Veliki grijesi I

0

 

Ova sažeta poslanica sadržava spisak radnji koje počinioca izlažu prokletstvu Allaha subhanehu ve te’ala, Njegovog Poslanika sallallahu ‘alejhi ve sellem i meleka (a ovo činim da bih upozorio sebe i svoju braću na mogućnost zapadanja u takva djela).

Hvala pripada samo Allahu, samo Njega hvalimo i od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od zla naših duša i loših djela. Koga Allah uputi nema onog ko ga može u zabludu odvesti, a koga Allah u zabludi ostavi nema tog ko će ga uputiti. Svjedočim da nema boga osim Allaha Jedinog, Koji nema druga i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik.

 


Rekao je Uzvišeni: »Ne treba da ljudi, koji u Allaha i onaj svijet vjeruju, budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i  Poslaniku Njegovu suprostavljaju, makar im oni bili, očevi njihovi, ili sinovi njihovi, ili braća njihova, ili rođaci njihovi. Njima je On u srca njihova vjerovanje usadio i svjetlom Svojim ih osnažio, i On će ih uvesti u džennetske bašće kroz koje će rijeke teći, da u njima vječno ostanu. Allah je njima zadovoljan, a i oni će biti zadovoljni Njime. Oni su na Allahovoj strani, a oni na Allahovoj strani će sigurno uspjeti.« (Mudžâdele 22)
Ova sažeta poslanica sadržava spisak radnji koje počinioca izlažu prokletstvu Allaha subhanehu ve te’ala, Njegovog Poslanika sallallahu ‘alejhi ve sellem i meleka (a ovo činim da bih upozorio sebe i svoju braću na mogućnost zapadanja u takva djela).
Zaista, kada Allah subhanehu ve te’ala, spusti svoje prokletstvo na nekog čovjeka, unesrećen je i propada mu i ovaj i drugi svijet, ako se ne pokaje i ne prestane činiti loša djela ili ako mu Allah ne oprosti. Ova djela na koje upozoravam uzeo sam iz Allahove subhanehu ve te’ala Knjige i vjerodostojnog sunneta Njegovog Poslanika Muhammeda, sallallahu ‘alejhi ve sellem.
Prokletstvo je protjerivanje iz Allahove subhanehu ve te’ala milosti – da nas Allah od njega sačuva – kao što to kaže El-Hafiz Ibn Kesir, Allahova milost neka je na njega, u svom tefsiru [791/2]: »Oni na kojima je (Allahovo) prokletstvo, znači, oni koji su udaljeni od Allahove milosti.«
Svi mi smo u stalnoj, nepresušnoj potrebi za Allahovom subhanehu ve te’ala milošću, posebno kada znamo da je Muhammed sallallahu ‘alejhi ve sellem rekao: »Nikog od vas u Džennet neće uvesti njegova djela, niti će ga zaštiti od vatre, čak ni mene, osim Allahovom milošću.«[Muslim]
Zbog ovoga neophodno je da svaki musliman zna radnje čiji je počinilac izložen prokletstvu Allaha subhanehu ve te’ala, prokletstvu Njegova Poslanika i prokletstvu meleka kako bi se sačuvao od njihovog, činjenja i tražio oprosta za one koje je već počinio.
I, kako kaže Huzejfe ibn el-Jeman radijallahu ‘anhu: »Ljudi su Allahovog Poslanika pitali o dobru, a ja sam ga pitao o zlu bojeći se da mi se ne desi.«

