“Individualne fetve o osobnim pitanjima kao što su pitanja obozavanja, poslovanja, osobnih stvari su izuzeti od ovog rješenja, i ona trebaju biti između postavljača pitanja i alima.” Kralj je rekao da izdavanje fetvi od strane nekvalifikovanih osoba je kršenje islamskog učenja. “Svjedoci smo fetvi koje izdaju nekvalificirani ljudi. Naša je vjerska dužnost da ih zaustavimo u cilju očuvanja naše vjere, što je naš najdraži posjed, i odstranimo zla koje, ako ih ne riješimo sada, će se vratiti s dodanm snagom“, stoji u kraljevom dekretu.
“Vjera nije mjesto za hvalisanje, niti traženje svjetovnih ambicija.” Kralj je izjavio da razlike u mišljenju među alimima bi trebala trebala biti ograničena na vlastite krugove, a ne da uključuju druge ljude. “Smatramo da pojedini ljudi podrivaju ulogu službenih ustanova i prelaze u državne nadležnosti, dodao je.
“Ova situacija traži od nas da ih suočimo s odlučnosti kako bi ih vratili na pravi put i učinili da shvate veliku ulogu naših vjerskih objekata.” Ministar islamskih pitanja Saleh El-Asheikh ranije je upozorio da su mnogi pojedinci koji su nedavno izdali fetve uzdrmali ravnotežu. Oni su izdavali fetve gdje dozvoljavaju ubijanje ljudi i žena koji dijele radne prostore, što je još bizarnije, dopuštajući im da rade zajedno, ako žena podoji svoje muške kolege. “Oni ne bi trebali objavljivati fetve prije savjetovanja drugim stručnjacima,” rekao je. Ministar je također poručio javnosti da pitaju za fetve samo iz autentičnih izvora, uključujući i Dar el-Ifta. Kazao je kako je primijetio izdavanje fetvi učenjaka na smiješna i glupa pitanja.
“To daje loš dojam o Kraljevstvu, a posebno s time što smo islamska država. Mi imamo toliko drugih važnijih pitanja za rješavanje. Moramo se suočiti s terorizmom i lažnin optužbama ljudi koji povezuju islam i Poslanika (mir na njega) s terorizmom “, kazao je.
Ostale fetve, uključujući i davanje odobrenja da žene putuju bez zakonskih skrbnika, zatim dopuštanje muškarcima da klanjaju kod kuće umjesto u džamijama i dozvoljavanje ljudima da slave rođendane, potaknule su rasprave među učenjacima. Veliki broj vodećih šejhova pozdravio je odluku kralja Abdullaha.
Šejh Abdullah El-Muslih, vodi fetva program na vjerskom kanalu, rekao je da značajna pitanja zahtijevaju da fetve trebaju ostati u rukama vrhunskih alima. Međutim, dodao je da osobne stvari kao što su kako da mole, ili stvari vezane za zekat se smatraju edukacijom javnosti i stoga su izuzeti od dekreta.
Šejh Saleh el-Shamrani, nastavnik na Institutu za islamske studije, također se složio s kraljevim dekretom i rekao da će zauzdati davanja fetvi tokom ramazana. “U posljednje vrijeme, neki ljudi su imali petlje da izdaju razne fetve. Neki od njih imaju malo znanja iz vjere, a drugi tvrde da su alimi. To je vrijeme da se vrati izdavanje fetvi na kvalificirane osobe koje su sposobne da ih izdaju”, rekao je on.“Dugo smo isčekivali ovakvu odluku, naročito jer vjerski TV kanali ugošćavaju ljude koji pripadaju različitim pravcima mišljenja i javnost je mogla da stekne dojam o njihovim mišljenjima i razmišljanjima kao istini”.
Šejh Abdul Muhsin El-Obaikan, koji je nedavno tražio da se odredi minimalna dob za brak djevojke, odbio je komentirati dekret.
Imam i hatib Poslanikove, salallahu alejhi ve sellem, džamije Šejh Saleh bin Abdullah bin Humaid iskoristio je hutbu u petak da pohvali kraljevski dekret o zabrani nekvalificiranih ljudi u izdavanju fetvi.
“Čuvar dvije svete džamije kralj Abdullah brine o sigurnosti procesa izdavanja fetvi i štiti šerijatski zakon od ljudi koji odstupaju od puta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih ispravnih sljedbenika”, rekao je šejh, koji je je i predsjednik Vrhovnog sudbenog vijeća. Imam je također pozvao vjernike da samo obožavaju Allaha i da se čuvaju od griješenja i ružnih stvari.
IslamBosna.ba