Veliki grijesi III
Prenosi Imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Emame, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: Ko svojom desnicom ukine neko pravo muslimana, Allah mu je Vatru učinio obaveznom, a zabranio mu Džennet. Neki čovjek ga upita: Zar i ako bude nešto neznatno, o Allahov Poslaniče?Rekao je: Da.
59. Izigravanje Allahovog zakona
Prenosi imam Buhari u svome Sahihu od Ibn Abbasa radijallahu anhuma da je rekao: »Čuo sam Omera, radijallahu ‘anhu, kako kaže: Ubio Allah tog i tog! Zar ne zna da je Vjerovjesnik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: ‘Prokleo je Allah židove – zabranjen im je loj, a oni ga rastapaju i prodaju!’ [Fethul-Bari 496/6]
El-Hafiz ibn Hadžer u Fethul-Bariju kaže: »Njegov govor (Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem) dženehula – znači da su rarastapali loj… A nešto kada je zabranjeno, zabranjena je i zarada od toga…«
Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: »Zaista kada Allah narodu zabrani jedenje nečega, zabrani i dobijanje zarade od toga.« [Prenose ga Ahmed, Ebu Davud, Sahihul-Džami’ 5107]
Način izigravanja Allahovog zakona u ovom i drugim vremenima su mnogobrojni. Neki od njih su: prodaja uzorka i nazivanjem mnogih zabranjenih stvari drugačijim imenima kako bi bile dopuštene, neka nas Allah sačuva od toga. O ovom nas je obavijestio Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, pa je rekao: Neće prestati dani i noći sve dok grupa iz mog ummeta ne bude pila vino nazivajući ga drugim imenom. [Sahih Sunnen Ibn Madždže 2734]
Pa, ko pije vino nazivajući ga drugim imenom stiže ga prokletstvo zbog pijenja tog vina, prokletstvo izigravanja zakona i dozvoljavanja nečeg što je zabranjeno, neka nas Allah sačuva toga.
Šteta koja se čini ovim izigravanjem zakona je ogromna, a jedna od njih je da podstiče ljude na činjenje zabranjenih stvari bez straha, bez bojazni i stida od Allaha, subhanehu ve te’ala, kao što pomaže dozvoljavanje ovih zabrana i njihovo širenje u društvu.
Allah subhanehu ve te’ala kaže: »Opominji, zaista će opomena koristiti vjernicima.« (Zariat 55)
Muhammed ibnul Husejn je rekao: »U karakteristike vjernika ne spada da bježi od Allahovih propisa varkama koje će ga dovesti do negiranja istine.« [Fethul-Bari 329/12]
60. Ovaj svijet i njegovi ukrasi, osim spominjanja Allaha i onog ko se sprijatelji s njim
Od Ebu Hurejre od Ibn Mesuda radijallahu ‘anhuma, od Vjerovjesnika, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Ovaj svijet je proklet, prokleto je i sve što je na njemu, osim spominjanja Allaha i onog ko se sprijatelji s njim, te alima (učenjaka) i onog ko uči. [Hadis prenosi Ibn Madždže i drugi Sahihul-Džami’ 3414]
Pod dunjalukom ili ovim svijetom misli se na sve što čovjeka zaokuplja i odvraća od robovanja Allahu subhanehu ve te’ala i tako ga udaljava od Njega. Pod Njegovim prokletstvom se podrazumijeva udaljavanje od Njegovog pogleda, kao što stoji u Sahihut-Tergib broj 71.
