Divota: BiH na Svjetskoj izložbi EXPO u Šangaju nudi srbijanski folk i kinesku robu

0

expo2010Štand naše države na sajmu u Šangaju liči na buvljak. Posjetioci ne mogu dobiti čak ni obični letak kojim se promovira država

Štand BiH liči na buvljak, a samo nam još nedostaje mečka da igra pa da sve liči na vašar. Uz uvjet anonimnosti kazao nam je to naš izvor, zaprepašten načinom na koji se naša zemlja predstavlja na Svjetskoj izložbi EXPO koja se ove godine, od 1. maja do 31. oktobra, održava u kineskom Šangaju.

Nema plaća

Sudeći prema riječima našeg sagovornika, bh. štand najmanje služi za prezentiranje autohtonih bh. proizvoda, sastanke privrednika koji bi tu šansu trebali iskoristiti za sklapanje poslova s ljudima iz cijelog svijeta te ukupnu promociju zemlje.

Kako kaže, da stvar bude gora, za takvu vrstu “promocije”, prema pretpostavkama, bit će potrošeno nevjerovatnih 1,3 miliona eura, što od donacija, što državnih para. Prema riječima našeg sagovornika, novca skoro da i nema više, te je neizvjesno kako će štand funkcionirati do kraja izložbe.

U suštini, tamo je katastrofa. Ljudi koji su angažirani da rade na štandu, nisu dobili drugu polovinu julske ni avgustovsku plaću. Ništa nije onako kako bi trebalo biti. Smiješno je da nam Bregović na 30 sekundi bude Bosanac – objašnjava naš sagovornik.

On, naime, govori o nastupu Gorana Bregovića, koji je, prema njegovim saznanjima, nastup naplatio oko 100.000 maraka. Osim Bregovića, kaže da je skandalozno da u našem izložbenom prostoru nastupa i srbijanska etno grupa “Balkanika”.

Dešava se da naši građani rove po kontejnerima tražeći hranu, a mi plaćamo takve gluposti. Tu je trebalo predstaviti privredu, kao što su uradile Srbija, Hrvatska, Slovenija…
– kaže naš sagovornik.

Prezentacija bh. kulture, kaže on, svodi se na nastup nekoliko kulturno-umjetničkih društava i kreacije jedne modne dizajnerice.

Brodići i lokomotive

Skreće pažnju i da Zoran Jovanović, savjetnik predsjedavjućeg Vijeća ministara BiH Nikole Špirića i generalni sekretara EXPO-2010 – Sekcije za BiH, živi u Beogradu, ali da “glavnu riječ” u delegaciji BiH ima izvjesna Ljudmila. Ta Kineskinja, koja je vlasnica nekoliko restorana u Srbiji, prema riječima našeg sagovornika, inače je Jovanovićeva prijateljica.

Susjedne zemlje, Hrvatska, Srbija, Makedonija… dijele bedževe na štandovima, a ti bedževi kod nas se naplaćuju. Mi čak nemamo ni besplatni letak na kojem bi se na četiri-pet stranica napisalo nešto o BiH, a koji je trebao biti gotov još u aprilu. Prodajemo neke kineske stvari, brodiće, kao da je Neum najveća luka na svijetu, zatim neke lokomotive kao da se proizvode u Sarajevu… umjesto da nudimo neku autentičnu robu s Baščaršije ili bilo kojeg drugog mjesta iz naše zemlje. To je žalosno – navodi naš izvor.

Zaključuje da se promocija BiH u Šangaju može mjeriti s nulom iako su uložena ogromna finansijska sredstva. Tvrdi i da u Vijeće ministara BiH do sada nije stigao nijedan izvještaj o utrošku novca.

Poslovi za Dodikove firme

U nastojanju da provjerimo informacije, jučer smo kontaktirali Zorana Jovanovića, koji nije odgovarao na naše pozive, ali nam je u Ministarstvu finansija i trezora BiH potvrđeno da Vijeće ministara nije dobilo izvještaj o utrošku sredstava.

Nemam zvanični izvještaj, ali znam da su pojedini Dodikovi ministri iz Vijeća ministara išli tamo da završavaju poslove za neke Dodikove firme,
kazao nam je Fuad Kasumović, zamjenik ministra.

Avaz

Leave a Reply