Mu’min ne smije biti ujeden iz iste rupe dva puta!
Braćo i sestre u islamu, danas 17. džumade-l-uhra 1432.H., 20. maja 2011. godine hutbu sam naslovio sa Mu’min ne smije biti ujeden iz iste rupe dva puta!
Na početku ove hutbe podsjećam i sebe i vas na ajete od 118.-120. Sure Alu Imran:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لاَ يَأْلُونَكُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ(118)
O vjernici, za zaštitnike ne uzimajte osim svoje, ostali vam samo propast žele: jedva čekaju da muka dopadnete, mržnja izbija iz njihovih usta, a još je gore ono što kriju njihova prsa. Mi vam iznosimo dokaze, ako pameti imate. (118)
هَاأَنتُمْ أُولاء تُحِبُّونَهُمْ وَلاَ يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّواْ عَلَيْكُمُ الأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(119 )
Vi njih volite, a oni vas ne vole i vi vjerujete u sve Knjige. Kad vas sretnu, govore: “Vjerujemo!” – a čim se nađu nasamo, od srdžbe prema vama grizu vrhove prsta svojih. Reci: “Umrite od muke!” Allahu su, zaista, dobro poznate misli svačije. (119)
إِن تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُواْ بِهَا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ(120)
Ako kakvo dobro dočekate, to ih ozlojedi, a zadesili vas kakva nevolja, obraduju joj se. I ako budete strpljivi i ono što vam se zabranjuje – izbjegavali, njihovo lukavstvo vam neće nimalo nauditi. Allah, zaista, dobro zna ono što oni rade. (120)
Braćo i sestre, ovo su riječi Allaha, subhanehu ve te’ala, Stvoritelja svih svjetova, Onoga Koji zna tajne i sve slabosti ljudskih duša i Koji nas uči i upozorava! Ovo su riječi Kur’ana, Časne Objave, riječi koje se ne mogu derogirati, osporiti ili zabraniti i one ostaju kao uputa, opomena i lijek, za mu’mine!
Prije osam dana je na šehidskom mezarju Veljaci u Bratuncu, braćo i sestre ukopano 16 šehida Bratunca, među kojima je djevojčica Adina Hajdarević, koja je u trenutku kada je ubijena sa dva hica imala 3 mjeseca i 19 dana. Njena majka je ukopana prošle godine, a Adina je prije osam dana ukopana pored djeda Galiba, takođe šehida Bratunca. Ukopan je i Ardinel Kunić, koji je u trenutku ubistva imao 3 godine, a ubijen je u naručju svoje majke, koja ga je nosila ne znajući da je mrtav, a onda su ga od nje uzeli vojnici UN-a. Očevi zločinaca su slične zločine činili nad precima te djece i tako unazad punih 13 decenija. Pa hoćemo li doći pameti i nikada više ne dozvoliti nešto slično!?
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas u hadisu koji prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, podučava:
عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ رَضِىَ اللهُ عَنْهُ أَنَّ النَّبِىَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: “لاَ يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ” (الصحيحين)
Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anehu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Mu’min ne smije biti ujeden iz iste rupe dva puta!” (Buharija i Muslim)
U djelima sire (životopisa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem) stoji da je povod pomenutog hadisa Ebu Izze El-Kureši, pjesnik koji je bio jedan od zarobljenih mušrika Bedra i koji je nakon zavjeta da neće više u svojim pjesmama napadati muslimane, niti se fizički boriti protiv njih, oslobođen, da bi se na Uhudu pojavio u mušričkoj vojsci, pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio da ga ubiju i izgovorio ovaj hadis.
Ovaj hadis, braćo i sestre je prisutan u našim gotovo svakodnevnim razgovorima, ali ga ipak mnogi od nas ne razumijemo na pravi način i dešava nam se upravo suprotno od toga.
Njega bi trebali dobro zapamtiti svi Bošnjaci, jer ih ne smije sa istog mjesta ujesti ista zmija dva puta, a ona nas ujeda deset puta i to sa istog mjesta i na isti način.
Bošnjaci zato treba da budu budni i spremni za zaštitu svojih prava na svaki legalan način, jer ćemo u protivnom biti ponovo ubijani, masakrirani, ponižavani, šutani, spaljivani, premiještani iz grobnice u grobnicu i tako dalje. Naša imanska, intelektualna, patirotska, politička, ekonomska, fizička i kulturna snaga će uz Allahovu, subhanehu ve te’ala, pomoć biti garant našeg opstanka i opstanka naše Zemlje i ona će ukrotiti zločinačke porive koljača, koji će crkavati od unutrašnjeg bijesa i zbog nevino oduzetih stotina hiljada ljudskih života, zbog prolivene šehidske krvi i suza i dova ucvijeljenih majki i očeva, koje prizivaju njihovo prokletsvo dok god hode čistom bosanskom zemljom.
