Profili na socijalnim mrežama točni su odrazi osobnosti

“Bio sam veoma iznenađen rezultatima istraživanja jer diljem svijeta vlada širokorasprostranjena pretpostavka da ljudi koriste profile na socijalnim mrežama kako bi istaknuli i naglasili vlastite željene, no ne nužno i realne osobine”, komentirao je Sam Gosling osvrćući se na više od 700 milijuna ljudi diljem svijeta koji imaju online profile na nekoj od socijalnih mreža. “Zapravo, naše je istraživanje pokazalo da socijalne mreže prikazuju prilično točnu sliku vlasnika profila, čemu je razlog ili činjenica da se ljudi ne trude predstaviti boljima nego što jesu ili pokušavaju, ali im to ne uspijeva.”
“Otkrića upućuju na činjenicu da socijalne mreže služe kao još jedan medij, poput telefona, za iskrenu socijalnu interakciju”, dodaje Gosling.
Gosling je sa suradnicima sakupio podatke o 236 profila ljudi studentske dobi iz SAD-a (Facebook) i Njemačke (StudiVZ, SchuelerVZ). Istraživači su koristili upitnike kako bi dobili informacije o stvarnim osobinama vlasnika profila kao i o osobinama koje bi oni voljeli imati. Ispitivane osobine uključivale su: ekstrovertiranost, dragost, poštenje, savjesnost, neurotizam i otvorenost.
Istraživači su potom ocjenjivali profile*, a ocjene se potom usporedilo sa stvarnim i željenim osobinama vlasnika profila. Rezultati istraživanja pokazali su da su osobine profila na socijalnim mrežama bile točno predstavljene i na njih nisu utjecale vlastite idealizacije vlasnika profila. Najveća podudarnost ispoljila se kod osobine ekstrovertiranosti, gdje su rezultati bili identični onima kakvi bi bili kod istraživanja i kontakta “licem u lice”. Najmanje podudarnosti pokazalo se kod osobine neurotizma, što je podatak koji se slaže s ranijim istraživanjima koja su pokazala da je neurotizam teško otkriti ukoliko se s dotičnom osobom ne nađete osobno.
“Smatram da važno svojstvo socijalnih mreža – činjenica da možete točno izraziti svoju osobnost – doprinosi njihovoj popularnosti na dva načina. Prvo, omogućava vlasniku profila da i drugi ljudi doznaju tko je (čime se ispunjava jedna od osnovnih ljudskih potreba – biti prepoznat od strane drugoga). Drugo, znači da ljudi koji gledaju vaš profil osjećaju kako mogu vjerovati informacijama koje postepeno doznaju iz profila socijalne mreže, a time grade i povjerenje u sustav u cjelini”, zaključuje Gosling.
* Istraživači sudionike studije nisu osobno poznavali
Izvor: Eureka Science News