Rekao je Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem: Čija briga bude drugi svijet Allah će mu učiniti da njegovo bogatstvo bude u srcu njegovom, skupit će njegovu skupinu, a ovaj svijet će mu doći prisilno. Kome ovaj svijet bude briga Allah će učiniti siromaštvo među njegovim očima, a od ovog svijeta mu neće doći ništa osim onog što mu je određeno. [Hadis prenosi Tirmizi, Sahihul-Džamiu 6510]
ONI KOJIMA JE ALLAH ZABRANIO DŽENNET ILI IM JE NAGOVIJESTIO VATRU
61. Ukidanje nekog prava muslimanu
Prenosi Imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Emame, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: Ko svojom desnicom ukine neko pravo muslimana, Allah mu je Vatru učinio obaveznom, a zabranio mu Džennet. Neki čovjek ga upita: »Zar i ako bude nešto neznatno, o Allahov Poslaniče? Rekao je: Da. [Nevevi 519/2]
62. Namjerno ubistvo vjernika
Rekao je Uzvišeni Allah: »Onome ko hotimično ubije vjernika kazna će biti Džehennem u kome će vječno ostati, Allah će na njega gnjev Svoj spustiti i prokleće ga i patnju mu veliku pripremiti.« (Nisa 93)
63. Onaj od čijeg jezika njegov komšija nije miran
Od Ebu Hurejre, radijallahu ‘anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: Neće ući u Džennet onaj od čijeg jezika nije miran njegov komšija. [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 277/2]
64. Žena koja od svog muža traži razvod bez velikog razloga
Saban radijallahu ‘anhu, je rekao: »Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Onoj ženi koja od svog muža traži razvod bez nevolje zabranjen je miris Dženneta. [Hadis prenose petorica osim Nesai]
65. Onaj ko prekida rodbinske veze
Prenosi imam Muslim u svom Sahihu u knjizi dobročinstva, srodstva i lijepog ponašanja da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: »Neće ući u Džennet onaj ko prekida rodbinske veze.« [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 349/16]
U Sahihu Muslima takođe nalazimo od Ebu Hurejre radijallahu anhu da je neki čovjek rekao: O Poslaniče, zaista ja imam rodbinu s kojom održavam rodbinske veze, a oni ih prekidaju, ja im dobro činim, a oni meni čine zlo, ja sanjarim o njima, a oni me vrijeđaju. Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: Ako je tako kako kažeš, onda im puniš usta vrelim pijeskom i Allah ti neće prestati biti pomagačem nad njima sve dok ustraju na tome. [Nevevi 350/16]
66. Klevetnik
Prenosi Imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Hurejre, radijallahu ‘anhu, da je rekao: »Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, da je rekao: ‘U Džennet neće ući klevetnik.’«
U istoj knjizi nalazimo od Hamama ibnul Harisa da je rekao: Sjedili smo sa Huzejfom u džamiji, pa je došao jedan čovjek i sjeo kod nas, a neko je rekao Huzejfi, da ovaj prenosi priče sultanu. Zatim je Huzejfe sa namjerom da ovaj čovjek čuje rekao: Čuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kako kaže: ‘U Džennet neće ući onaj ko kleveće.’ [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 473-472/2]
Imam Nevevi je rekao u objašnjenju ovog hadisa: »’Katat’ (riječ koja je upotrijebljena u ovom hadisu za klevetnika) je ‘nemam’ (riječ upotrijebljena u prvom hadisu; obe riječi su istog značenja – klevetnik), a klevetanje je prenošenje govora ljudi od jednih do drugih radi činjenja smutnje i nereda među njima.«
67. Ohol
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: U Džennet neće ući onaj u čijem srcu se nalazi oholost veličine zrna. [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 452/2]
68.-70. Onaj koji prigovara učinjeno dobro, ko je neposlušan roditeljima i alkoholičar
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: U Džennet neće ući onaj koji prigovara učinjeno dobro, niti onaj ko je neposlušan roditeljima, niti alkoholičar. [Sahihul-Džamiu 7676]
