“Gradilište stoljeća” kako ga nazivaju švicarski mediji, omogućit će od 2017. povezivanje Zuericha i Milana za 2 sata i 40 minuta, odnosno jedan sat kraće nego sada. Putnički vozovi će voziti 250 km na sat, a teretni 160 km na sat, ili dvostruko brže od sadašnje brzine.
Tunel Gotthard će stajati Švicarce oko 10 milijardi franaka (7,5 milijardi eura) i on će na drugo mjesto najdužih tunela istisnuti japanski tunel Seikan ( 53,8 km) koji povezuje ostrva Honshu i Hokaido.
Evropski ministri prijevoza zajedno će izravno pratiti otvorenje tunela koje će prenositi švicarska televizija. Švicarska je 1994. na referendumu prihvatila “Inicijativu Alpa” kojom se obvezuje da promet s cesta prebaci na pruge.
Od tada su Francuska, Austrija i Italija unaprijedile željeznički promet na evropskoj razini, uz modernizaciju tunela Frejus između Francuske i Italije, a predviđena je i gradnja tunela Brenner između Austrije i Italije.
Hina