Naučnici: Potpuno je svejedno kada će dijete krenuti u školu

0

Većinu
roditelja muči isti problem: hoće li za dijete biti bolje da u školu
krene ranije ili je možda bolje da odgode njegov polazak u školu u nadi
da će tako postizati na kraju školovanja postići bolji rezultat.

Novo
istraživanje provedeno u Australiji pokazalo je da je za djecu možda
bolje da u školu krenu ranije. "Djeca sama pronalaze svoje mjesto u
životu", rekao je Andrew Martin sa Univerziteta u Sydneyu. "Istina će
ionako izići na vidjelo."

Usto, baš bi ona djeca kojoj su
roditelji odgađali polazak u školu imala najviše koristi od ranog
početka školovanja. Martin je proučio uspjeh 3864 djece iz sedam
srednjih škola u Sydneyu kako bi proučio odnos između ocjena djece koja
su mlađa, odnosno starija, od većine kolega.

"Kada je posrijedi
srednjoškolski uspjeh, nebitno je jesu li djeca mlađa ili starija od
većine", rekao je Martin koji je, međutim, otkrio da su starija djeca
slabije motivirana, češće izbjegavaju školu i imaju lošije ocjene od
ostalih.

Zapravo, pokazalo se da na kraju srednje škole najmlađa djeca imaju najbolje ocjene.
Martin
kaže da može postojati niz razloga zbog kojih djeca mlađa od većine
kolega ispočetka zaostaju, ali poslije dostižu pa čak i prestižu ostale
učenike.

Možda najjači utjecaj ima samo školovanje. "Škola je
najsnažnija intervencija koju će ljudsko biće ikad osjetiti", rekao je.
A budući da donosi goleme promjene, bolje je početi što ranije. Premda
Martin naglašava da je mjerio samo akademski uspjeh u srednjoj školi,
ono što se pokazalo za ocjene vjerojatno vrijedi i za ostale markere
uspjeha, kao što je emocionalna inteligencija.

"Ispitivali smo
akademski, a ne i društveni razvoj, ali nemam razloga vjerovati da
društveni razvoj zaostaje za akademskim", rekao je. Glavno je otkriće
da je školovanje dugotrajan "pothvat". Mjesto na kojemu ste u početku
ne pokazuje gdje ćete biti na kraju.

Izvor: jutarnji.hr

 

Leave a Reply