Savladavanje vještine čitanja jača veze između različitih dijelova mozga, pokazalo je istraživanje provedeno na skupini kolumbijskih gerilaca koji su čitati naučili u odrasloj dobi, piše časopis Nature.
Izolirati promjene potaknute u našem mozgu učenjem čitanja dosad nije bilo moguće zbog drugih ometajućih čimbenika u djece jer ona istodobno s čitanjem i pisanjem usvajaju i niz drugih znanja, objasnila je suautorica studije Cathy Price.
Naučnicii iz Baskijskog centra za mozak i jezik u Donostia/San Sebastianu usporedili su ekografije mozga 20 gerilaca koji su naučili čitati s ekografijama 22 gerilca koji su ostali nepismeni.
Uočili su da je gustoća sive tvari u lijevoj polutki mozga veća u osoba koje su naučile čitati.
Ta područja mozga odgovaraju područjima koja su prethodno identificirana kao odgovorna za prepoznavanje oblika slova i prijenos slova u zvukove.
Čitanje je također pojačalo povezanost “bijele tvari” (koja je odgovorna za prijenos informacija) među različitim područjima za obradu tih informacija, navodi se u studiji.
Autori studije drže da rezultati istraživanja mogu pomoći u razumijevanju disleksije.
Javno/IslamBosna.ba