Poljska, kao i mnoge  druge  evropske  zemlje, pokušava pronaći načine integriranja, ili suživota njenih doseljenika. Zemlja ima narastajuću muslimansku zajednicu, koju čine doseljenici iz Sirije, Iraka i Libije, koji su privučeni poljskim članstvom u Evropskoj uniji.

Poljske vlasti počele su s garantovanjem dozvola za izgradnju nekoliko džamija u zemlji. U Varšavi se izgradnja islamskog centra prvobitno pokazala kontraverznom, i njoj su se protivile tradicionalne rimokatoličke grupe. Ali, drugi su je podržavali. Liberalno kršćanske, jevrejske i svjetovne grupe izrazile su solidarnost za prava muslimana da prakticiraju svoju vjeru, piše Deutsche Welle.

Islamski kulturni centar koji se gradi u Varšavi je dizajniran tako da se poklapa s poljskom graditeljskom tradicijom. Salim Ismail iz Poljske islamske lige naglasio je kako je posebna pažnja posvećena tome da se izbjegnu simboli koje poljski rimokatolici mogu smatrati uvredljivim. 
„Nema minareta koji bi vjernike podsjećao na namasko vrijeme“, kaže Ismail. „Naša ideja je da napravimo centar multifunkcionalnim. Želimo da gradimo mostove i pravimo nove kontakte.“
Centar bi se sastojao od prostorije za namaz, galerije, multimedijalnog centra i biblioteka. Organizatori izgradnje islamskog kulturnog centra u Varšavi nadaju se da će institucija poslužiti tome da se promijene stereotipi o muslimanima u široj zajednici. Da bi se njihova poruka proširila oni su se okrenuli vlastitoj poljskoj muslimanskoj zajednici Tartarima.  

Poljsko autothono muslimansko stanovništvo

629px-Meczet_w_Kruszynianach_front_sidePoljski Tartari, koji prakticiraju islam, su etnička grupa koja je došla iz Krima da bi se naselila u Poljskoj prije 600. godine. Ova mala, ali utjecajna zajednica tradicionalno je  pružala ratnike za poljsku vojsku. Oni su također dali i veliki broj istaknutih poljskih naučnika i umjetnika.
Pisac Selim Chazbijewicz smatra da su poljski Tartari  svjesni svoje potencijalne uloge kao mosta između Poljske i islamske kulture. 
“Mi, Tartari smo dio poljske kulture”, rekao je Chazbijewicz za Deutsche Welle. “Ustvari, mi smo vjerojatno jedini živi podsjetnik o raznolikosti poljskog društva u prošlim vijekovima… Želimo sačuvati tragove naše kulture u bibliotekama i arhivama, jer smo shvatili da unutar dvije do tri generacije, poljski Tartari se mogu utopiti u ostatak poljskog društva.”
Poljski turisti uživaju u razgledanju drvenih  džamija u tradicionalnim tartarskim selima poput Kruszyniany u sjeveroistočnom dijelu zemlje. Vidljivost tartarske kulture pomaže običnim Poljacima da shvate da su muslimani također dio nasljeđa zemlje. 

Ali, postoje pojedinci u Poljskoj, kao ljevičarski orjentirani Tadeusz Iwinski, koji vjeruju da nije dovoljno da tradicija živi za turiste. Iwinski želi da narastajuća populacija poljskih muslimana razvije formalni odnos s državom, po uzoru na konkordat koji trenutno ocrtava stanje državnih odnosa s katoličkim crkvama. 
“Većina crkava, a posebno dominantna Rimokatolička crkve, su uključeni u redovin keonzultacije s vlastima prilikom riješavanja problema. Vjerujem da poljski muslimani trebaju uživati ista prava kao i kršćani”, rekao je Iwinski. 

S obzirom da se snažan naglasak obično stavlja na kršćanske vrijednosti na  poljski svakodnevni politički i društveni život, manjinske grupe su sada ohrabrene činjenicom da se pozornost  posvećuje njihovim pravima.

IslamBosna.ba

By teha5

Leave a Reply