Brza cesta približit će Sarajevo i Banju Luku
Federalna vlada uskoro bi se trebala odlučiti hoće li brzu cestu od ušća Lašve u Bosnu do Donjeg Vakufa graditi uz pomoć koncesionara. Prijedlog Federalnog ministarstva komunikacija i prometa već se nalazi u proceduri, a o njemu se trenutno izjašnjavaju nadležne institucije.
Izgradnja ove ceste imat će veliki utjecaj na saobraćajne tokove u BiH, jer će znatno približiti dva najveća grada u BiH – Sarajevo i Banju Luku.
Rok dvije godine
Veliki dio vozača, naime, za putovanje od jednog do drugog grada odlučuje se za druge trase zbog otežanog saobraćaja preko prijevoja Komar zimi i zbog velikih gužvi dolinom Lašve. Izgradnjom ove ceste, koja uz dvadesetak manjih uključuje i tunel na Komaru, dug 1.379 metara, ti problemi bili bi riješeni.
U prijedlogu je priložen i kraći elaborat, u kojem se navodi da bi, ako bi se sav novac osigurao prije početka radova, gradnja mogla početi na više mjesta u isto vrijeme. U tom slučaju, cesta bi mogla biti završena za dvije godine. Njena dužina bila bi oko 55 kilometara, a predviđena je cijena od oko 570 miliona maraka.
Sve su pretpostavke da bi cesta bila veoma rentabilna, što se vidi iz odnosa predviđene cijene i prometa. Dužina tunela iznosila bi 11 posto (6,1 kilometar) trase, a mostova svega tri posto, što ukazuje na to da se može postići dobra cijena, jer je prosječan dnevni saobraćaj (PGDP) tokom cijele godine izrazito visok.
Ipak, konačnu potvrdu o isplativosti gradnje dat će studija izvodljivosti, koja se trenutno radi. Trebala bi, kako saznajemo, biti završena u februaru.
Javni poziv
U slučaju da Vlada FBiH prihvati prijedlog, to bi bilo prvi put da se autoput ili brza cesta u većem entitetu gradi davanjem koncesije. Ona bi bila realizirana raspisivanjem javnog poziva. Kako saznajemo, jedan od razloga za ovakvo rješenje je loše iskustvo RS, gdje je premijer Milorad Dodik sklopio ugovor o koncesiji sa “Strabagom” direktnom pogodbom.
Kako su nedavno mediji izvještavali, austrijska kompanija nije mogla naći kreditora za ovaj posao, jer su banke smatrale da ova metoda nije dovoljno transparentna. FBiH ne smije dozvoliti da se ova greška i njoj desi.
Avaz