Trhulj otvoreno o gradnji autoputa

0

news_2010_august_Trhulj_Pavel_493065672Tek će se za desetak dana znati ko će raditi još jednu dionicu na koridoru 5C, Gorica – Drivuša, kazao nam je direktor Federalne direkcije cesta Erdal Trhulj.

On je demantirao napise u nekim medijima da će ovaj posao dobiti slovenska firma SCT, nakon što je u ponedjeljak u Federalnoj direkciji za autoceste upriličeno otvaranje finansijskih ponuda za gradnju ove dionice.

Dali je moguće da SCT dobije i četvrti tender na gradnji Koridora 5C?

– Tender nije završen i samo su pročitane cijene i možete vidjeti koliko je mala razlika u cijenama ponuda. Ovo je do sada prvi slučaj da imamo ovako male razlike u ponuđenim cijenama na izgradnji autoceste. Sada se mora izvršiti računska kontrola, jer na prošlom tenderu bilo je razlike u cijeni i do 1,5 milion eura, pa do šest miliona eura i to nije uticalo na odabir izvođača radova, a sada je tako mala razlika, da ništa ner mogu reći dok se to ne prekontroliše i zaista ne mogu kazati ko će dobiti ovaj posao.

Što se tiče ovog tendera ne želim ništa da govorim unaprijed, trebamo se strpiti desetak dana dok se naprave sve provjere i onda ćemo donijeti odluku!

Kako se pravi tender i ko određuje njegove uvjete?

– Uvjeti tendera su potpisani ugovorom o zajmu. Federalna vlada nema ništa s tim. Bosna i Hercegovina sklopila jed tri ugovora o zajmu sa Evropskom investicijskom bankom, Evropskom bankom za obnovu i razvoj i ugovor o zajmu sa Kuvajtskim investicijskim fondom.

U svakom ugovoru o zajmu piše da treba biti čestita procedura u postupku javnih nabavki i oni imaju svoj pravilnik o javnim nabavkama, koji se ništa ne razlikuje od našeg. I da BiH ima svoje pare imali bi predkvalifikaciju i uvjeti u ovom slučaju su veoma strogi i napravljeni prema međunarodnim kriterijima. Banka nam je izašla u susret i omogućila da se i naše kompanije takmiče na tenderu. Sada su se pojavila dva bh. konzorcija i prvi predvodi Euroasfalt, a drugi Hering kao nosilac posla.

Oni ravnopravno učestvuju na tenderu i jedina razlika od našeg zakona je u tome što imamo prefencijalni tretmana od deset posto, a to je naš zakon isto odredio i za zemlje CEFTA-e.

Imali uslovljavanja od banaka i fondova kada nam dodjeljuju kredite za izgradnju autoputa da bi posao trebala dobiti strana firma, a te kredite  ćemo ipak mi vraćati?

– Ponuda sa najnižom cijenom dobije posao. Naravno, tu nema nikakve protekcije jer naš zakon usklađen je u potpunosti sa evropskim zakonom o javnim nabavkama. U ovom slučaju u predkvalifikaciji učestvuje 11 firmi i onaj koji ponudi najnižu cijenu dobiva posao. SCT su ponudili cijenu oko 24,3 miliona eura, a konzorcij naših firmi Euro-Asfalt, GP Put, ŽGP, Hidrogradnja oko 24,9 miliona eura

Kada je u pitanju mala razlika u cijeni lično bi dao posao domaćoj firmi, ali to ne mogu učiniti jer onda radim protuzakonito. Bili vi radili protuzakonito. Sigurno da ne bi!

Događa li se da strana firma koja je dobila posao kasnije ipak bude skuplja od domaće firme jer se dodaju aneksi ugovora i tako budu skuplji radovi?

– Do sada na našim osnovnim ugovorima nije bilo prekoračenja. Znam da nam je ostajalo sredstava radeći u Visokom i na još nekim mjestima i ngdje nije probijena dogovorena cifra.

Može li se strana firma diskvalifikovati na novom tenderu ako je dobila ranije tender i ostala dužna našim firmama za urađeni posao?

– Prije 45 dana naše firme uradile su jedan dio posla na autoputu. Federalna vlada još im nije isplatila za urađeno, nekom milion, nekom dva. Te firme nisu zbog toga platile svojim podizvođačima trebali zbog toga naše firme izbaciti iz narednih poslova? Ne treba!

Zbog toga se stvara neko ubjeđenje da posao trebaju raditi domaće firme, ali kako to izvesti ako se mora raditi po zakonu.

Država bi mogla subvencionirati domaće firme

Ko će dobiti posao po zakonskoj preceduri, jeli o tome odlučuje samo Federalna direkcija cesta ili imate pritisaka od Vlade FBiH ili bilo koga drugog?

– Direkcija za ceste ima kontrolu od konsultanta kojeg je banka odredila koja daje zajam i ta firma je iz Velike Britanije. Ova firma prekontroliše svaki papir da se uvjeri da li je procedura u potpunosti ispoštovana. Odnosno da nismo šta slagali, smutili… Tu je bankin čovjek jedan Portugalac, koji ponovo pregleda sve papire i tek kada on da zeleno svjetlo mi objavimo ko je pobjedio na tenderu.

Zar iko može pomisliti da bi mi zbog nezakonske procedure izgubili kredit koji nam treba ko zlato i da se igramo sa gradnjom autoputa i tu nemamo nikakvog pritiska iz Vlade. Možda država može pomoći pa da subvencionira domaću građevinsku operativu, jer oni su sed sa cijenama već približili stranim firmama.

Razgovarao: R. Dautefendić

(Vijesti.ba)

Leave a Reply