Munafici IV (Nezim Halilović Muderris)

0

Braćo i sestre u islamu! Danas 28. džumade-l-ula 1425. godine po hidžri, što odgovara 16. julu 2004. godine po Isau a.s., u četvrtom nastavku, uz Allahovu dž.š. pomoć govorim na temu Munafici (dvoličnjaci).
Prije toga podsjećanje na najvažnije događaje koji su obilježili proteklu sedmicu: u Potočarima u prisustvu oko 20 000 ljudi, klanjana dženaza 338 šehida Srebrenice, koji su na svirep način jula 1995. godine ubijeni rukama srpskih zločinaca, na oči bezdušnog svijeta i snaga Holandskog bataljona, u takozvanoj Zaštićenoj zoni Srebrenica; na devetogodišnjicu genocida u Srebrenici, u Beogradu inauguriran novoizabrani predsjednik Srbije; klanjana dženaza rahmetli generalu Mirsadu Sediću, heroju iz Arapuše, Bosanska Krupa;

 započeta ekshumacija iz masovne grobnice u Blječevi, kod Bratunca, gdje se nalaze tijela Bošnjaka, ubijenih maja 1992. godine u OŠ Vuk Karadžić; u Blagaju kod Mostara obilježena jedanaestogodišnjica herojske odbrane južnog dijela Mostara; dvanaestogodišnjica od postizanja šehadeta Dževada Begića Đilde, neustrašivog heroja grada Sarajeva; u Palestini i Iraku, nove žrtve; proklanjavanja u temeljito rekonstruisanim i novosagrađenim džamija širom Bosne i Hercegovine; započeta temeljita rekonstrukcija Čaršijske džamije u Prijedoru; obilježeni Dani borbe protiv SIDE, koja sve više uzima svoj danak; ispred Zeničke bolnice na klupi ostavljena tek rođena beba (to niti jedna životinja, osim izroda od ljudi ne bi mogla učiniti), a eto, to se dešava u BiH koja je natopljena krvlju šehida; glavna tužiteljica Haškog tribunala najavljuje skoro hapšenje zločinca Karadžića; svakodnevni teški saobraćajni udesi koji odnose mlade živote; sve veći redovi za vize, ispred ambasada u Sarajevu, sa ciljem odlaska u jednom pravcu i td..
Allah dž.š. u ajetima od 17 – 20 Sure El-Bekare, govori o tome kako izgledaju munafici u svome lutanju, koje će ih neizbježno u džehennemu sastaviti sa kafirima: 

 مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَاراً فَلَمَّا أَضَاءتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لاَّ يُبْصِرُونَ (17)
«Slični su onima koji potpale vatru, i kad ona osvjetli njihovu okolinu, Allah im oduzme svjetlo i ostavi ih u mraku, i oni ništa ne vide!» (17)

Naime, nakon što su munafici Pravi put zamijenili zabludom i pored očiju koje imaju postali slijepi, oni su postali slični onome koji potpali vatru sa ciljem da mu ona osvijetli prostor oko njega. Ali nakon što je vatra osvijetlila okolicu, omogućivši mu da vidi i desno i lijevo oko sebe, što ga čini sretnim,.vatra se ugasi, a on ostaje u teškoj tami, bez vida i putokaza.
U citiranom ajetu je uporedba vrlo primjerena, jer su munafici u početku, kao vjernici, stekli svjetlo, ali su ga potom pokvarili munafiklukom, ostajući zbunjeni, a zbunjenost u vjeri je veća od bilo koje druge zbunjenosti!
Treći ajet Sure El-Munafikun potvrđuje da su oni prvo prihvatili vjeru, da bi je potom napustili, pa su im srca zapečaćena:

ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ (سورة المنافقون: 3)
To je zato što su oni bili vjernici, pa nevjernici postali, a onda su im srca zapečaćena tako da ne shvaćaju.  (Suretu-l-Munafikun: 3)

صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ (18)
«Gluhi, nijemi i slijepi su; nikako da se osvijeste.» (18)

Munafici su gluhi i ne čuju, nijemi i ne govore i slijepi bez obzira na svjetlo koje su ugledali, pa se ne mogu vratiti u stanje u kojem su prije toga bili. A ružno li je imati sluh, a ne čuti, imati jezik, a njime ne govoriti istinu i imati oči, a ne vidjeti pravac kretanja!? 
Mi braćo i sestre, živimo u vremenu gluhih ljudi, koji ne čuju pozive muezzina i pozive pravome putu. Mi živimo u vremenu nijemih ljudi, koji znaju sve govoriti osim istine i poziva pravome putu. Mi živimo u vremenu u kojem ljudi tumaraju bez cilja i jasnih odrednica i izgledaju kao da su potpuno slijepi.

 أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصْابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ واللّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ (19)
«Ili, oni su nalik na one, koji za vrijeme silnog pljuska s neba, u punom mraku, usred grmljavine i munja, stavljaju zbog gromova prste u uši svoje bojeći se smrti, – a nevjernici ne mogu umaći Allahu, – i» (19)

 يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاء لَهُم مَّشَوْاْ فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُواْ وَلَوْ شَاء اللّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّه عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (20) (سورة البقرة: 17-20)
«Munja samo što ih ne zaslijepi; kada god im ona bljesne, oni prođu, a čim utonu u mraku, stanu. A da Allah hoće, mogao bi im oduzeti i sluh i vid, jer Allah, zaista, sve može.» (20) (Suretu-l-Bekare: 17 – 20)
Ovo je drugi primjer koji Allah dž.š. navodi za jednu drugu vrstu licemjera. To su oni kojima se pokaže istina, pa je jednom prihvate, pa potom sumnjaju u nju. Njihova su srca obuzeta sumnjom, nevjerstvom i dilemama. Izraz pljusak, označava kišu koja se u trenu snažno izlijeva, a izraz tama označava sumnju, nevjerstvo i licemjerje. Izraz grmljavina označava ono što u srca utjeruje strah, pa je poznato da munafike karakterišu veliki strah i panika. To potvrđuje i 4. ajet Sure El-Munafikun:

…يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ… (سورة المنافقون: 4)
“Oni misle da je svaki zvuk protiv njih.” (Suretu-l-Munafikun: 4) 

Izraz “munja” označava ono što zasija u srcima munafika, kao što je to ponekad svjetlo vjere. Allah dž.š. kaže: يَجْعَلُونَ أَصْابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ واللّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ Zbog gromova oni stavljaju prste u uši bojeći se smrti! A Allah obuhvaća nevjernike! 
Dakle, njihov oprez ništa im ne koristi, jer Allah dž.š. njih obuhvaća Svojom Moći i Voljom. Nakon toga, Allah dž.š. kaže: يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ Munja samo što ih ne zaslijepi, tj. ona je snažna i intenzivna, dok je njihov vid slab i nedovoljno učvršćen vjerom.
Ibn Abbasa r.a. kaže: Svojom jasnoćom Kur’an dokazuje skoro sve slabosti licemjera
كُلَّمَا أَضَاء لَهُم مَّشَوْاْ فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُواْ Kad god im munja blijesne, oni krenu, a kada utonu u tamu, oni stanu…  U vezi s tim Ibn Abbas r.a. kaže: To jeste, oni znaju istinu, pa o njoj govore, čime postaju stabilni, da bi potom zbunjeno zastali čim padnu u nevjerstvo. 
Tako će munaficima biti i na Sudnjem danu, kada ljudi dobiju svjetlo primjereno njihovom vjerovanju. 
Allah dž.š. u 13. ajetu Sure El-Hadid, kaže:
   “يَوْمَ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَاءكُمْ فَالْتَمِسُوا نُوراً فَضُرِبَ بَيْنَهُم بِسُورٍ لَّهُ بَابٌ بَاطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَظَاهِرُهُ مِن قِبَلِهِ الْعَذَابُ (سورة الحديد: 13)
“Na Dan kada će licemjeri i licemjerke govoriti vjernicima: Pričekajte nas da se svjetlom vašim poslužimo! Reći će im se: Vratite se nazad, pa drugo svjetlo potražite! (Suretu-l-Hadid: 13)

Braćo i sestre, čuvajmo se munafika i njihovih svojstava i pripremajmo se za Dan polaganja računa!
Gospodaru, pomozi mudžahidima ma gdje bili, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, učini nas od onih koji se samo Tebe boje i samo Tebi na sedždu padaju, učini nas u našim očima malim, a u očima ljudi i kod Tebe velikim, sačuvaj nas svojstava munafika i od nas otkloni zlo munafika i kafira, oprosti nam grijehe i počasti nas u džennetu, društvom sa: poslanicima, šehidima i dobrim ljudima!

 

Sarajevo: 28. džumade-l-ula 1425.h.                     
Hutba: Džamija Kralj Fahd
16. juli 2004.g.                     
Nezim Halilović  Muderris

Leave a Reply