Jedan pjesnik je rekao: »Upoznao sam zlo, ne radi zla, nego da bih ga se sačuvao, a ko ne zna razlikovati dobro od zla u zlo je pao.«
Poslije ovoga sam pristupio dodavanju poglavlja o radnjama čijeg počinioca je Allah subhanehu ve te’ala i Njegov Poslanik obavijestio da će kao nagradu imati vatru ili mu je učinio zabranjenim Džennet – da nas Allah sačuva od toga – a sve ovo sam uzeo iz Kur’ana i sunneta. Kako volim da naglasim da sam sakupio većinu onog što je zabilježeno o prokletstvu, zabrani Dženneta i nagovješćeno o vatri, isto tako ne tvrdim da sam iscrpio sve što je zabilježeno o ovoj temi. Sigurno da ima neki hadis kojeg sam propustio. Neke nisam spomenuo, a do nekih nisam uspio doći. Za ovu poslanicu sam postavio jedan uslov, a to je da ne sadržava niti jedan hadis koji nije potvrđen kao govor Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kako mu ne bih pripisao nešto što on nije rekao, jer sjetimo se njegovih riječi: »Ko mi pripiše neki govor znajući da je on laž, on je jedan od lažova.«[Muslim]
Upozorenje: Imam Nevevi u svojoj knjizi El-Ez’kar str. 574 kaže: »Znaj, da je proklinjanje čednog muslimana zabranjeno, a dozvoljeno proklinjanje vlasnika pogrdnih osobina, kao da npr. kažeš: ‘Allah je prokleo nasilnike…’«
Pa, čuvaj se moj brate muslimane da svog brata muslimana ne proklinješ, čak i onda kada znaš da on čini neku radnju čijeg je počinioca Allah prokleo. Možda ne posjeduje znanje o zabrani te radnje ili ne zna da činjenje te radnje donosi Allahovo prokletstvo i prokletstvo Njegova Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem.
Najbolje bi bilo da ga posavjetuješ i objasniš mu propise, jer je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: »Vjera je savjet.« A kada su ashabi pitali za koga on je odgovorio: »Za Allaha i Njegovu Knjigu, Njegova Poslanika, muslimanske vođe i njihove narode.«[Muslim]
Molim Uzvišenog, Svemogućeg Allaha, Njegovim lijepim imenima i Uzvišenim svojstvima da učini ovaj i sve ostale naše poslove učinjenim samo u Njegovo ime, te da se okoristim ovim poslom i znanjem koje on sadrži, zajedno sa svim ostalim muslimanima.
Molim Ga da nagradu za ovaj posao upiše meni i mojim roditeljima onog dana kada nikom neće koristiti niti imetak, niti djeca, osim onome ko pred Allaha dođe čista srca. Ako sam učinio dobro, pa zaista je to dobro od Allaha i uz Njegovu zaslugu, a ako sam pak pogriješio onda svojom zaslugom i uz pomoć šejtana.
Neka si Slavljen i Hvaljen moj Allahu i svjedočim da nema drugog Boga osim Tebe, Oprost tražim od Tebe i Tebi se kajem.
Neka je salavat na Allahova Poslanika našeg, prvaka Muhammeda, njegovu porodicu i drugove njegove. Naša posljednja dova je: »Zaista, zahvala pripada Allahu Gospodaru svjetova.«

ONI KOJE SU ALLAH, NJEGOV POSLANIK ILI NJEGOVI MELECI PROKLELI

1. Onaj koji čini nered na Zemlji i koji prekida rodbinske veze


Allah subhanehu ve te’ala je rekao: »Zar i vi ne biste, kad bi ste se vlasti dočepali, nered na Zemlji činili i rodbinske veze kidali. To su oni koje je Allah prokleo i gluhim i slijepim ih učinio.« (Muhammed 22-23)
Jedan od najvećih puteva činjenja nereda na Zemlji, jeste činjenje velikih grijeha i pokuđenih stvari bez stida od Allaha subhanehu ve te’ala.
Allah subhanehu ve te’ala kaže: »One koji vole da se o vjernicima šire bestidne glasine čeka kazna i na ovom i na onom svijetu, Allah zna, a vi ne znate.« (Nur 19)

2. Slikari, kipari i drugi koji predstavljaju ljudske likove


Imam Buhari prenosi u svome Sahihu da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem …prokleo onog koji uzima kamatu i onog ko je daje, ženu koja tetovira i onu koja traži tetoviranje i slikare.

Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: »Zaista će, Kijametskog dana, najžešće kažnjeni biti slikari.« [Fethul-Bari 282/10]
Isto tako u Sahihul-Buhari se od Aiše majke pravovjernih prenosi da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: »Zaista će vlasnici ovih slika Kijametskog dana biti kažnjeni i bit će im rečeno oživite ono što ste stvorili, a zaista meleci ne ulaze u kuću u kojoj ima slika.« [Fethul-Bari 383/10]

3. Potvaranje čestitih, bezazlenih vjernica za činjenje bluda


Uzvišeni Allah kaže: »Oni koji obijede čestite, bezazlene vjernice neka budu prokleti na ovom i na onom svijetu; njih čeka patnja nesnosna.« (Nur 23)
Potvora se sastoji u tome da neka osoba kaže za udatu ženu ili djevojku da je izvršila blud i slično tome, a Allah najbolje zna.


