Tunel koji je spasio grad
U Sarajevu će danas biti obilježena 16. godišnjica puštanja u funkciju tunela D-B, koji je u ratu bio najstrožije čuvana javna tajna.
Objekat D-B nazvan je projektu: Komunikacija Dobrinja – Butmir. Do njegove izgradnje vezu sa ostatkom svijeta Sarajevo je plaćalo ljudskim životima na aerodromskoj pisti.
Rad na tunelu je započet u martu 1993.godine. Po 24 sata dnevno, 7 dana u sedmici, timovi vojnika i bivših rudara su kopali tunel s obje strane aerodroma koji je kontrolisao UN, koristeći nikakve ili veoma jednostavne alate.
Dnevno je kroz tunel prolazilo 2.000 do 3.000 ljudi i do 30 tona tereta.
Objekat D-B u to je vrijeme bio najstrožije čuvana javna državna tajna. Bila je to jedna obična rupa široka jedva metar i 20 centimetara, ali duga 760 metara.
Tajni tunel je obezbijedio hranu, struju i komunikacije izgladnjelim Sarajlijama i bez sumnje spasio grad.
Tokom 1994. godine za tunel je saznala vojska Republike Srpske tako da je Ratko Mladić zvao Aerodrom koji je držao UN i tražio da se tunel sruši i zatvori.
Vojska RS-a pokušala je kopanjem drugog tunela i preusmjeravanjem rijeke Željeznice da potopi tunel te ga tako onesposobi, no tunel nikada nije srušen i onesposobljen.
Danas tunel posjećuju turisti, ali institucionalizovane brige o tunelu nema.