Arnold Schwarzenegger gradi superbrze željeznice
Kina je postala američki partner u gradnji superbrze željeznice koja će od 2020. juriti Kalifornijom brzinom od 350 kilometara na sat! Kineska vlada i “Dženeral elektrik”, pod patronatom guvernera Kalifornije Arnolda Schwarzeneggera, dogovorili su zajedničku izgradnju dionice između San Francisca i Los Angelesa vrijednu 43 milijarde dolara, pri čemu će 20 posto svake lokomotive…
… opreme i pameti dolaziti iz Kine.
Peking se tako nametnuo kao svjetski lider u stvaranju novih granica moderne željeznice. Schwarzenegger je prethodno odustao od suradnje sa tvrtkama iz Japana, Njemačke, Južne Koreje, Španjolske, Francuske i Italije, koje su do sada vladale ovim poslovima.
Prekretnica u kineskom proboju u svijet tehnologije dogodila se nakon što je Peking počeo ulaže 2400 milijardi dolara deviznih rezervi u poslove koji se tiču željeznica.
Prirodni resursi i superbrze željeznice pokazali su se kao pun pogodak u kombinaciji s kineskom vještinom pregovaranja i niskom cijenom, ao kvaliteti radova inženjerskih čarobnjaka iz Kine da se i ne govori.
Posljednjih godina Kina se jako trudila da što brže poveže svoje multimilionski gradove koji su na velikim udaljenostima. Već danas ona ima najveću mrežu superbrze vlakove u svijetu od čak 6.500 km!
Dok su prosječne brzine najbržih vlakova u Njemačkoj 232 kilometra na sat, u Japanu 243 kilometra, a u Francuskoj 277, kineski vlakovi bez problema dostižu i 350 kilometara!
Postojeću željezničku mrežu Peking do 2020. planira proširiti na 25.000 kilometara, za što će potrošiti oko 300 milijardi dolara, a dionicu od 1300 kilometara između Pekinga i Šangaja kineske lokomotive će već za nekoliko mjeseci prelaziti za nevjerovatna četiri sata, odnosno brzinom od gotovo 400 kilometara!
Inače, još 1990. prosječna brzina vlakova u Kini iznosila je tek 48,1 kilometara na sat!? Prve linije kojima se jurio 160 kilometara pojavile su se 1997, a sljedeće godine Guangou i Shenzhen povezani su vlakom koji je jurio 200 kilometara na sat!
Trgovinski rat Washingtona i Pekinga nedavno je završen odlukom SAD da se pokuša probiti na kinesko tržište umjesto da suzbija kineski izvoz, što znači da će Kina i ubuduće jurišati na milijarde dolara iz plana američkog predsjednika Baraka Obame o gradnji američkih željeznica – navode mediji.
(vijesti.ba / srna)