Kako smo već pisali, Vlada bi se o ovom prijedlogu uskoro trebala izjasniti na osnovu elaborata koji su pripremili Direkcija za autoceste i Komisija za koncesije FBiH.

Budžet i krediti

Šećkanović ističe da je cilj da se u izgradnju saobraćajnica uključe svi resursi, odnosno modeli finansiranja. Federacija BiH do sada u ovom sektoru nije davala koncesije.

Dionica na koridoru 5C od Sarajeva do Kaknja, od oko 40 kilometara, izgrađena je novcem iz federalne kase, a za dionice Počitelj – Bijača, Svilaj – Odžak, Vlakovo – Tarčin i dio od Kaknja do Zenice dogovoreni su krediti evropskih banaka (EBRD i EIB) u iznosu od oko 495 miliona eura.

Kreditima međunarodnih finansijskih institucija već se finansira izgradnja sarajevske zaobilaznice, a dogovoren je i kredit Kuvajtskog fonda od 60 miliona KM za prvu fazu zeničke zaobilaznice.

– Kada uključimo i davanje koncesija, onda nam ostaje još samo još jedan neiskorišten model, a to je javno-privatno partnerstvo. To, međutim, ne možemo koristiti, jer zakon o tome još nije donesen. On je u pripremi – istakao je Šećkanović.

On je potvrdio da će insistirati da se koncesionar traži međunarodnim javnim pozivom, iako zakon predviđa i mogućnost samoinicijativne ponude.

Milijarda maraka

– Ne vidim razloga da se kompanije ne prijave na tender i ponude sve što i u samoinicijativnoj ponudi. Ta metoda mnogo je transparentnija i oktlanja sumnju u bilo kakve nepravilnosti. Banke neće stati iza nečega što nije transparentno, jer se niko ne želi upuštati u avanture – istakao je Šećkanović.

Autoput kroz sjevernu Bosnu bio bi dug oko 60 kilometara, a njegova izgradnja koštat će oko milijardu maraka.

Godišnji prihod 100 miliona KM

Federacija BiH od 2010. će dobivati oko 70 miliona KM iz posebne akcize na gorivo i oko 20 miliona KM od naplate za vožnju autoputem od Sarajeva od Kaknja.

To znači da će veći entitet već od 2010. imati vlastiti godišnji prihod od skoro 100 miliona KM koji će ići isključivo u gradnju brzih cesta i autoputeva.

Avaz

By teha5

Leave a Reply