Ni po cijenu ostavke neću popustiti hrvatskim pritiscima

0

Koridor V cFederalni ministar prostornog uređenja Salko Obhođaš izjavio je da ni po cijenu svoje ostavke neće popustiti pritisku hrvatskih ministara i odstupiti od trase autoputa na koridoru 5C koju su, kako kaže, državni organi prvi put legalno utvrdili. Energično je odbacio tvrdnje hrvatskih ministara da je trasa autoputa kroz Hercegovinu radikalno promijenjena, i to na štetu Hrvata.

– Postavio bih kontrapitanje: odstupanje od koje trase? Ako misle na idejno rješenje Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH, ono nije nikada odobreno niti jednom odlukom niti zakonom na Vijeću ministara ili Parlamentu BiH, osim izvještaja koje je podnosilo Državno ministarstvo o svom radu na koridoru 5C. To znači da ne postoji idejna trasa, jer je ona protivzakonita i nije odobrena od nadležnog organa – rekao je Obhođaš.

On je potcrtao da je Federalno ministarstvo prostornog uređenja jedino nadležno za izradu prostornog plana koji treba usvojiti Parlament FBiH i da jedino to ministarstvo može izdati urbanističku saglasnost i odobrenje za gradnju autoputa. Naveo je i da je jedino Federalna direkcija za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta nadležna za izradu projektnih zadataka za izgradnju autocesta u FBiH.

– A što se tiče izmjena na trasi autoputa kroz Hercegovinu, one su minorne u odnosu na idejno rješenje Državnog ministarstva saobraćaja. Izmjene su napravljene da bi bili zaštićeni Blagaj i Počitelj, koje je Komisija za očuvanje nacionalnih spomenika BiH proglasila nacionalnim spomenicima te odredila posebne mjere zaštite, kao i režim građenja, što uopće nije poštivano pri određivanju idejne trase. Dakle, nikako ne stoje tvrdnje da je izmijenjena trasa autoputa. On se i dalje završava u Bijači. Uopće se ne zaobilazi, kako je prikazano u javnosti, teritorija gdje su Hrvati većinsko stanovništvo – istakao je Obhođaš.

Borba za zaokruživanje teritorije

Obhođaš je mišljenja da fama u vezi s trasom autoputa apsolutno ima veze s kupljenom zemljom u Hercegovini.

– Ne moraju parcele nekih moćnika biti baš na području kuda prolazi autoput. Mogu one biti i u blizini trase da bi se zbog toga vodila i politička borba. Zna se koliko vrijedi to zemljište kraj autoputa. S druge strane, borba za autoput je borba za zaokruživanje teritorije, pa možda nekima i ne odgovara da se očuvaju Blagaj i Počitelj – zaključuje federalni ministar prostornog uređenja.

Avaz

Leave a Reply