Musa: Islam se želi prikazati kao stranputica, zabluda
Profesor islamskih nauka i muderis Sanin Musa rođen je prije 37 godina u Sarajevu, gdje je završio osnovno i srednje obrazovanje.
Njegova knjiga “Štit islama od sekte Jehovinih svjedoka” je obavezna literatura na Islamskom pedagoškom fakultetu u Bihaću. Inače, radi pri Mešihatu Islamske zajednice u Srbiji, u Novom Pazaru, kao menadžer i recenzent Izdavače kuće “El-Kalimeh”.
Pozivač u vjeru
Musa je čitav rat proveo u Sarajevu. Bio je ranjen 1992. godine, a u julu 1993. agresorska granata ubila mu je roditelje. Ostao je sam sa petnaestogodišnjom sestrom. Međutim, on smatra da je, bez obzira na silno stradanje i sve što se desilo tokom agresija na BiH, protekli rat bio svojevrsna milost za muslimane u BiH.
– S prvim granatama spoznali smo ko smo i što smo i zbog toga smatram da je ovaj rat bio velika milost da spoznamo zašto živimo, ko je naš Gospodar, šta znači islam, šta bošnjaštvo. Mislim da je naš narod u ovom ratu progledao – pojašnjava Musa.
Iako je Sarajlija, muderis Sanin Musa mnogo je popularniji u zemljama bivše Jugoslavije, ali i u Evropi, nego što je u BiH, pa i u svom gradu. Tokom njegove misije, život je proveo na mnogim meridijanima. Održao je na stotine predavanja, hutbi u Sandžaku, Crnoj Gori, Kosovu, Makedoniji, širom Evrope, Amerike, Australije…
– Ja radim posao pozivača u Allahovu vjeru ili daije, kako se to kaže u izvornom islamskom obliku. Cilj mi je da što više ljudi obavijestim o njihovom Gospodaru, da osjete i dožive ono što sam ja osjetio i doživio, a to je pozitivna transformacija. Pozivam ih da spoznaju zašto žive. Ljudi su danas u teškom duhovnom stanju, potrebni su im govori o duhovnosti, lijepom druženju – kaže naš sagovornik.
Susreti s muslimanima širom svijeta nataložili su neizmjerno iskustvo u ovom mladom čovjeku, o čemu on rado govori.
– Allah Uzvišeni počastio me da radim sa svim muslimanima na prostorima Balkana. Sa Bošnjacima, Albancima, Romima, Turcima, Gorancima na Kosovu, Torbešima u Makedoniji. Radio sam svojevremeno kao imam u Subotici, gdje su većina džemata bili Romi. Među njima sam vidio zaista izvanrednih muslimana. Bio sam na Kosovu, gdje sam radio sa Gorancima, sa Albancima. Inače, nastupam kao musliman Balkana iako sam Bošnjak, i to ne poričem. Kada čovjek proširi vidokrug i vidi druge muslimane koji žive na Balkanu, počne razmišljati kao musliman Balkana. Muslimani Balkana su vrlo povezani i vrlo su slični. Nema velikih razlika ni u načinu ispovijedanja vjere, ni u samom ponašanju. Specifičnosti postoje u nekim stvarima, kulturi, tradiciji – naglašava Musa.
Njega rezultati referenduma u Švicarskoj, gdje je izglasana zabrana izgradnje munara, nije ostavila ravnodušnim. Musa podsjeća na činjenicu da je islam najbrže rastuća vjera u svijetu i da se islam najbrže širi, da ga čista srca prepoznaju.
– Vjerujem da na prostorima Balkana, Evrope i svijeta sada postoje na hiljade ljudi koji traže islam. Islam je ono što oni traže u svom životu, ali ne znaju da je islam to što traže. Islam se sada želi prikazati kao stranputica, zabluda, vjera koja je prekrivena nekakvim crnim prekrivačem i, nažalost, u tome dobrano uspijevaju. Naprotiv, islam je milost, spas, ljepota i uputa i mnoga su iskrena srca to otkrila. I ko god prema Allahu otvori srce, Allah će mu to pokazati. Sada masa visokoobrazovanih ljudi, moralnih ljudi, koji su sačuvali odlike moralnosti i na Zapadu, prihvata islam, odnosno, vraća se islamu.
To, naravno, neke uzrujava i poziva na uzbunu. To je u Francuskoj bila zabrana nošenja mahrama, odnosno hidžaba. Ima tih pojava i kod nekih u islamskom svijetu koji su pod nekom paskom Zapada. Sada u Švicarskoj imamo zabranu izgradnje munara. Imali smo nedavno u Danskoj uvredljive karikature Muhameda, a. s. Naravno, mi kao muslimani, čitajući Kur’an, znamo da je to što se radi djelimično normalno, jer muslimani nikada kroz historiju, takoreći, nisu bili ostavljeni na miru – govori Musa.
Pravo svjetlo
Na naše pitanje šta je raditi muslimanima na sve češće provokacije i neprijatnosti kojima su izloženi po svijetu, muderis Musa kaže da je “na nama prikazivati islam u najljepšem svjetlu, kakav on i jeste” i doći do tih ljudi “i s njima na najljepši način razgovarati i pokazivati im šta je to islam”.
