Šta se dogodilo s letom 447?

0

pad_acvipna_pressMisteriozni nestanak Air Franceovog leta 447 još uvijek nije ni blizu tome da bude rasvijetljen. Još uvijek nije pronađena ni jedna od krhotina aviona Airbus A330 za kojeg se vjeruje da se strovalio u Atlantski okean. Jučer su brazilske vlasti, podsjetimo, objavile kako su krhotine izvađene iz okeana zapravo drvene palete za transport i smeće s nekog od prekookeanskih brodova.

Još je čudnije što je najmanje 12 aviona, u približno isto vrijeme i na približno istim rutama, dijelilo transatlantski zračni prostor s letom 447, a ni jedan od njih nije prijavio probleme s vremenskim uvjetima, piše CNN. Podsjetimo, snažno nevrijeme i jake turbulencije smatraju se jednim od mogućih uzroka pada Air Franceovog Airbusa, ali su nova izvješća avionskih kompanija uzdrmala tu teoriju.

Sličnim rutama prema Parizu su u isto vrijeme letjeli i Air Franceovi letovi iz Sao Paula, Buenos Airesa te još jedan let iz Rio de Janeira i svi su sretno stigli na odredište. Za Madrid su iz Rio de Janeira i Sao Paula obližnjom rutom u isto vrijeme letjela dva aviona španjolske Iberie. Problema nisu imali ni let British Airwaysa te tri leta Air TAM Brazila. Neki su letjeli identičnom rutom kojom i let 447.

Jedini koji je prijavio nevrijeme u blizini rute kojom leti je bio pilot španjolske kompanije Air Comet, ali on sam nije imao problema. Podsjetimo, u srijedu je objavljeno kako je španjolski pilot koji je na dan nestanka kobnog Air Franceovog leta 447 letio na ruti od Lime do Madrida prijavio kontroli leta kako je u daljini ugledao snažan bljesak. Jaka bijela svjetlost se brzo kretala vertikalno prema dolje i nestala je nakon šest sekundi. Pilot je kontroli leta dojavio i kako je u blizini rute kojom leti u jeku olujno nevrijeme sa snažnom električnom aktivnošću.


Čak 24 automatske poruke o kvarovima

Istražitelji avionskih nesreća danas su objavili kako je let 447 u posljednjim minutama prije nestanka poslao čak 24 automatske poruke o kvarovima, uključujući i jednu u kojoj je stajalo da je autopilot onesposobljen. Još jednom je potvrđeno kako su automatske poruke sugerirale da je bilo “nepravilnosti u mjerenju brzine zrakoplova”. “Ako pokazivači brzine nisu bili ispravni, to može značiti da su pokazivali krive vrijednosti u kokpitu koje je pilot krivo tumačio”, rekao je za CNN inspektor sigurnosti zračnog prometa Greg Feith te dodao kako bi takav problem mogao izazvati katastrofu. Razlog zbog kojeg su instrumenti pokazivali krivu brzinu mogao bi biti taj što su se zamrznuli senzori koji su postavljeni na vanjskoj strani zrakoplova.

Podsjetimo, francuski Airbus A330 sa 228 putnika, koji je u nedjelju navečer po lokalnom vremenu poletio iz brazilskog Rio de Janeira prema pariškom aerodromu Charles de Gaulle, nije se ondje pojavio u ponedjeljak u 11.15 sati kad je trebao sletjeti. Let AF447 je četiri sata nakon polijetanja prijavio kontroli leta velike turbulencije, potom i probleme s električnim sustavom zrakoplova, nakon čega je došlo do prekida komunikacijskih veza.

 

 

Izvor: Index.hr

Leave a Reply