alt 

Veli Ebu Hurejre, radijallahu anhu: “Rekao je Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Bog je dobar, ne prima nego dobro. Uzvišeni Allah je naredio vjernicima isto što je naredio poslanicima. Veli Bog u Kur’anu: “O poslanici, jedite što je lijepo (dozvoljeno), a radite što je dobro…” Veli Bog: “O vjernici, jedite od lijepih (dozvoljenih) jela koje Sam vam Ja podijelio i zahvaljujte Bogu, ako samo Njega obožavate.” Veli Ebu Hurejre, radijallahu anhu: “Zatim spomenu Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, čovjeka koji dugo putuje, raščupan, prašljiv, pruži ruke nebu govoreći: “Gospodaru, Gospodaru!” a jelo mu haram, piće mu haram, odjeća mu haram i odhranjen je sa haramom pa odakle će se njegova molba uslišati!”

Rije? “tajjib” u arapskom jeziku znači lijep, dobar. U šerijatu se ta riječ upotrebljava u drugom smislu. Naime, znači o­no, što je Bog, dželle šanuhu, dozvolio i čime je zadovoljan, a ujedno se dopada i sviđa ljudima. Dakle, šerijat pretpostavlja da se može ljudima sviđati samo o­no od čega je Bog zadovoljan.

Bog koji je od svih manjkavosti čist prima samo o­na djela koja su čisto izrađena. Čovjek je dužan da se čistom, i u šeriatskom pogledu lijepom i dozvoljenom hranom hrani. To je Bog naredio Svojim poslanicima i svim vjernicima. Tako se ne hraniti vodi mnogim zlim posljedicama. Od ovih je i da mu molba kod Allaha ne bude uslišana. Putnik koji je u dugom putu udaljen od svake udobnosti – zapraši se i postane začupane kose, prašljiv, zaslužuje da mu se molba usliša. Ali, kako će Bog, dželle šanuhu, njegovu molbu primiti, ako je njegova hrana, piće i odjeća haram tj. ako je o­n to stekao na zabranjen način?

Rekoše Sufjanu Sevriji: “Da nam hoćeš moliti Boga, a o­n odgovori: “Napustiti grijehe, to je molba.”

Veli Malik ibnu Dinar: “Bijaše poklopila nesreća Izraelćane pa se skupe da mole Boga. Bog reče tadašnjem svome Poslaniku: “Kaži im, vi izlazite sa nečistim tjelima da Mene molite, Meni pružate ruke, kojima ste toliko nevine krvi prolili i kojima ste haramom napunili svoje kuće. Sad vas više mrzim, i kao takvi vašom molbom ništa osim što ste se od Mene još više udaljili.”

Veli jedan učenjak: “Nemoj se tužiti da ti je molba neuslišana ili zakasnila, kad si joj ti sa svojim grijesima put zatvorio.”

Gornji hadis se nalazi u Muslimu. 

Leave a Reply