Intervju sa Admirom Kapom, predsjednikom KKD
IslamBosna.ba – Objavljujemo intervju sa predsjednikom udruženja “Kupujmo i koristimo domaće-kvalitetno proizvedeno u BiH” (KKD), Admirom Kapom.
IslamBosna.ba: 1. Možete li nam opisati rad i historijat vašeg Udruženja, te navesti značajnije uspjehe koje je Udruženje postiglo?
Admir Kapo: Udruženje postoji već 5 godina, od 2004. godine, kada smo, ustvari, imali samo ideju šta treba uraditi. Danas to isto udruženje okuplja oko 360 kompanija iz BiH, 70 firmi je usvojilo znak bh. kvalitete, imamo 6 centara van BiH i počinje ozbiljniji izvoz preko tih kancelarija, mislim da to dovoljno govori o onome šta se uradilo za 5 godina.
2. Kako ste došli na ideju da se bavite ovom aktivnošću?
Ekonomija je najbitnija za svaku zemlju, želim u tom polju da dam doprinos za BiH. Ideja je da se povezivanjem i zajedničkim djelovanjem možemo spasiti od ekonomske propasti.
3. Da li nailazite na podršku od strane nadležnih organa i vlasti općenito?
Ne. Mada je to i logično, jer da oni to znaju raditi kako treba ne bi bilo potrebe za postojanjem ove organizacije.
4. Da li ste pokušali sa nekim zaštitnim mjerama domaćih proizvoda?
Ne, to je teško provesti zbog političke složenosti, bolje trošiti energiju na stvari koje donose rezultat.
5. Kakav je odziv bh. kompanija za članstvo i aktivnosti u Udruženju?
Do sada je ovom udruženju pristupilo oko 360 firmi iz BiH pa vi prosudite sami.
6. Kakve koristi imaju kompanije od članstva u vašem Udruženju?
Pravimo bazu podataka o firmama, povezujemo ih sa eventualnim kupcima, borimo se da izvoze i radimo na promjeni svjesti građana da počnu da kupuju domaće.
7. Da li su vidljivi rezultati u prodaji domaćih proizvoda nakon pokretanja loga “Domaće”?
Logo bh. kvalitet je usvojilo 70 firmi iz BiH i oko 6000 artikala nosi taj logo. To je još uvijek u povoju ali deficit ove godine je manji u odnosu na prošlu, nadamo se da i mi imamo malo zasluge za to.
8. Koliko šanse za uspjeh mogu imati bh. kompanije u BiH i inostranstvu?
Velike ako mogu postići dobru cijenu, kvalitet i kapacitete.
9. Da li Bosanci općenito nastoje da kupuju domaću robu, da li uopšte obraćaju pažnju na to ili radije kupuju strano?
Svijest je po tom pitanju jako loša, prvenstveno jer se ne razmišlja, ne zna se prepoznati domaći proizvod, a i više se vjeruje stranim nego domaćim proizvodima. To se postepeno mijenja, ali to je također proces koji iziskuje vrijeme i rad sa građanima.
10. Da li je uvijek bilo tako, ili se svijest kroz vrijeme mijenjala?
Svijest se vremenom mijenja, mi iz udruženja nastojimo da radimo sa djecom jer to je naša budućnost.
11. Koliki je utjecaj lobija velikih internacionalnih kompanija na naše korumpirane političare?
Veliki.
12. Koji procenat domaće proizvodnje pripada inostranim kompanijama (npr, Coca.-Cola, Argeta, Meggle)?
Ne bas zadovoljavajući, treba stvoriti ambijent da se to širi i investira u BiH. Može to biti puno bolje.
13. Koliko je teško pokrenuti biznis u BiH obzirom na sve probleme na koje kompanije nailaze (poput birokratije, tržišta, nemogućnosti naplate, slabe distributivne mreže…)?
Ima dosta prepreka, ali ako imate viziju i mogućnost da pokrenete proizvodnju vrijedi pokušati.
14. Kakve su aktivnosti poduzete u okviru plana otvaranja prodavnice koja će prodavati samo domaće proizvode, i zašto se to dosad nije realizovalo?
Trenutno je u fazi registracija firme i to je prvi korak koji se mora uraditi. Biće pokrenuta on-line prodaja domaćih proizvoda kao i logistička baza koja će služiti za izvoz. Radi se na tome i za početak su neke bitne stvari obezbjeđene, ali dok ne bude gotova registracija firme neće se moći ništa konkretno uraditi. Nadamo se da će do Nove godine prve stvari oko te ideje profunkcionisati.
IslamBosna.ba