Zato ne očekujmo milost zločinaca, jer je oni nemaju i ne očekujmo ni njihovo sažaljenje, jer ga nikada nisu ni imali, već budimo u svemu najbolji, najiskreniji, najodaniji i najspremniji i onda budimo sigurni da će nas i drugi poštovati ili nas se bojati i neće se nikada više usuditi da provedu svoje planove, koje mogu pripremati na bjelosvjetskim akademijama nauka i umjetnosti (umetnosti), nazivati memorandumima I i II ili tome slično.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u citiranom hadisu upozorava mu’mine, ne muslimane i ne ostale ljude, već samo iskrene mu’mine, da ih iz jedne rupe ne ujede zmija ili nešto drugo dva puta, jer kada mu’min okusi ujed sa jednog mjesta, to mu se više ne smije desiti sa istog, već treba preduzeti sve mjere, kao što su da tu rupu zatvori, da iz nje istjera onoga (ono) što ujeda ili mu da do znanja da to ne smije nikada više uraditi. Mu’mina može slična situacija zadesiti iz neke druge rupe ili spilje, pošto ne zna šta ga tamo čeka, ali samo jednom i nikada više.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, i ashabi su se suočili sa zavjerama i ratovima koje su im pleli i vodili mušrici, Jevreji i munafici i lakši su im bili ratovi protiv mušrika i Jevreja, nego protiv munafika, jer su se za ove prve bolje pripremali i neprijatelj im je bio jasan.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nakon mušričkog kršenja ugovora na Hudejbiji oslobađa Meku, 8. godine po Hidžri. On, sallallahu alejhi ve sellem, kažnjava tri jevrejska plemena Benu Kajnuka’, Benu Kurejza i Benu En-Nadir, koji su prekršili Ugovor koji je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, s njima potpisao nakon Hidžre u Medinu.
Ali, braćo i sestre, najopasnija vrsta ljudi su munafici (dvoličnjaci), koji javno pokazuju da su vjernici i uživaju sva prava kao i ostali muslimani, žive sa muslimanima i znaju njihove tajne i način života, a naklonjeni su nemuslimanima s kojima prave spletke i koji razbijaju muslimanske safove i siju smutnju.
Kur’an i hadis posebno govore o ovoj vrsti ljudi. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je spisak munafika povjerio na čuvanje Huzejfi bin El-Jemanu, radijallahu anhu.
Na početku Kur’ana, u Suri Bekare, Allah, subhanehu ve te’ala, u 4 ajeta govori o mu’minima, u dva slijedeća ajeta o nevjernicima, a u 13 narednih ajeta govori o munaficima, jer su mu’mini na jasnom ispravnom putu, kafiri su u očiglednoj zabludi, a munafici se pretvaraju, tako da je vjernicima potrebno znati njihov precizan opis.
U Kur’anu su munafici spomenuti na 32 mjesta, a u opisu “فيِ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ” “u njihovm srcima je bolest”, spomenuti su na 11 mjesta, ali ima i drugih oblika njihova spominjanja, kao što su “يُخْفُونَ فِي أَنْفُسِهِمْ مَا لَا يُبْدُونَ لَكَ” “u sebi skrivaju ono što tebi javno ne pokazuju” i drugih. Munafici su stalno u savezu sa Jevrejima, Kršćanima i kafirima i oni vjernicima nanose zlo.
Zato braćo i sestre dobro zapamtimo ovaj hadis i primijenimo ga u našim životima, kako bi bili spašeni na obadva svijeta i kako nam se nikada više ne bi desili: Bijeljina, Prijedor, Mostar, Gornji Vakuf, Prozor, Ahmići, Foča, Srebrenica i Žepa!
Molim Allaha, dželle še’nuhu, da nas učvrsti na putu islama, da ummet Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, učini onima koji će uspostavljati red i sprječavati nered na Zemlji, da nam pomogne da sačuvamo našu Bosnu i Hercegovinu, u kojoj ćemo sa ponosom i slobodno koračati i živjeti na svakom njenom pedlju, da nas sačuva iskušenja koja nećemo moći podnijeti, da nas učini istinskom braćom, koja će jedni drugima praštati i upućivati iskrene dove za popravljanje našeg stanja i praštanje grijeha, da nam bude milostiv na Sudnjem danu i da nas u obećanim džennetima počasti društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi!
Hatib: Nezim Halilović Muderris