SAD: Uvođenje islamskih studija u nastavne programe
IslamBosna.ba– Kako se približava desetogodišnjica septembarskih napada na SAD, škole zapadne Pennsylvanie planiraju uključiti u svoje nastavne predmete studij koji bi izučavao islam, te na taj način omogućiti učenicima bolji uvid u islam.
„Ukoliko želimo da naši učenici rješavaju buduće probleme oni moraju imati jako razumjevanje svjetskih religija“, izjavio je Doug Kirchner, zadužen za nastavne programe socijalnih nauka pri školi St.Claire.
Uvođenjem novih predmeta u proljetnom polugodištu, koje počinje za nekoliko sedmica, učenicima St.Clairea bit će ponuđena detaljna analiza islama u predmetu pod nazivoma Azijske i bliskoistočne studije.
„Predmet je predviđen kao čas aktuelnih dešavanja“, dodaje Kirchner. „Učenici će moći da vide kako politike, ekonomije i kulture mogu biti isprepletene“.
U Greensburg Salem školi, učenicima će islam biti predstavljen još u šestom razredu gdje će se upoznati s islamom počevši od časova o krstaškim ratovima koji su dio međunarodnih studija.
„To je potpuno novo za njih“, rekao je Bob Lehman, profesor društvenih nauka u školi Greensburg Salem.
„Oni imaju osnove kršćanstva i judaizma, ali mi ovdje stvarno nemamo muslimanskog stanovništva do te mjere da bi bili upoznati i s islamom.“
Od 11. septembra američki muslimani, za koje je procjenjeno da ih ima od 6 do 7 miliona, postali su jako osjetljivi na ugroženost svojih građanskih prava, i preovladava uvjerenje da Amerika stigmatizira njihovu vjeru.
Američko istraživanje otkrilo je da većina Amerikanaca zna jako malo o muslimanima i njihovoj vjeri. Nedavna Gallupova anketa, međutim, nalazi da 43 posto Amerikanaca priznaje da osjeća barem “malo” predrasuda naspram muslimana.
Stigmatizacija straha
Suočavajući se mnogim pitanjima o tome kako će studij gledati na islam, zvaničnici iz sektora obrazovanja kažu da će se fokusirati na historijske činjenice koje se ne odnose na nasilje. Ali su jasno stavili do znanja da su napadi od 11. septembra glavni faktor koji je doveo do studija o islamu u nastavnim programima.
“Odluke o nastavnim programima donose se na lokalnom nivou“, izjavo je Tim Eller, glasnogovnik državnog Odjela za obrazovanje. „Međutim, zbog utjecaja koji je 11. septembar imao na našu naciju, školski okruzi cijele Pennsylvanije su taj događaj uveli u program“.
S ovim napad od 11. septembra će po prvi put biti uključen u nastavni plan i program izbornih predmeta starijih razreda u SAD-u, a koji će se fokusirati na događaje koji su prethodili napadima kao i njihovim posljedicama.
Predavanja će se fokusirati na teroriste koji nisu ograničeni na jednu vjeru, izjavio je Michael Dreger, koordinator nastavnih planova društvenih nauka.
“Postoje radikalne grupe unutar islama i postoje radikalne grupe u kršćanstvu”, rekao je.
„Ne želimo da se fokusiramo na negativne aspekte jedne religije.“
Ipak, pojedini muslimani su zabrinuti zbog uključivanja napada od 11. septembra u program gdje se govori o islamu plašeći se da će biti stigmatizirana velika većina umjerenih muslimana koji osuđuju napade.
„Dublja diskusija o napadu tokom časova o kršćanstvu bila bi neprikladna“, izjavio je Moein Khawaja, izvršni direktor ogranka Vijeća za američko-islamske odnose Philadelphia (CAIR), ciljajući na terorističke napade u Norveškoj koje je počinio Anders Behring Breivik, koji se identificira kao kršćanin.
„Oni bi trebali učiti o tome unutar pravog konteksta“, dodao je on.
IslamBosna.ba