Dodikovi graditelji autoputa nemogu pokrpiti rupe ni u vlastitom dvorištu
Da je u BiH dobro razvijena mreža međunarodnog kriminala i da je zemlja preko zvavničnih državih institucija još uvijek otvorena za pranje novca i najrazličitije malverzacije, govori i nedjeljno potpisivanje ugovoru između Vlade RS i firme CPM Maribor o koncesiji za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj.
Koncesionar, u ovom slučaju CPM Maribor, koncesiju je je dobio bez tendera, a po Zakonu o koncesijama i ugovoru, treba obezbjediti 300 miliona eura, a i više ako bude potrebno, piše “San”.
Da se radi o predizbornom triku Milorada Dodika i stvaranju privida da se nešto radi na razvoju RS, ilustruje, međutim, podatak da se CPM Maribor zbog neizmirenih potraživanja od oko 2,3 miliona eura nalazi pred stečajem, o čemu se čeka odluka sudskog vještaka Okružnog suda u Mariboru.
Time se potpisani ugovor o koncesiji dovodi u pitanje, jer je teško vjerovati da će banke nelikvidnoj firmi odobriti stotine miliona eura kredita.
Međutim, CPM Maribor već ima upletene prste i u BiH. Kako je “San” ranije iscrpno izvještavao, na području Federacije postoji kćerka firma kompanije iz Maribora, CPM BiH d.o.o. Lukavac, koja je, radi neizmirenih poreza i obaveza prema državi i dobavljačima od 27 miliona KM, takođe pred stečajem.
Skori stečaj firme CPM BH Lukavac osmišljen je poprilično mudro. Aktivni ugovori i imovina koju je firma imala na teritoriji FBiH prebačeni su na još jednu kćerku-firmu, CPM Energo iz Laktaša i tako će biti iskorišteni bh. propisi po kojima firma iz RS nije pravni sljedbenik CPM BiH, pa se dugovi državi i poslovnim partnerima ne mogu potraživati u Laktašima.
Direktor CPM BiH Lukavac i CPM Elektro Laktaši je jedan čovjek, Davorin Sadar, koji je zbog financijskih malverzacija u Sloveniji i Hrvatskoj poznat sa Interpolovih potjernica, a prijatelj je i poslovni partner vlasnika i direktora mariborskog CPM-a Janeza Škoberne, koji je sa Vladom RS potpisao ugovor o koncesiji.
Radi financijskih problema, sa CPM BH nedavno je Vlada Tuzlanskog kantona raskinula ugovor o radovima na sanaciji brane na jezeru Modrac, a ranije je i Direkcija cesta FBiH raskinula ugovor za radove na putu u Šićkom Brodu.
CPM BiH d.o.o.Lukavac, firma specijalizovana za izvođenje svih radova u građevinarstvu, u BiH je potpisivala vrijedne ugovore o cestogradnji koje inače nisu mogle dobiti domaće građevinske kompanije, prije dvije godine kupila je i udio u vlasništvu “Tuzlaputeva”, čijih je sto radnika krajem juna ostalo bez posla.
Upravo su ti radnici među prvima ukazali na nezakonitosti i, kako su tad naveli, enormnu pljačku “Tuzlaputeva” čija je imovina rasprodata ili ju je suvlasnik, “Cestopromet Maribor”, CPM Maribor, prebacio u firmu u Laktašima.
Jedan od onih kojem CPM BiH dugije još 310.000 KM je i Muhidin Alić vlasnik i direktor firme “Shellelektron” iz Miričine. On je CPM-u BiH isporučio gorivo u vrijednosti od 400.000 KM.
Alić za “San” kaže da u Mariboru, gdje je bio dva puta radi pokušaja da naplati dug, gotovo da nema ni traga od CPM i da je ono što se vidi u jadnom stanju.
“Oni ne mogu pokrpiti rupe u svom dvorištu, a kamo li raditi puteve u BiH”, kaže Alić.
Muhidin Alić je prijave i dokaze o CPM-ovim pronevjerama, prevarama, pranju novca i utaji poreza uputio SIPA-i, FMUP-u i Tužilaštvu Tuzlanskog kantona, koji do danas ništa nisu poduzeli.
“Oni su ovdje uništili više firmi, oprali puno novca, utajili puno poreza i u Sloveniji i u BiH. Postoje svi dokazi o ogromnim količinama opranog novca, međutim, institucije BiH ne poduzimaju ništa”, kaže Alić za “San”.
(24SI)