Pomalo sam, ipak, razočaran. Ibadet i ibadet Allahu, a moja majka koja pravo imitira kjafire i koja je još i licemjerna njoj Allah dade nafake preko jedne gospođe i to ne malo, a ja koji postim ramazan i idem petkom na džumu, ženu preveo na islam i mene nagradi bijedno to jest jedva kraj s krajem sastavljamo. Dođe mi da ostavim sve ali ne i da postanem kjafir. Vi iz uleme ne trebate se čuditi što muslimani danas žude mnogo za ovim svijetom. Možda iz straha da tamo ne nađu Audije, Mercedese, BMV-ee itd. Moj gazda politeista milioner, a ja radim za nadnicu-bijednicu. Gdje je pravda? Nije me strah smrti već da na onom svijetu ne nađem ono što sam želio ovdje, tj. bogatstvo. A ako umrem ovdje u 60-toj godini, hoću li i tamo biti 60-godišnjak ispaćen? Dođe mi da plačem.

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin

Materijalno bogatstvo i imovinsko stanje čovjeka na ovom svijetu nije usko povezano sa imanom i ibadetima, kako to neki površno razumiju ili očekuju. Da li će neko biti materijalno bogat ovisi o nizu faktora, kao što su sposobnost, obrazovanje, rad, ambijent i vrijeme u kojem osoba živi, te cijeli splet okolnosti koje utiču na materijalno-finansijski položaj pojedinca i društva u cjelini. Ima mnogo nevjernika, ali i vjernika koji su bogati, kao što ima mnogo vjernika, ali i nevjernika koji su siromašni. Nisu svi vjernici materijalno siromašni kao što nisu ni svi nevjernici bogati. Vjera, iskreno i predano vjerovanje i ibadeti prije svega osiguravaju duhovno bogatstvo i mir, etičke vrijednosti, uravnotežen život na ovom svijetu i nagradu na ahiretu. Ko ibadeti isključivo s namjerom da mu se popravi materijalno-finansijska situacija potpuno je promašio cilj i svrhu vjerovanja i ibadeta.

Vjerovanje i ibadet Allahu jesu naša obaveza prema Allahu i nasušna potreba radi postizanja neophodne duhovne i materijalne ravnoteže u životu, a ne izvor materijalnog bogaćenja. Ko vjeru razumijeva u ovom drugom smislu na njega se odnosi 11. ajet iz sure El-Hadždž, koji u prijevodu glasi: Ima ljudi koji se Allahu klanjaju (čine ibadet), ali bez pravog uvjerenja: ako ga prati sreća, on je smiren, a ako zapadne i u najmanje iskušenje, vraća se nevjerstvu, pa tako izgubi i ovaj i onaj svijet. To je uistinu očiti gubitak. Vjernik moli od Boga dobro i na ovom i na budućem svijetu. Šta je za koga dobro to Allah najbolje zna. Koliko ima osoba koje je bogatstvo odvelo u propast i na ovom svijetu prije ahireta.

I, na kraju, Uzvišeni kaže: Onome ko bude želio nagradu na onom svijetu – umnogostručićemo mu je, a onome ko bude želio nagradu na ovom svijetu – dat ćemo mu je, ali mu na onom svijetu nema udjela. (Eš-Šura, 20.); Onome koji želi ovaj svijet, Mi mu brzo dajemo što hoćemo i kome hoćemo, ali ćemo mu poslije Džehennem pripremiti, u kome će se osramoćen i odbačen peći. A onaj koji želi onaj svijet i trudi se da ga zasluži, a vjernik je, trud će mu hvale vrijedan biti. (El-Isra’, 18.-19.). Izbor postoji, pa neka svako odabere za sebe šta želi od navedenoga.

Intenzivno opadanje kose kao uzrok za olakšicu kod gusula

Kako će postupiti žena kojoj od pranja glave (gusula) intenzivno opada kosa? Postoji li u takvoj situaciji olakšica, ili je ipak žena, i po ovu cijenu, obavezna prilikom kupanja od hajza i džunupluka oprati glavu?

