Motori sa unutrašnjim sagorijevanjem i dalje će biti dominantni

0

zeleni_autoAutomobilski motori sa unutrašnjim sagorijevanjem zadžat će tržišni primat i u toku naredne dvije decenije, pa su stoga sve procjene da će elektroautomobili vrlo brzo postati dominantni nerealne, izjavio je predsjednik Auto grupe kompanije “Bosch” Bernd Bohr na međunarodnoj konferenciji u Beksbergu.

Bohr predviđa da će elektroautomobili zauzeti tokom narednih godina “određeni udio na tržištu”, ali da se na putevima širom svijeta ništa bitnije u periodu do kraja iduće decenije neće promijeniti.

– Broj električnih automobila do 2015. godine mogao bi se na globalom nivou uvećati na oko pola miliona, kaže Bohr, uz napomenu da bi za brže širenje plasmana tih vozila trebalo znatno popraviti njihove osnovne karakteristike.

Njemački stručnjak ukazuje da se prije svega mora raditi na popravljanju kvaliteta i trajnosti baterija kojima se pokreće elektroautomobil.

Električnom automobilu sada je neophodna litijum – jonska baterija teška oko 250 kilograma, kako bi vozilo moglo da pređe bez dopunskog punjenja 200 kilometara.

Stručnjaci tvrde da takva baterija košta oko 17 hiljada eura pa je ne samo “preteška već i preskupa”.

Procjenjuje se da bi polovinom iduće decenije cijena te baterije mogla da se spusti na osam do 12 hiljada eura, što je, međutim, još uvijek preskupo za osvajanje velikog tržišnog udela.

Bohr navodi da bi za brzo izlaženje elektroautomobila na tržište sa velikim udjelom trebalo smanjiti troškove izrade takvog vozila u rasponu od 50 posto do dve trećine u odnosu na sadašnji nivo.

On stoga preporučuje proizvođačima u Evropi i SAD da “ujedine snage” i u tome slijede primjer Japana i Kine koji nastoje da tekuće probleme u izradi elektroautomobila riješe zajedničkim naporima.

Kompanija “Bosch” je, inače, lani zabilježila pad prometa u grupi koja se bavi izradom i plasmanom automobilski dijelova, od bezmalo sedam posto, u odnosu na prethodnu godinu.

Ekonomisti “Boscha” predviđaju da će ove godine promet auto – dijelova koje na tržište plasira njihova kompanija opasti još više – oko 15 posto – zbog posljedica globalne ekonomske krize koja je oštro pogodila svjetsku auto – industriju.

Izvor: Tanjug

Leave a Reply