioriteta ovog i prošlog saziva Vlade, te da je od 2006. godine u puteve uloženo preko milijardu KM.

“U ratnom periodu u RS je uništeno ili oštećeno oko 70 odsto putne mreže, preko 30 većih mostova, te je oko 90 odsto mreže lokalnih puteva bilo bez savremenog kolovoza”, kazali su u resornom ministarstvu.

Do zaključenja sutrašnjeg broja “Nezavisnih” nismo dobili komentar iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH.

 

Država             Pozicija

Hrvatska          27.

Slovenija          44.

Crna Gora        99.

Srbija               131.

BiH                  141.

(nezavisnecom)

By teha5

Leave a Reply