4.-5. Ona koja traži da joj se u kosu uplete tuđa kosa i ona čija se kosa upliće

Prenosi Imam Buhari u svome Sahihu od Aiše, radijallahu ‘anha, da se jedna komšinica ensarijka udala, pa se razboljela i kosa joj je počela opadati. Htjela je da joj u kosu uvežu kosu druge žene, pa su upitale Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, a on je odgovorio: »Prokleo je Allah onu koja uvezuje kosu i kojoj se uvezuje.« [Fethul-Bari 374/10]

8.-9. Ko svoje porijeklo pripisiva nekom drugom, a ne svom ocu i rob koji tvrdi da je rob nekog drugog, a ne onog kome stvarno pripada
Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: »Ko tvrdi da je sin nekog drugog čovjeka, a ne svoga oca, ili da pripada nekom drugom, a ne svom vlasniku, prokletstvo je od Allaha i to prokletstvo ga prati sve do Kijametskog dana.«[Ebu Davud, sahih]

10.-11. Onaj ko oženi ženu, tri puta razvedenu od istog muža, da bi se kasnije od nje razveo i tako je  učinio dopuštenom bivšem mužu, te bivši ženin muž

Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: »Allah je prokleo onog ko oženi tri puta razvedenu od istog muža, a zatim se razvede od nje i tako je učini dopuštenom bivšem mužu i prokleo je onog kome je ta žena učinjena dopuštenom.« [Prenosi ga imam Ahmed i dr., Sahihul-Džami’ 5/01][8]


12. Onaj koji psuje drugove (ashabe) Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem
Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: »Ko psuje moje drugove na njega pada prokletstvo Allaha, meleka i svih ljudi.« [Taberani, Sahihul-Džami’ 6/285]


13.-16. Onaj ko proklete svoga oca, ko zakolje u nečije drugo ime, a ne u ime Allaha, ko ugosti onog ko čini nered na zemlji, ko mijenja granice zemlje


Prenosi imam Muslim u svome Sahihu od Alije ibn Ebi Taliba, radijallahu ‘anhu, da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: »Allah je prokleo onog ko proklete svoga oca, onog ko zakolje u nečije drugo ime, a ne u ime Allaha, onog ko ugosti onog ko čini nered na Zemlji i onog ko mijenja granice zemlje.” [Šerh Sahih Muslim od Nevevija 150/13]
Imam Nevevi u objašnjenju ovog hadisa kaže: »… pod granicama zemlje se podrazumjeva obilježja tih granica (međe), a mufsid je onaj ko čini nered na Zemlji.«

17. Vođe koji nisu pravedni i koji sklopljene ugovore ne izvršavaju


Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu, a i drugi od Ebu Berze da je rekao: »Rekao je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: ‘Kurejšijske vođe su takve, da kada se od njih traži milost – milostivi su, kada sklapaju ugovore – ispunjavuju ih, kada vladaju – pravdni su, a na onog od njih, ko ne radi ovako, je prokletstvo Allaha, meleka i svih ljudi.’« [Musned 421/4]

18. Onaj ko sprječava odmazdu


Rekao je Poslanik sallallahu ‘alejhi ve sellem: »Ko bude ubijen bez predumišljaja u gađanju kamenjem, udarenjem ili udarcem štapa, to je greška i njegov otkup će biti otkup za namjerno ubistvo, a ko bude ubijen namjerno – za njega je odmazda. Onaj ko omete odmazdu proklet je od Allaha i na njega pada Allahova srdžba, od njega se ne prima niti pokajanje, niti otkup.« [Ebu Davud i En-Nesai, Sahihul-Džami’]

19.-20. Muškarci koji oponašaju žene i žene koje oponašaju muškarce
U Buharijinom Sahihu od Ibn Abbasa radijallahu anhu se prenosi da je rekao: »Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je prokleo muškarce koji oponašaju žene i žene koje oponašaju muškarce.” [Fethul-Bari, 332/10

Leave a Reply