IslamBosna.ba – Muslimanske vođe u Francuskoj i širom svijeta osudili su odluku o
istrazi žena koje nose burke, odjeću koja pokriva tijelo od glave do
peta i koje nose pojedine muslimanke, izjavivši da Francuska diže
mnogo prašine ni oko čega.
„Burka je marginalno pitanje da bi
o njemu zasjedala parlamentarna komisija, koja se obično bavi pravnim
greškama, a koja je upravo i uspostavljena zbog istih“, izjavio jeMuhammed Moussaoui, šef kancelarije Francuskog vijeća za muslimansku
religiju (CFCM).
Nacionalna skupština je u utorak, 23. juna,
odlučila da sprovede istragu o tome što pojedini opisuju kao povećan
broj muslimanki koje nose burke.
Komisiju je predložio
zastupnik Komunista, Andre Gerin, a podržalo ga je 58 zastupnika,
većina od njih je iz Sarkozijeve stranke UMP.
Oko 32
desničarsko orijentisana zastupnika, kao i ljevičarske stranke, započet
će u julu šestomjesečnu raspravu o načinima zabrane nošenja burke.
Nakon toga će predočit svoje nalaze.
Moussaoui, koji
predsjedava svim muslimanskim organizacijama, još uvijek vjeruje da je
pitanje burke vrlo marginalno u Francuskoj koja broji približno oko 7
miliona muslimana.
Ne postoje zvanične cifre o broju žena koje nose burke u Francuskoj, i da li je uopće taj broj u porastu.
Muslimanske vođe se plaše da bi parlamentarna istraga mogla predstavljati korak ka zakonu o zabrani nošenja burki.
Sarkozy je u ponedjeljak, 22. juna, tokom zasjedanja parlamenta izjavio da
nošenje burki nije dobrodošlo u Francuskoj, opisujući ga kao znak
„potčinjavanja, pokoravanja žena“.
Slična kontroverza po pitanju hidžaba je rezultirala 2004. godine zakonom o zabrani nošenja hidžaba u državnim školama.
„Takvo
ophođenje na snisishodljiv i uvrijedljiv način navodi na pomisao da one
muslimanke koje nose burke to rade zbog pritiska ili prisiljavanja od
svojih supružnika ili staratelja“, izjavio je Rifat Drabu, pomoćnik
generalnog sekretara Muslimanskog Vijeća Velike Britanije.
Muslimanske
grupe i vođe u mnogim dijelovima svijeta žestoko kritikuju istragu o
burkama, upozoravajući da će to produbiti jaz između muslimana i
Zapada.
„Takvi prijedlozi se mogu zakonski posmatrati kao antagonizam prema islamu.“
Britanska
krovna organizacija muslimanskih grupa izrazila je svoje žaljenje, i
kažu da umjesto da Francuska zauzima vodeću ulogu u promicanju
socijalne kohezije i sklada među svojim narodima, ona podstiče
nesporazume. Ona je i upozorila da ovo može proizvesti islamofobične
reakcije ne samo u Francuskoj nego i u ostatku Evrope.
Libanonski
vrhovni šiitski učenjak Muhammed Husein Fadlallah pozvao je Francusku
da preispita svoj stav i da poštuje pravo muslimanki na nošenje burke.
Mustafa
el-Šaka’a, član El-Azharove utjecajne istraživačke akademije, izjavio je
da Sarkozy ne bi trebalo da preporučuje šta bi muslimanke trebalo da
oblače.
Također, indijske muslimanske vođe su kritikovale tvrdnju da je burka znak pokorenosti.
„Kada
je riječ o katoličanstvu, određene vjerske prakse su opisane kroz
kodeks odijevanja svećenika i redovnica. Kao musliman, odobravam ih i
poštujem“, izjavio je Maulana Halid Rašid sa Darul Ulm islamskog
univerziteta u Uttar Pradeshu.
„Isto tako očekujem da zapadno društvo poštuje oblačenje muslimana što je bitno za suživot različitih vjera.“
On se plaši da će kontroverza oko burki, poput one sa zabranom hidžaba, produbiti jaz između muslimana i Zapada.
Nisu samo muslimani kritikovali istragu Francuske i i moguću zabranu burke.
„To
će biti samo sramoćenje i marginaliziranje žena koje ga nose“, izjavio
je Jean-Marie Fardeau, direktor pariškog Human Rights Watch-a.
Svaki
put kad otvori novine, Françoise (29) upadaju u oči fotografije žena
koje nose burke propraćene velikim, napadnim, naslovima koji opisuju
burku kao znak ugnjetavanja žena u islamu. „Nema ništa ugnjetavajuće u
burkama“, izjavila je ova Francuskinja, koja je promijenila svoje ime
u Kadija nakon što je prije 6 godina primila islam i obukla burku.
„Mi
smo napravile slobodan i znanjem potkovan izbor da nosimo burku“,
izjavila je Françoise, sjedeći u svojoj dnevnoj sobi u predgrađu Pariza, Saint Denis, zajedno s grupom žena u burkama. „Nije bilo
nikakvih pritisaka, bez ugnjetavanja od strane porodica ili muževa.“
One su izjavile da su se tek počele osjećati zatvorenim nakon što su političari i mediji stvorili ovaj metež.
„Nikada ne izlazim iz kuće osim u hitnim slučajevima“, izjavila je Mahrezija.
„Nije tako lahko sa sumnjičavim pogledima ljudi koji vas prate bilo kud da krenete.“
One navode da imaju pravo da izaberu kako će se oblačiti kao i svako drugi u Francuskoj.
„Nećemo raspravljati da li je burka obavezna ili ne. Srž problema je da imamo pravo da je nosimo”, nastavlja Françoise.
Dok
je hidžab obavezna odjeća za muslimanke, veliki broj islamskih učenjaka
se slaže da žena nije obavezna da nosi nikab ili burku. Ti učenjaci
vjeruju da je na ženama da odluče da li će nositi nikabe ili burke.
Vođe muslimanske zajednice kažu da burka ostaje rijedak slučaj među sedam miliona francuskih muslimana.
Françoise procjenjuje da samo nekoliko desetina žena u Francuskoj nosi burku, to pitanje koje sada pobuđuje toliko kontroverzi.
„Izgleda
da vlada ne može da učini ništa po pitanju postojeće ekonomske i
društvene krize, pa želi da usmjeri pažnju na nas“, našalila se ona.
Mnogi
vjeruju da je Sarkozy istakao “problem burke” kako bi kamuflirao svoje
planove reformisanja francuskog socijalnog, obrazovnog i poreznog
sistema.
Vođe muslimanske zajednice su kritikovale zakonodavce
zbog gubljenja vremena i fokusiranja na nevažan fenomen u vrijeme kada
se Francuska suočava sa velikim ekonomskim i društvenim izazovima.
Françoise
i njene prijateljice kažu da zvanična kampanja po pitanju burke ne bi
trebalo da predstavlja iznenađenje, jer je ista vlada zabranila hidžab
u državnim školama još 2004. godine.
„Sad je došlo naše vrijeme“, ljuti se ona.
„Mi smo žrtveni jarci za probleme Francuske“, slaže se njena prijateljica Mahrezija.
Izvor: IslamOnline.net
Prijevod i obrada: IslamBosna.ba