El-Karadavi: Islam nije zabranio ženi da pjeva

0

dr_Jusuf_KaradaviIslamBosna.ba – Vjerska odluka predsjednika Međunarodne unije muslimanskih učenjaka dr. Jusufa el-Karadavija, kojom se dozvoljava pjevanje ženama, izazvala je raspravu u islamskim vjerskim krugovima, gdje je općeprihvaćen stav da su sviranje i pjevanje zabranjeni šerijatskim zakonom, prenosi Ašarv el-Avsat. 

Pojedinii muslimanski učenjaci kritizirali su fetvu dr. El-Karadavija navodeći da je pjevanje zabranjeno ne samo ženama već i muškarcima, navodeći utjecaj muzike na emocije kao i da muzika može dovesti do onoga što je prihvaćeno kao grijeh.

Dr. Abdul-Fatah Idris, islamski alim s egipatskog univerziteta El-Azhar, je izjavio: “Kao opće pravilo, ženama je pjevanje zabranjeno, ali nema dokaza da žena ne smije dopustiti da muškarac čuje njen glas dok pjeva.“ Ali, Idris je priznao da su u vrijeme Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, žene pozivale Zejneb da pjeva za ženama na vjenčanjima. Drugi su podržali El-Karadavijevu fetvu, naročito pjevanje u vjerske svrhe, poput promicanja islamskih vrijednosti i učenja Poslanika Muhameda, sallallahu ‘alejhi ve sellem. U oba tabora, i pristalicima i onima koji to zabranjuju, preporučuje se ženama da se pridržavaju određenih pravnih uvjeta i obuzdavanja “pohotnih želja“.

Pjevanje pod uvjetima

El-Karadavi, ugledni međunarodni islamski učenjak, je poznat po svojim umjerenim pogledima na islam. On je izjavio: “Nema prepreka u tome da žena pjeva, osim toga to pjevanje mora biti unutar islamskog pravnog okvira koji osigurava da pjevanje ne bude zabranjeno, da pjevanje ne bude propraćeno plesom ili pijenjem alkohola.“ Također je savjetovao da pjevanje žene treba imati vrijednost i ne bi trebalo biti ‘nepristojno’, ciljajući na Ebu Nuvas, poznatog arapskog pjesnika čija poezija često odražava njegovu ljubav prema vinu i seksualnu želju za muškarcima, i s čime on nastavlja obmanjivati mlade i dugo nakon svoje smrti.

Karadavi je također pomenuo poznate pjesme Ahmeda Šavkija kojima se proslavlja završetak ramazana gutljaljima alkohola. Šavki je umro 1932, i još jedan je pionir arapske poezije koji je razvio moderan književni pokret i uveo žanr poetskog epa u arapsku književnu tradiciju.  Ono što El-Karadavi smatra dobrim primjerom pjevanja od strane žena je primjer egipatske pjevačice Faijize Ahmed koja je posvetila pjesmu majci.

Bez snimanja glasa

Dr. Ibrahim Salahuddin el-Hudhud, još jedan učenjak s El-Azhara, složio se s El-Karadavijem rekavši: “Učenjaci su dopustili pjevanje ženama, ali uz uvjete; kao prvo riječi ne bi trebale biti privlačne ili da nedolično krše pravila vjere, kao drugo pjevanje ne smije biti praćeno plesom ili uz alkohol, i da ne smije biti snimano video kamerama“. Treći alim s El-Azhara je citiran kako kaže da žene ne smiju pjevati u mješovitim muško-ženskim okruženjima, ali uz napomenu da glas žene ne bude “nepristojan” niti “požudan” i da se žene s muškarcima mogu miješati samo po pitanju obrazovanja.

Dr. Adil Abdul Šakur, profesor arapskog jezika i šerijata na Inistitutu za alime u egipatskom Ministarstvu vakufa je izjavio da se mišljenja alima po pitanju pjevanja žena razlikuju. „Ekstremisti su mišljenja da je glas žene “nepristojan” ili “stvara žudnju”, ali postoji dokaz koji ukazuje da to da su žene s Poslanikom, sallallahu ‘alejhi ve selem, razgovarale po bilo kojem pitanju, uključujući i pitanja iz svakodnevnog života.“

IslamBosna.ba

Leave a Reply