I Google plus će špijunirati korisnike
Internet koncern Google planira formiranje super-banke podataka. Projekat ima radni naslov DDP, prenose američki mediji. Riječ je o uslužnoj djelatnosti za industriju reklama. Ideja je da firme od Googlea mogu da kupuju podatke o potrošačima, uključujući ime, adresu i druge podatke, kao i informacije o interesovanjima tih potrošača.
Firme već odavno pokušavaju da dođu do takvih informacija, kako bi svoje reklamne akcije mogle da prilagode profilima mušterija. Time se izbjegavaju gubici koji nastaju rasipanjem reklama.
Tako bi oni koji žele da prodaju pilule za mršavljenje ubuduće od Googlea mogli da kupe podatke o hiljadama žena koje su se u bliskoj prošlosti interesovale za smanjivanje tjelesne težine. Oni koji žele da nađu kupce za svoje moćne sportske automobile, moći će da se posluže Googleovim registrom i tamo nađu adrese neoženjenih muškaraca sa boljim zaradama.
Zasad nije jasno da li će sami korisnici interneta znati da neko barata informacijama o njima i njihovim interesovanjima. U Googleu o svemu tome uglavnom neodređeno govore, služeći se objašnjenjima tipa „riječ je o saradnji sa različitim partnerima“ u kojima bi izostajali pojmovi poput „kontrola“ i „transparentnost“.
Ova ideja odjednom je bacila novu svjetlost i na socijalnu mrežu Google+, jer njeni korisnici bi u nju trebalo da unesu baš one podatke koji su Googleu ranije nedostajali za veliki posao. U odredbama o korišćenju ove mreže najsitnijim slovima piše i da će Google+ podatke o korisnicima po potrebi stavljati na raspolaganje „partnerima“ ili „drugim internet-portalima“. Ali, ko uopšte čita te odredbe? A možda će one značiti odlučujući korak u pokušajima da se napravi konkurencija Facebooku. „Nigde ne mogu da se dobiju tako dobri podaci kao kod Facebooka“, citira američka štampa marketinškog agenta jednog velikog koncerna.
(Financial Times)