Domaće građevinske firme konačno se udružile i pobjedile na tenderu
Složna braća kuću grade i konačno su to shvatila rukovodstva naših građevinskih firmi i udružili se u konzorcij. Odmah je došlo do rezultata i pobijedili su na tenderu za izgradnju dionice autoputa Gorica – Drivuša, na Koridoru 5-C.
BH konzorcij, kojeg nezvanično predvodi Euro-Asfalt, uz GP-e Put, Hidrogradnja i ŽGP-e imao je nabolju ponudu za ovaj posao koja iznosi oko 24 miliona eura.
Naša domaća operativa u zadnjih petnaestak godina nije imala veliki obim poslova. Uglavnom su radili sitne poslove u svojim općinama i kantonima i bili su zadovoljni. Na jednom svi mali poslovi su završeni i građevinske firme u Federaciji BiH počele su propadati, ali i dalje su odbijali da se udruže. Kada su shvatili da ne mogu pobjediti ni na jednom tenderu počeli su se udrživati i dobili prvi veći posao, a takvih poslova u našoj zemlji bit će još i više.
Direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta, Erdal Trhulj, radostan je što su naše firme na tenderu dobile ovaj posao.
– Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investicijska banka imaju stroge kriterije kod dodjele posla. Kriteriji su postavljeni tako da se garantira da izabrani ponuđač zaista može uraditi taj posao, pošto oni osiguravaju sredstva za ovaj projekat. Jedan od natežih kriterija koje naše kompanije teško ostvaruju je prosječan bruto promet ostvaren u zadnjih pet godina i da su radili ranije na jednom ili više sličnih projekata.
Jedan primjer tog negativnog odnosa prema domaćoj operativi bila je Sarajevska oblaznica. Tu su postavljeni takvi kriteriji i međunarodne finansijske institucije tražile su čini mi se oko 100 miliona eura prosječan godišnji bruto promet. Ovaj kriterij nije mogla zadovoljiti ni jedna domaća kompanija, pa čak ni konzorcij bh. građevinskih fimi – istaknuo je Trhulj.
Kako tvrdi Trhulj Federalna direkcija autocesta na početku pregovora za kredite sa Evropskom investicijskom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj tražila je da se gradnja autoputa podjeli na dionice. To je i prihvaćeno prije svega jer na ovaj način brže napreduje izgradnja, a drugi razlog je da domaća operativa kroz određen broj konzorcija bude ravnopravna na tenderima sa stranim kompanijama.
– Mi smo do sada imali tri takva tendera i imali smo mogućnst da domaća operativa napravi tri konzorcija. Međutim, došlo je do neslaganja unutar njih i tako su napravili samo jedan domaći konzorcij, a druge domaće firme priklonile su se nekim stranim da bi učestvovale u poslu – istaknuo je Trhulj.
Sada BH konzorcij ima rok da najkasnije u narednih 28 dana dostavi bankovnu garanciju, nakon čega će potpisati ugovor. Nakon toga, Federalna direkcija autocesta ima obavezu da ih uvede u posjed. S obzirom na to da je već ranije završen posao oko ekspropijacije zemljišta i dobijanja građevinske dozvole, realno je očekivati da već krajem septembra započnu radovi na ovoj dionici.
Vijesti.ba