Dr. Muhammed ibn Salih el-Munedžid

Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Obaveza je, prilikom gusula (propisanog kupanja) cijelo tijelo natopiti vodom, osim što se ženi, čija je kosa svezana u pletenice, dozvoljava da pletenice samo polije vodom, a da ih ne raspliće, kao što to sugerira hadis Ummu Seleme, radijallahu anha. Naime, Ummu Selema je upitala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Allahov Poslaniče, s obzirom da ja svoju kosu povezujem u pletenice, da li sam obavezna rasplitati ih kada se budem kupala od džunupluka?” Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio je: “Ne. Dovoljno je da glavu poliješ sa tri pregršta vode, a zatim ostatak tijela poliješ vodom, i to je dovoljno za tvoju čistoću.” U drugoj verziji se, uz kupanje od džunupluka, spominje i kupanje poslije hajza (Muslim, 330.). Nevevi, u svom komentaru na Muslimov Sahih, kaže: “Stav je naše pravne škole, kao i većine islamskih pravnika, da žena, prilikom gusula, nije obavezna rasplitati pletenice, ako je moguće da i bez toga voda dođe do vanjskih i unutarnjih dijelova kose. U suprotnom, obaveza je rasplesti pletenice. Hadis Ummu Seleme odnosi se na situaciju kada je to moguće. Ovaj uvjet mora se ispoštovati zato što je obaveza prilikom kupanja sve dijelove tijela natopiti vodom. Nehai’ je bio stava da je rasplitanje pletenica obaveza u svakom slučaju, a Hasan el-Basri i Tavus smatrali su da je to obaveza samo ako se radi o gusulu nakon hajza. Naš argument je hadis Ummu Seleme.” Ako pranje bude štetilo kosi i bude uzrokom njenog intenzivnog opadanja, ženi je dozvoljeno da se, u tom slučaju, posluži olakšicom, tako što će umjesto pranja glave uzeti tejemmum, a ostatak tijela oprati vodom, i to je u skladu sa općim riječima Uzvišenog, u prijevodu značenja: A ako ste džunupi, onda se okupajte; a ako ste bolesni ili na putu ili ako ste izvršili prirodnu potrebu, ili ako ste se sastajali sa ženama, a ne nađete vode, onda rukama svojim čistu zemlju dotaknite i njima preko lica svojih i ruku svojih pređite. (El-Maide, 6.). Prije toga potrebno je vidjeti da li je moguć mesh – potiranje (tj. da li potiranje glave šteti u onoj mjeri u kojoj šteti pranje) i ako se ispostavi da je to moguće, onda će žena, umjesto pranja, prvo potrati kosu, a u istu svrhu će uzeti i tejemmum, a zatim će oprati ostatak tijela. Ovakav odgovor je zabilježen i od uvaženog učenjaka Abdul-Aziza ibn Abdullaha ibn Baza (Fetava islamijje, 1/214.). Tejemmum može prethoditi pranju ostalih dijelova tijela, a može doći i poslije pranja, jer redoslijed nije uvjet ispravnosti gusula. Ovdje je bitno naglasiti da uzrok za olakšicu ne može biti bilo koje opadanje kose, nego samo ono koje se smatra oboljenjem. (Izvor: www.islam-qa.com)

Jesam li prije Bošnjakinja ili muslimanka

Es-selamu alejkum! Već duže vrijeme slušam kako mi kažu ti si prvo Bošnjak pa tek onda musliman. Zaista mi nije nikako jasno da je nacija postala prije vjere. Te bih vas zamolila ako možete da mi objasnite lijepo zbog svađe koju slušam zašto bih se ja trebala izjasniti prvo kao Bošnjakinja, a ne kao muslimanka. Ja, ipak, vjerujem da je vjera pa onda nacija, ali eto čekat ću i na vaš odgovor. Do vašeg odgovora mi je jako stalo.

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin

Nema razloga da se dovode u kontradikciju vjerski i etnički identitet. Svako od njih ima svoje mjesto i svoju važnost. Kada se govori o vjerskoj pripadnosti, kažemo da smo muslimani, kada se govori o etničkoj pripadnosti, kažemo da smo Bošnjaci, a kada je riječ o državnoj pripadnosti, kažemo da smo Bosanci i Hercegovci. Svaki od navedenih identiteta i pripadnosti ima svoj značaj, ali je za muslimane najvažnija pripadnost islamu, budući da je kod Boga jedino to relevantno, dok drugi identiteti nemaju ahiretski značaj i dimenziju. Dilema: da li sam muslimanka ili Bošnjakinja, vještačkog je karaktera, budući da ste i jedno i drugo (ukoliko ne pripadate nekoj drugoj etničkoj zajednici), ili samo jedno ili samo drugo. Od Vas i Vaših osjećanja zavisi prednost jednog ili drugog identiteta. (www.rijaset.ba, Pitanja i odgovori)

Zajedničko tuširanje

Treniram u školskom klubu fudbal, i poslije treninga uvijek moramo ići na tuširanje, gdje se onda zajedno tuširamo u istoj prostoriji. Da li je u islamu dozvoljeno takva vrsta kupanja, gdje se vide i drugi goli muškarci?

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin

Zabranjeno je u Šerijatu otkrivati svoj avret (kod muškarca je to dio tijela između pupka i koljena, a kod žena cijelo tijelo osim lica i šaka, a prema nekim pravnicima i stopala) pred stranim osobama, kao i gledati u tuđi avret osim u situaciji kada je to nužno, kao npr. radi liječničkih pretraga i sl. Slučaj spomenut u pitanju ne spada u stanje koje se naziva nužnim. Prema tome, nije dozvoljeno tuširati se u istoj prostoriji sa drugima ukoliko su te osobe otkrivenog avreta. (www.rijaset.ba, Pitanja i odgovori)

Naknada za posredovanje u kupoprodaji

Da li je dozvoljeno uzeti naknadu za posredovanje u trgovini? Naime, radi se o tome da posrednik, potencijalnom kupcu koji želi kupiti auto na odgodu, nađe osobu koja će mu, na taj način, prodati auto, pri čemu s vlasnikom auta dogovori naknadu za svoju uslugu, ali o tome ne obavijesti kupca?

Šejh Abdul-Aziz ibn Abdullah ibn Baz

Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Ne postoji šerijatska zapreka u tome da se posredovanje u trgovini naplati, bilo od kupca bilo od prodavca, i da se naknada postavi kao uvjet posredovanja. (Izvor: Medžmūu’ fetāvā ve mekālātin mutenevvia’, 19/31.)

By teha5

Leave a Reply