Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi we sellem, je u jednom vjerodostojnom hadisu rekao: „Kada se u jednom narodu pojavi blud i rasprostrani do te mjere da se počne javno činiti, u njemu će se pojaviti kuga i bolesti koje nisu poznavali njihovi preci.“ U posljednje vrijeme skoro svim medijima, kako elektronski tako i printani, vode jednu veliku i ozbiljnu antimoralnu kampanju. I kada se normalan i svjestan čovjek oglasi i usprotivi takvoj jednoj suludoj kampanji obavezno se zaspe raznoraznim etiketama kao što su „nacionalista“, „ekstremista“, „primitivac“ itd.
Kada je grupa LET 3 iz Hrvatske, koji su poznati po tome da se na sceni skidaju goli, htjela da gostuje u Domu kulture u Travniku i nakon što su općinske vlasti spriječile da se to desi u pomenutoj ustanovi, sve nevladine organizacije, mediji na čelu sa Javnim servisima, član predsjedništva (današnji predsjedavajući) g. Željko Komšić i drugi su žestoko osudili ovaj potez općinskih vlasti. G. Komšić je pisao gradskoj upravi Travnika te između ostalog rekao: „Smatram da na našem putu k Europi, BiH sebi ne može dozvoliti luksuz da si priušti bilo kakve vrste zabrana i cenzura koje nisu izričito predviđene zakonom i pozitivnim propisima, a pogotovo ne onima u oblasti kulture i umjetnosti”. A zašto je onda g. Komšić stao iza onih koji su osudili i na kraju i onemogućili Thomsonov koncert u Zetri prije nekoliko mjeseci? Naravno, ja ovdje ne želim da branim Thomsona i njegovu nacionalističku ideologiju koju propagira kroz svoje pjesme i na sceni, ali je vrlo ružno da se neko nekada poziva na kulturu i umjetnost i onda kaže da neko nema mjesta kod nas samo eto što on ima dosta toga lošeg. Znači li da na putu ka Evropi moramo izgubiti i naš obraz i naš moral, zasigurno najvrjednija stvar koju narod ovog podneblja može ponuditi Evropi i Zapadu općenito?!
Trebamo li podsjećati na reklame sa nemoralnim sadržajima prije dnevnika i u udarnim terminima gdje su i roditelji i djeca na okupu?
Posljednih nekoliko sedmica na svim medijima se pojavila jedna od najgorih u nizu reklama sa dvosmislenom, pokvarenom i nemoralnom porukom. To je reklama kompanije „Fanta“ pod sloganom „Okreni na igru“, gdje stariji čovjek (otac) čita novine i uđe u sobu gdje se dvoje dječice ljube. Kada otvori vrata i namršteno pogleda u njih oni prestanu. Postavlja se pitanje: Ko se ljubi? Brat i sestra? Sin i njegova djevojka? Kćerka i njen momak? I nakon što im je stari čiča dosadio sa ulascima i „ometao“ mlade ljude oni njemu lijepo improvizuju okus Fante u ženskom liku i čiča zadovoljan odlazi sa tom ženom ostavljajući dječicu da „uživaju“. Kada sam pogledao tu reklamu po prvi put nisam mogao da vjerujem da je toliko Javni servis pao nisko da pušta reklame ovakvog sadržaja. Kako su dani prolazili tako smo se svi zajedno ibretili pokvarenosti te reklame. Od jednog kolege sam u međuvremenu saznao da je Regulatornoj agenciji za komunikacije (RAK) upućen prigovor i zahtjev da se ta reklama skloni sa TV ekrana ili emituje sa upozorenjem za roditeljsku pažnju. Bilo mi je drago i odahnuo sam. Vremenom, reklama je nestala i iskreno sam se ponadao da je to riješeno i da je RAK djelovao, da bi prije neki dan nabasao na odgovor RAK-a i obrazloženje kojeg prenosim ovdje u cjelosti.
“Regulatorna agencija za komunikacije (Agencija) je u skladu sa članom 4. stav 3. Pravilnika o postupku rješavanja kršenja uslova dozvola i propisa Regulatorne agencije za komunikacije (Pravilnik) (”Sl. glasnik BiH”, broj 18/05), po službenoj dužnosti pokrenula postupak protiv RTV FBiH radi ispitivanja i utvrđenja da li je prijavljena stanica eventualno prekršila relevantna pravila i propise Agencije.
U skladu sa članom 24. stav 2. Pravilnika, obavještavamo Vas da u predmetnom postupku nije utvrđeno kršenja Kodeksa za emitovanje RTV programa, zbog čega je postupak obustavljen, u smislu stava 1. istog člana.
Činjenica je da predmetna reklama po svom sadržaju ostavlja prostor gledaocima da psihološki sami struktuiraju njenu poruku, međutim ista ne sadrži eksplicitne scene koje bi mogle ozbiljno narušiti fizički, psihički ili moralni razvoj djece i maloljetnika, što bi bilo u suprotnosti sa Kodeksom.
Na osnovu navedenog, Agencija je zaključila da predmetnim programom nije došlo do kršenje odredbi Kodeksa za emitovanje RTV programa, te da se u vezi sa ovim slučajem neše poduzimati dalji koraci.” Završeno obrazloženje.
Eto, dragi moji, više ni ovakve stvari kod nas “ne sadrže eksplicitne scene koje narušavaju … moral”. Ja bih zaista volio pitati: Šta po vama narušava moral ako Fantina reklama to ne radi? Kako objasniti djeci šta Fanta reklamira? Kako umiriti njihove strasti?
Po nekim informacijama jedino je u Bihaću, od nepoznate strane, polijepljeno nekoliko plakata koje su osudile ovakvu reklamu pod sloganom: “Ovo nije igra, ovo je loš primjer”, dok u drugim gradovima, prema mojim informacijama, ništa se nije poduzelo.
S toga se i dalje pitam: Dokad ćemo podržavati nemoral?
Piše: N.H.