“Muslimani Lyona zaposjedaju naše crkve, uz saučesništvo katoličkih vlasti”
Kamene figure (garguj) koje ukrašavaju veličanstvenu katedralu Svetog Jovana u Lyonu izgubile su tokom vijekova moć zastrašivanja grješnika, ali je jedna nova skulptura uzburkala javnost i naljutila desničare.
U skladu sa srednjovjekovnom tradicijom, jedan od klesara koji je radio na restauraciji impozantnog zdanja i sam je ovjekovječen u kamenu, skulpturi nazvanoj Ahmed, ispod koje stoji natpis na arapskom “Allahu Akbar” (Bog je veliki).
Statua je dobila ime po Ahmedu Benzizinu, jednom od radnika firme koja je više od 30 godina bila angažovana na izvođenju radova restauracije.
Novi “muslimanski” garguj (statua koja služi istovremeno kao oluk i opomena vjernicima) naišao je na odobravanje crkvenih vlasti, ali je zato razbjesnio lokalnu konzervativnu organizaciju.
Skulptura je djelo klesara Emaniela Furšea, koji je odlučio da je iskleše u čast svog kolege i prijatelja muslimana – Ahmeda.
Natpis “Bog je veliki”, ispisan na francuskom i arapskom ispod same skulpture, predstavlja znak poštovanja prema Ahmedovoj vjeri i nema, kako objašnjava Furše, za cilj da vrijeđa osjećanja hrišćanskih vjernika.
“Ja sam Francuz i musliman i oduvijek sam radio na historijskim spomenicima. Mogao bih isto tako da radim i na džamijama i sinagogama”, izjavio je Benzezin lokalnom listu “Progre”, nakon što je jedan konzervativni sajt pokušao da izazove polemiku.
“Imam puno poštovanja za sveta mjesta”, kazao je on, dodajući da je tradicija još iz vremena kada je crkva podignuta u 12. vijeku da klesari budu ovjekovječeni u formi karikaturalnih garguja.
Ahmedov garguj, koji od ovog ljeta ukrašava remek djelo gotske arhitekture u Lionu, našao se na meti napada Identitarne mladeži Liona (Jeunesse Identitaire Lyonnaise), desničarske organizacije koja se bori za zaštitu lokalnog “etničkog i kulturnog identiteta”.
“Muslimani Lyona zaposjedaju naše crkve, uz saučesništvo katoličkih vlasti”, piše na sajtu te organizacije.
Crkvene vlasti, međutim, odbacuju ove optužbe. Portparol katedrale Pjer Dirje opisao je kontroverznu skulpturu kao “ekumenski simbol” i istakao da oni koji je napadaju “nisu veći hrišćani od drugih”.
“Crkva se nije protivila, niti je dala posebno odobrenje” za izradu Ahmedovog garguja, kazao je on i dodao da su kroz historiju ove skulpture uvijek bile profane, satirične figure.
Francuska ima najveću islamsku manjinu u zapadnoj Evropi. Procjenjuje se da u njoj živi oko pet miliona muslimana, mahom iz zemalja sjeverne Afrike.
Avaz