– Mi moramo na lijep način, kakav islam jeste, prikazati ljudima islam. Nećemo ga tako moći prikazati ako mi nismo na tom fonu. Ako mi ne živimo islam, ne možemo pozvati ljude da žive islam. Islam je vjera koja se živi. To nije vjera apstrakcije ili samo deklarisanja, nego je to vjera života. Ako ja živim islam, imam puno pravo da pozovem druge da žive islam i on će se tome odazvati, jer će svako iskreno srce taj poziv prepoznati. Zbog toga moramo izgraditi munaru ili kubad u svojim srcima, kako bismo ljudima to mogli prenijeti i da bi oni to prepoznali kao pozitivnu vrijednost – navodi muderis.
Prema njegovim riječima, zabrinjavajuće je što se sada raduju radikalne desničarske snage Evrope i najavljuju slične poteze i u svojim zemljama. Postoji bojazan, dodaje naš sagovornik, da se sada ne krene u zabranu izgradnje i rada džamija, zabranu nošenja mahrama, odnosno, u zabranu bilo kakvog islamskog obilježja.
Musa dodaje da muslimani u ovakvoj situaciji ne smiju posezati za radikalnim koracima. On veliki problem vidi i u razjedinjenosti muslimana.
– Bojim se da mi kao muslimani ne predstavljamo islam u pravom svjetlu. Veliki problem je što ljudi ne gledaju islam kroz knjigu, odnosno, Muhammeda, a. s., nego ga gledaju kroz primjere muslimana. Činjenica je da mi na Zapadu ne predstavljamo islam u pozitivnom svjetlu. Treba mnogo više daija, odnosno, predstavnika, ambasadora islama koji će islam predstavljati u najljepšem svjetlu, da bi se kasnije pozitivna slika o islamu proširila, jer islam je samo pozitivnost i u njemu nema negativnosti – zaključuje Musa.
Islamofobiju podgrijavaju i neki Bošnjaci
Musa ističe da je i u BiH islamofobija uzela maha. Ona se nerijetko, kaže on, podgrijava i od pripadnika bošnjačkog naroda.
– Bošnjaci su narod islama i bošnjačka nacija nastala je na temeljima islama. Sve vrijedno kod nas je pozitivno, sve naše najveće tekovine u književnosti, muzici, umjetnosti i u ostalim segmentima kulture vezani su za islam i imaju dodirne tačke sa islamom. Kada god pokušamo tražiti sreću, uspjeh i ponos van islama, bit ćemo izgubljeni i poniženi. Tako da sadašnja islamofobija u BiH, koja, nažalost, dolazi od ljudi koji će reći da su muslimani ili barem nose muslimanska imena i potječu iz muslimanskih porodica, jeste šejtanski, prljav posao. Islamofobija je sada postala popularna u svijetu.
Postoje određeni krugovi koji to sigurno finansiraju i podstiču i uvijek se nađe nekoliko izgubljenih duša koje će prihvatiti taj posao radi neke sitne dunjalučke koristi, kao što je jedan poznati čovjek u BiH koji maše stranim pasošem, a koji se prodao i stavio se u službu napadanja na tekovine i vrijednosti islama – naglašava Musa.
Nama treba taj stub identiteta – Upravna zgrada Rijaseta
Musa se osvrnuo i na hajku islamofobičnih krugova u BiH zbog izgradnje Upravne zgrade Rijaseta Islamske zajednice u BiH. On ističe da Bošnjaci, odnosno muslimani u BiH, kao i pripadnici ostalih vjerskih zajednica, imaju pravo na svoj centar, koji je svojevrsni temelj identiteta muslimana ne samo u BiH.
– Nama treba taj stub identiteta. Utoliko više ako to ne dotiče džep onih koji to napadaju, koji to ne vole i ne žele da postoji. Ovdje niko nije dirnuo njihov džep i oni nisu ničim ugroženi, zbog čega bi se onda vrhovnoj islamskoj instituciji branilo da gradi svoje sjedište. I tu se radi o islamofobiji, o osporavanju svega što ima islamski predznak – kaže Musa.
Prema njegovim riječima, svi oni koji učestvuju u takvim napadima, i u toj islamofobiji, samo su izgubljene duše.
Napad na IZBiH i reisa Cerića je napad i na islam
– U BiH je najprije bio napad na takozvane vehabije. Ljudi su još tada govorili da će doći na red Islamska zajednica u BiH, i to se dogodilo. Napad na IZBiH i na njenog poglavara, reisu-l-ulemu Mustafu ef. Cerića je napad i na islam, i to je taj očigledan oblik islamofobije. Sama ličnost reisa Cerića, njegov posao i način na koji ga obavlja su vrlo pozitivni.
Ja nisam jednom rekao da boljeg reisa od Mustafe Cerića nismo imali. Da li ćemo ga imati, ne znam. Mislim da je ličnost u svome vremenu i na svome mjestu. Možda bi neki radikalniji reis s ovakvim narodom sve upropastio, i narod i sebe. A i neki pasivniji reis bi s ovakvim narodom upropastio i narod i sebe. Zato kažem da je reis Cerić na svom mjestu u svom vremenu.
Svijet ga proglašava među najuglednijim muslimanima, a kod nas ga neki napadaju. Poznata je ona narodna da ovaj narod sve može halaliti osim uspjeha. Reis je postigao međunarodni uspjeh i ugled. Međunarodni faktor ga prepoznaje kao stub stabilnosti, stub solidarnosti, stub tolerancije, a neki s kojima on živi ga napadaju, vrijeđaju bez ikavog razloga – navodi Musa.
Avaz