Za incident je, kako je izjavio srbijanski Direktorat civilnog vazduhoplovstva, kriva posada francuskog aviona zbog narušavanja normi za razdvajanje među avionima.
U saopćenju Direktorata navodi se da su u zračnom prostoru Srbije narušene norme za razdvajanje između francuskog aviona na liniji Pariz-Sofija i izraelskog aviona na liniji Tel Aviv-New York.
Kako je navedeno, uvidom u audio i video snimku događaja inspektor Direktorata nedvosmisleno je utvrdio da se posada francuskog aviona nije pridržavala instrukcija kontrole letenja, što je isključivi uzrok incidenta.
Napominje se da su instrukcije kontrolora letenja Centra oblasne kontrole letenja Beograd bile ispravne i potpuno u skladu s pravilima.
Posada francuskog aviona je, dodaje se, čak ispravno ponovila zadanu instrukciju za spuštanje do visine od 35.000 stopa (10.650 metara), ali je iz nepoznatih razloga nastavila spuštanje ispod zadane i odobrene visine.
Tek nakon ispravne intervencije kontrolora letenja, posada francuskog aviona zaustavila je spuštanje na 34.700 stopa (10.559 metara) odnosno 300 stopa niže od dopuštene visine prema izraelskom avionu, u trenutku kada je ovaj bio na visini od 34.000 stopa (10.346 metara).
Direktorat je, kako se dodaje, o događaju i rezultatima analize hitno informirao vazduhoplovne vlasti Izraela i Francuske.
Hina/IslamBosna