Autoput: Hoće li vlasnici nelegalnih objekata dobiti naknade?

Akcioni plan
S obzirom na to da se na ovom području, koje pripada općini Novi Grad, nalazi nekoliko objekata koji su nelegalno izgrađeni, odnosno nemaju građevinsku dozvolu, postavlja se pitanje šta će se s njima desiti.
Prema važećim zakonskim rješenjima, takvi objekti trebali bi biti srušeni bez naknade štete vlasniku.
– Ne znam kako će to općine rješavati, ali u zakonu jasno piše da vlasnici takvih objekata nemaju pravo na bilo kakvu naknadu kazao je za „Avaz“ Željko Obradović, direktor Federalne uprave za geodetske i imovinskopravne poslove.
No, Akcionim planom za koridor 5C, koji je prihvatila Vlada FBiH, propisano je da se nelegalno izgrađeni objekti moraju platiti iako nemaju dozvolu. Direktor Federalne direkcije za autoceste Erdal Trhulj ističe da se ovo odnosi isključivo na stambene objekte.
Humani razlozi
– Ako neka porodica živi u jednoj kući 20 ili 30 godina i ako nema drugi smještaj, onda nije humano da im se to oduzme i sruši, jer bismo te ljude na taj način izbacili na ulicu. Njima je, dakle, neophodno dati naknadu za taj objekt, bez obzira na to imaju li dozvolu kazao je Trhulj za naš list.
No, ističe da za druge vrste objekata, vikendice, poslovne prostore, garaže i slično, nikakve naknade ne bi trebalo isplaćivati. Ističe da je već bilo primjera oduzimanja ovakvih objekata ljudima koji za njih nisu imali odobrenje.
Nije mogao reći šta će se desiti na sarajevskoj zaobilaznici, jer taj projekt vodi Direkcija za ceste FBiH.
Pojednostavljenje procedure
Izmjenom Zakona o eksproprijaciji, kao i novim zakonom o cestama FBiH, koji su u parlamentarnoj proceduri, proces rješavanja imovinskopravnih odnosa bit će, generalno, veoma pojednostavljen. Važno je da Parlament BiH ove dokumente prihvati, kako je i planirano, već na početku 2010. godine, da realizacija krupnih projekata ne bi bila dovedena u pitanje.
Avaz