71. Lažov i razvratnik
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Zaista laž vodi ka razvratu, a razvrat vodi ka vatri. [Hadis prenosi Buhari, Fethul-Bari 507/10]
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Teško se onome ko priča priču i laže da bi zasmijao narod, teško se njemu i teško se njemu. [Sahih Sunenut-Tirmizi 1885]
72. Samoubica
Prenosi imam Buhari u svom Sahihu od Džunduba ibn Abdullaha, radijallahu ‘anhu: Među onima koji su bili prije vas bio je jedan čovjek koji je imao ranu, pa se uznemirio, uzeo nož i njime probio ruku, krv se nije zaustavila sve dok nije umro, Allah kaže: ‘Moj rob Mi je požurio sam od sebe, zato Sam mu zabranio Džennet.’ [Fethul-Bari 496/6]
Uzvišeni Allah kaže: »I jedni druge ne ubijajte! Allah je doista, prema vama milostiv. Onoga ko to nepravično i nasilno uradi – Mi ćemo u vatru ubaciti; to je Allahu lahko.” (Nisa 29-30)
Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: Ko ubije sam sebe željeznim predmetom, njegov željezni predmet će biti u njegovoj ruci i udarat će njime po svom stomaku u džehennemskoj vatri u kojoj će zauvijek ostati. Onaj ko popije otrov i tako ubije sam sebe, srkat će otrov u džehennemskoj vatri u kojoj će uvijek ostati. Onaj koji se baci sa brda i tako sam sebe ubije, padat će u džehennemsku vatru i ostati u njoj vječno. [Hadis prenosi Muslim, Nevevi 478/2]
73. Varalicama prema svojim podanicima
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Nema roba kojem, ako ga Allah odredi za čuvanje podanika i umre, a prema njima bude varalica, nije zabranjen Džennet. [Prenosi ga Muslim, Šerh Sahih Muslim od Nevevija 525/2]
74. Tijelo koje odraste od harama
Prenosi Ebu Ne’im u “El-Hiljetu” i drugi od Ebu Bekra, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: Svako tijelo odraslo od nedozvoljenog je vatri najpreče. [Sahihul-Džamiu 45/9][10]
75.-76. Ohol i okrutan
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: U Džennet neće ući onaj ko je ohol, niti onaj ko je okrutan. [Sahihul-Džami’ 4519]
77. Ovo se tiče žena
Prenosi Imam Ahmed u svome Musnedu [197/4] svojim tekstom i Ebu Ja’la od Amr ibn El-Asa, radijallahu ‘anhu, da je rekao: Dok smo bili sa Allahovim Poslanikom, sallallahu ‘alejhi ve sellem, među narodom rekao je: ‘Pogledajte da li vidite nešto?’ Rekli smo: ‘Vidimo čavku kojoj su kljun i noge crvene boje.’ Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: ‘Od žena će u Džennet ući samo ona koja bude kao ova čavka među čavkama.’ [Es-Silsiletus-Sahiha 1850]
78. Ko kaže o vjerniku ono što nije istina
Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Ko onemogući sprovođenje kazne za činjenje neke od Allahovih zabrana, usprotivio se Allahu i Njegovoj odredbi. Ko umre, a iza njega ostane dug – ne u novcu, ali je u dobrim i lošim djelima, ko se spori oko lažnog, a zna da je ono oko čega se spori lažno, Allah se na njega srdi sve dok se ne okrene, ako kaže o vjerniku ono što nije istina Allah će ga nastaniti u znoju stanovnika pakla sve dok ne povuče ono što je rekao, a neće povući. [Hadis prenose Ebu Davud i drugi, Sahihul-Džami’ 6196]
Allah subhanehu ve te’ala kaže: »A oni koji vjernike i vjernice vrijeđaju, a oni to ne zaslužuju tovare na sebe klevetu i pravi grijeh.« (Ahzab 58)
79.-80. Oni koji udaraju ljude bičevima i žene obučene, a gole
Prenosi imam Muslim u svom Sahihu od Ebu Hurejre radijallahu ‘anhu, da je rekao: »Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: Dvije su vrste ljudi stanovnika vatre koje ja nisam vidio. Jedna vrsta je skupina koja će nositi bičeve u obliku kravljih repova i njima udarati ljude i gole žene koje će se natjecati u slavi, iskrivljene, nagete, a njihove glave su kao krive grbe deva, neće ući u Džennet niti će osjetiti njegov miris, iako se njegov miris osjeti do te i te udaljenosti. [Sahih Muslim 1388)