Zijad ef. Ljevaković, director Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu, preksinoć je na Javnoj tribini u Mostaru postavio pitanje „zašto se pojave selefizma i vehabizma u BiH uporno tretiraju kao problemi i pri tome pripisuju kao problemi Islamske zajednice (IZ) u BiH kada oni to nisu“.
– IZ u BiH kao organizacija djeluje 120 godina i prošla je veoma teške vremenske periode. Ako smo unutar IZ 120 godina opstali kao muslimani, da li možemo kao organizirana zajednica prihvatiti da snosimo posljedice individualaca koji rade ono što im naum padne? Da stojimo iza činova pojedinaca koji misle da mogu raditi šta hoće? O selefističkim i vehabijskim pokretima koji se nisu tek sada pojavili napisano je stotinu knjiga, no sada u medijima o njima govore i iznose mišljenja oni koji znaju i koji ne znaju. Kakva je to izjava jednog visokog dužnosnika da „u Bosni nisu opasnost vehabije, nego selefije“ – upitao je ef. Ljevaković.
On je potcrtao kako se muslimani unutar IZ suočavaju sa periodom u kojem trebaju biti prihvaćeni u Evropsku uniju, te naglasio kako nisu bitni nikakvi pokreti, nego odnosi među ljudima.
– Crkva na zemlji Fate Orlović je za mene veći politički I državni problem, i problem među narodima, nego selefije u BiH. No, ovaj potonji očito neko nameće. Neka bude svima jasno da EU nastoji da preuzme model Islamske zajednice kakvog ga imamo u BiH. Također, neka se zna da je IZ ta koja potpisuje ugovore sa drugom državom i institucijama i da je obavezuje zakonsko ponašanje I sistemski odnos. Unutar IZ vlada zakonitost. Ako saudijski kralj pruža ruku Vatikanu, zašto se u BiH s mržnjom govori o šiizmu, selefizmu i vehabizmu? Zašto o tome IZ mora govoriti, kada društvo ima zakone, neovisnu policiju, sudstvo – kazao je
ef. Ljevaković.
Dnevni avaz