Utjecaj i posljedice grijeha

0

crno_srceIslamBosna.ba – Kad nam Allah naredi da se okanimo grijeha i da izbjegavamo činjenje grijeha, to nije zato što bi mogli time naštetiti Allahu. Razlog je taj što ćemo se mi okoristiti izbjegavanjem grijeha.

Isto tako, na nas same će djelovati oni grijesi koje počinimo. Navika pravednih predaka je bila da razmišljaju o svojim grijesima kad god su bili pogođeni teškoćama u bilo čemu. Ustvari, grijesi imaju mnogo loših efekata na živote onih koji su ih počinili. Kako grijesi mogu promijeniti naše živote? Koji su učinci grijeha na naše blagostanje?


Imam Ibn El-Kajjim El-Dževzije
nam objašnjava ove efekte u svom poznatom djelu “Opskrba za ahiret” :

– Sprečavanje znanja: Znanje je svijetlo koje Allah spušta u srca, a nepokoravanje gasi ovo znanje. Imam Šafija je rekao: “Požalio sam se Vekiju (svom prijatelju) zbog slabosti moga pamćenja, a on mi je naredio da napustim nepokornost i obavijestio me da je znanje svijetlo. Rekao je da Allah to svijetlo ne daje nepokornim.”

– Sprečavanje opskrbe: Kao što pravednost donosi opskrbu, tako i napuštanje pravednosti uzrokuje siromaštvo. Ne postoji ništa što može dovesti do izobilja kao napuštanje grijeha.

– Sprečavanje poslušnosti Allahu: Kad ne bi postojala druga kazna za grijeh osim što brani pokornost Allahu, onda bi i to bilo dovoljno.

– Nepokornost slabi srce i tijelo: Činjenica da nepokornost slabi srce je jasna, i nastavlja da ga slabi sve dok srce ne prestane kucati.

– Neposluh skraćuje životni vijek i uništava blagodati: Kao što pravednost povećava nečiju dužinu života, tako je i grijesi smanjuju.

– Nasljedstvo prokletih: Svaka vrsta neposluha je nasljedstvo onih među narodom koje je Allah uništio. Sodomija je ostavština onih među Lutovim narodom, a uzimanje više nego što im pripada  i davanje manje je ostavština onih među Šuajbovim narodom, širenje podvala i zloupotreba je ostavština Faraonovog naroda, a oholost i tiranija je ostavština Hudovog naroda. Tako su nepokornici na neki način dio ovih naroda koji su bili Allahovi neprijatelji.

– Neposluh je uzrok da čovjek zavrijedi Allahov prezir. Hasan el-Basri je rekao: “Ljudi su svojom nepokornošću postali prezreni u Allahovim očima. Ako bi bili čestiti, On bi ih zaštitio.”

– Utjecaj grijeha na druge: Posljedice učinjenih čovjekovih grijeha će zahvatiti i one oko njega, uključujući i životinje, te kao krajnji rezultat im naškoditi ili nanijeti zlo.

– Život u grijehu: Rob nastavlja da čini grijehe sve dok to činjenje ne postane vrlo lahko za njega i dok mu se čini kao beznačajno u srcu, a ovo su sigurni znaci uništenja. Svaki put kad učinjeni grijeh postane beznačajan u očima čovjeka, on postane veoma značajan kod Allaha.

– Neposluh donosi poniženje i neznatnost: Svaki aspekt časti leži u poslušnosti Allahu. Ibn el-Mubarak je rekao: “Vidio sam kako grijesi ubijaju srca. A ustrajnost u činjenju grijeha je praćeno poniženjem. Napuštanje grijeha oživljava srca. A još bolje je zaštititi dušu od grijeha.”

– Neposluh narušava intelekt. Razum ima svoj sjaj i neposluh uništava taj sjaj. Kad ga potpuno uništi, razum postane slab i manjkav.

– Zatvaranje srca: Kad se nepokornost povećava, čovjekovo srce postaje zapečaćeno i postane od onih koji su nepažljivi. Uzvišeni Allah kaže:

“A nije tako! Ono što su radili prekrilo je srca njihova.”
(El-Mutaffifun 83:14)

– Grijesi uzrokoju različite vidove zloupotrebe, kvarenja koji su vidljivi na Zemlji: Zloupotreba vodenih, zračnih i biljnih resursa te mjesta stanovanja. Uzvišeni Allah kaže:

“Zbog onoga što ljudi rade, pojavio se metež i na kopnu i na zemlji, da im On da da iskuse kaznu zbog onoga što rade, ne bi li se popravili.” (Er-Rum 30:41)

– Nestajanje skromnosti: Skromnost je bit života srca i osnova svakog dobra. Nestanak skromnosti je nestanak svega što je dobro. Poslanik Muhammed, allejhiselam, je rekao: “Onaj ko u ime Allaha bude skroman, Allah će ga uzdići.”

– Grijesi oslabljuju i smanjuju veličanje Svemogućeg Allaha u ljudskom srcu.

– Grijesi su uzrok Allahovog zaborava Svog roba: Griješenje uzrokuje da Allah napusti Svoga roba i prepusti ga da se bori sa samim sobom i protiv šejtana u tom putu za propast u kojem nema nade za njegovo oslobođenje.

– Uklanjanje iz carstva dobročinstva: Kad čovjek griješi, dobrota odlazi iz njegovog srca. A kad je srce puno dobra, onda ga štiti od nepokornosti.

– Nepokornost uzrokuje da se prekine Allahova naklonost i čini Njegovu osvetu pravednom: Blagoslov neće prestati dolaziti čovjeku osim ako on čini grijehe, i nijedna kazna ga neće stići osim ako čini grijehe. Alija ibn Ebu Talib (neka je Allah zadovoljan s njim) je rekao da čovjeka stižu iskušenja zbog počinjenih grijeha, a da iskušenja nestaju s čovjekovim pokajanjem.

Tekst baziran na knjizi “Opskrba za ahiret” od Imama Ibn El-Kajjim El-Dževzija
Izvor: IslamOnline
Za IslamBosna prevela: A.K.U.

Leave a Reply