Naša vjera u svojim osnovama posjeduje razumjevanje prema prirodi polova. Po tome pitanju islam je ispravan, međutim večina muslimana ima pogrešno shvatanje o prirodi polova.
Daleko od uobičajenih fraza kao što su Islam štiti žene i Islam je prva religija koja je ženama dala njihova prava i Islam poštuje žene.koje su sve tačne, djela mnogih sljedbenika Islama svjedoče suprotno.
Da, mnogi pogrešno shvataju položaj žene u Islamu, ali to nesmije da nam bude izgovor za skrivanje pogrešnog odnosa prema ženama zbog straha za reputaciju Islama. Ne možemo biti iskreni vjernici, sve dok nismo iskreni prema sebi.
Mnogi muškarci, uključujući i vjerske službenike, nažalost, koriste Islam kako bi sprovodili i promovisali ugnjetavanje žena. Uzmimo za primjer dio iz televizijske emisije Razlike između muškarca i žene.
U početku sam mislio da je u pitanju šala, ali nakon nekog vremena bio sam isprovociran razgovorom koji je obilovao morbidnom superiornošću i derogativnim tonom.
Nekad se dešava da nesigurni i po prirodi opresivni muškarci shvataju ugnjetavanje žena kao dio vjere. Ovi muškarci su najveći neprijatelji Islama, gori i od najžeščih antiislamista, jer oni se nemogu, za razliku od njih pozvati na neznanje. Što je još gore, postoje vjerski pokreti koji zapravo promovišu podređeni položaj žene u osnovama svoje ideologije. Ostati nijem pred ovim, jeste najgori zločin prema Islamu.
Nemoguče je ostati nijem pred vijesti o mogučoj zabrani molitve ženama u području Svetog Hrama. Da, istina je da područje na kojem se obavljaju hadžski obredi postaje sve tješnje, ali zabraniti ženama da osjete užitak fizičke i duhovne bliskosti Allahovoj Kući nije rješenje. Žene su učestvovale u oprosnom Hadždžu i nije im bilo zabranjeno da poljube Crni kamen.
Da, broj muslimana danas je daleko veći, ali ipak isključivanja žena nije rješenje. Zabraniti pristup Kabi ženama zbog nerpimjerenog ponašanja nekolicine u tom svetom mjestu, je ništa drugo do zločin. I muškarci i žene su odgovorni za sprječavanje nerprikladnog ponašanja, i obadvoji- muškarci i žene djele odgovornost za čuvanje tog svetog mjesta svetim.
Ograničenja su već uvedena za žene posjetiteljice Poslanikove džamije u Medini, gdje je njihova posjeta djelu u kojem se nalazi Poslanikov s.a.v.s. mezar ograničena.
U hadisu Poslanik s.a.v.s. kaže: Kada žene zatraže od vas dozvolu da posjete džamiju ne zabranjujte im.(Muslim 4:0884)
I kako to da zbog toga što postoje muškarci koji se neprikladno ponašaju u svetom gradu Mekki, niko nije došao na ideju da se napravi plan kako bi se muškarci podučili prikladnom ponašanju?
Vjerski pravac koji dolazi iz Saudijske Arabije je dugo obilježen ugnjetavanjem žena. Kao odgovor na posljednju vijest, kao riješenje pitanja manjka prostora u Svetom Hramu,brješenje je došlo od Dr. Hatun Ajwaad Al-Fasi specijaliste za pitanja žena:
Željeli bi smo da damo prijedlog Uredu za upravu Dva Sveta Hrama. Sama odredba da žene obavljaju molitvu u Džamiji nije takva da žene obavljaju namaz dok su muškarci iza njih. Zbog toga je određeno da žene obavljaju molitvu u zadnjim saffovima ili na gornjim spratovima. Moguće je napraviti odvojeni dio za žene koji bi išao od Kabe do Sa’j. To područje može biti široko koliko je god potrebno, već prema broju žena koje u prosjeku obavljaju namaz, prema podacima Kraljevskog Centra Čuvara Svetog Hrama za hadždž. Na taj način će se očuvati jednakost u Islamu,i na ovaj način štite se žene od nepravde. Na ovaj način se garantuje da neće nijedan muškarac stajati iza žena dok obavljaju namaz,a što bi ih,u suprotnom,moglo sprijeciti da obavljaju namaz u miru. Na ovaj način se održava i bliskost žena sa centrom univerzuma (Kabom) i omogučava im se da se mole na mjestu na kojem se dova uslišava.
Žena je autor ovoga prijedloga. Niti žena ili muškarac nesmije ostati nijem po ovome pitanju. Muskarci,također moraju štititi pravo na jednak pristup našim sestrama u vjeri: Našim majkama, ženama i kćerkama!
Ako mnogi muškarci izaberu da zloupotrijebe princip qawwamae ili brige- pažnje, zbog svog vjerskog i duhovnog neznanja, trebali bi bar razumjeti obaveze koje iz brige- vođenja pažnje proizilaze.
Kuranski termin ‘gawwama’(An-Nisa 4:34) koji navodi muža kao onoga koji vodi brigu o ženi u braku se u tradicionalnim školama razumjeva na osobit način.
Po al-Taberiu, ranom islamskom učenjaku definicija qawwame je slijedeća(preveo Nuh Keller)
‘Allah Uzvišeni kaže da muškarci vode brigu o ženama’
Nuh Keller vidi ovo u slijedećem svijetlu:
Kad god muž nije u stanju da izdržava ženu, on nije više onaj koji o njoj vodi brigu, ona nije obavezna da ostane u kući (ako on to zahtijeva) po bilo kojoj pravnoj školi, i po šafijskoj školi, ima pravo na poništenje braka… To znači da žene imaju pravo na sigurnost i zaštitu.
Biti pravi muškarac, po ovome shvatanju, znači štititi i čuvati ženu,posebno od ugnjetavanja od strane muškaraca. Muškarci treba posebno da vode brigu o ovome. Ja želim da moja majka i moja žena, dvije najvažnije osobe u mom životu budu slobodne u uživanju fizičke i duhovne bliskosti Allahovoj dž.š. kući i Poslanikovom s.a.v.s. mezaru. Ovo je pitanje koje se tiče svih muslimana, muškaraca i žena bez iznimke.
** Tarek A. Ghanem je pisac i prevodilac. Studirao je međunarodne odnose I filozofiju. Također je student Islamskih nauka.
Preveli Mirza & Zeynep