Istraživanje otkrilo stereotip: Muškarci sposobniji za nauku od žena
Istraživanje u 34 zemlje otkrilo je stereotip prema kojem se muškarci više vezuju za naučne aktivnosti.
U zemljama u kojima su stereotipi najukorjenjeniji, dječaci u četvrtom razredu postižu bolje rezultate od djevojčice u prirodnim naukama i matematici.
Istraživanje, koje je u 34 zemlje obuhvatilo pola miliona ispitanika oba pola, otkriva da je njih 70 % iskazalo implicitni seksizam povezujući muškarce više nego žene sa naučnim aktivnostima.
Implicitni stereotipi, misli koje ne želimo izraziti i one kojih nismo svjesni, mogli bi obeshrabriti djevojke da za studij izaberu prirodne nauke ili matematiku, objašnjavaju autori istraživanja, čiji su rezultati objavljeni u Analima nacionalne akademije nauka od 22. do 27. juna.
Voditelj istraživanja Brian Nosek, profesor psihologije na univerzitetu Virginija, ukazao je na to da je u svim zemljama obuhvaćenim anketom prisutna težnja povezivanja nauke s muškim polom.
“Većina ispitanika brže je povezivala riječi vezane za nauku s muškim polom nego sa ženskim”, objašnjavaju autori istraživanja.
Kada ljudi vide da muškarci češće rade u naučnim oblastima, a da su žene prisutnije u nenaučnim, u njihovom se duhu razvija predrasuda da su muškarci sposobniji za bavljenje naukom, objasnio je Nosek.
Izvor: H