Direkcija za ceste FBiH pokrenula je mehanizme raskida ugovora sa SCT-om zbog otvorene mogućnosti bankrota te slovenske firme, ali i dva nova bezobrazna zahtjeva stigla iz Ljubljane.
U njima se, naime, traži odgoda roka završetka dionice od Jošanice do Butila na sarajevskoj zaobilaznici i potpuno zamrzavanje radova na ovom gradilištu. Dionica od 5,7 kilometara trebala je biti potpuno završena još 17. oktobra ove godine.
Neodrživa situacija
– Pravni eksperti već razmatraju neophodne mjere, jer je situacija postala neodrživa. Najvažnije je da u slučaju bankrota, ali i u drugoj opciji raskida ugovora, država neće biti oštećena, a intenzivno pregovaramo i s kreditorima, a to su EBRD, OPEC i EIB, kako bismo maksimalno zaštitili bh. izvođače i dobavljače kojima je SCT dužan – kaže generalni direktor Direkcije za ceste FBiH Ljubo Pravdić.
Prema njegovim riječima, SCT-u nije plaćen ni fening više od onoga što se moralo po učinjenom poslu, a na niz zahtjeva Direkcije za ubrzanje radova i poštivanje ugovora SCT uopće nije reagirao.
– Ukoliko SCT ode u stečaj, imamo naplativu bankarsku garanciju kod NLB banke. Uz zadržani novac za neplaćene radove. Direkcija ima oko 15 miliona eura, što će biti dovoljno da se ova dionica sarajevske obilaznice završi. Trenutno je okončano 75 posto poslova – naglasio je Pravdić.
Upitan i Vijenac
O cijeloj situaciji bit će upoznata i Federalna vlada.
Hoće li ovaj potez Direkcije za ceste imati odjek i u Direkciji za autoceste, koja je SCT-u, uz blagoslov Ministarstva prometa FBiH, dodijelila gradnju tunela Vijenac između Kaknja i Zenice na koridoru 5C uprkos saznanjima da ta kompanija ne plaća dobavljače i kasni s radovima na sarajevskoj zaobilaznici, jučer nije bilo poznato.
Dug bh. firmama pet miliona eura
• SCT dobio posao ponudivši da će radove završiti za 56 miliona eura
• FBiH može naplatiti 7,6 miliona eura bankarske garancije
• Slovenci duguju pet miliona eura bh. firmama
• Niko ne zna kada će gradnja sarajevske zaobilaznice biti završena
Avaz